• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מרצדס תציג בז'נבה S קלאס מוארכת עם שלוש שורות מושבים, וגם גרסה היברידית-נטענת ל-C קלאס

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, בעוד מעט יותר משבועיים, תחשוף מרצדס את גרסת 'פולמן' של הדור החדש של S קלאס.
    כמו בדורות קודמים "פולמן" היא הגרסה המוארכת של ה-S, והפעם היא תציע בסיס גלגלים ארוך במטר שלם יותר מזה של הגרסה הרגילה, ושלוש שורות של מושבים.

    'פולמן' המקורית הייתה למעשה הגרסה המוארכת של מרצדס 600 אשר הוצגה בשנת 1963 כיורשת של K540, שהייתה הלימוזינה הגדולה שלה לפני המלחמה.
    המכונית הסדרתית נועדה להתמודד מול רולס-רוייס ובנטלי, ובארה"ב מול קאדילק ולינקולן, ולצורך זה היא הונעה באמצעות מנוע V8 מתקדם לתקופתו.

    פולמן יוצרה בין השנים 1964 ל-1981 והייתה הלימוזינה הפופולרית בקרב אילי הון לגיטימיים, עשירים ממקורות מפוקפקים ודיקטטורים, כמו גם כמכונית שרד של ראשי מדינות אמיתיות. מכונית אחת אף שימשה את האפיפיור פאול השישי ואת הותיקן.

    מכוניתו של האפיפיור פאול השישי
    מכוניתו של האפיפיור פאול השישי

    להבדיל, בין רבים ורעים זאת הייתה מכוניתם הצמודה של ניקולאי צ'אוצ'סקו עריץ רומניה ושל אידי אמין רודן אוגנדה.

    אורכה היה מעט יותר מ-6 מטרים, מערכת המתלים ההידראולית שלה נחשבה למתקדמת ביותר והותאמה לנסיעה במהירויות גבוהות על כבישים משובשים, והיא הגיעה בשעתו למהירות המאתגרת של 200 קמ"ש.

    במהלך השנים האחרונות מכרה מרצדס גרסאות פולמן, חלקן משוריינות, ל-S קלאס בעלת בסיס הגלגלים הארוך (שתי ההשקות האחרונות של גרסאות כאלה היו ב-2008 וב-2011), וכעת היא משיקה מכונית שמבוססת על S החדשה.

     

    S-Guard Pullman (221) 2008
    מרצדס S-CLASS 600 'פולמן' 2008

     

    מבחינת המרחב הפנימי מציעה S600 פולמן יותר מקום מרולס-רוייס פאנטום בעלת בסיס הגלגלים הארוך, וממש כמותה גם היא תונע באמצעות מנוע טווין-טורבו בנזין בתצורת V12. יחד עם זאת, את התחרות הישירה בין מרצדס לרולס-רוייס של ב.מ.וו. ולבנטלי של קבוצת פולקסוואגן משאירה מרצדס למותג האולטרא-יוקרה המתחדש שלה, מאיבאך.

     

    מרצדס פולמן
    מרצדס פולמן 2015

     

    פולמן המודרניות משמרות לפחות תכונה אחת של המכונית המקורית: מושבי השורה השנייה שלהן פונים עם גבם לכיוון הנסיעה, כדי שהיושבים בהם, ויושבי השורה השלישית, יוכלו להמשיך בעסקיהם במהלך נסיעה.

    מחירה של הגרסה המשוריינת של מכונית השרד הזאת תעלה כמיליון דולר, לעומת כ-22,000 דולר, בערכם אז, שעלתה המכונית המקורית בשנת 64.

    במקביל לפולמן תציג מרצדס בז'נבה גם גרסה היברידית-נטענת ל-C קלאס החדשה יחסית, וכך היא מצטרפת למגמה הרווחת ביותר כיום בקרב יצרניות הפרימיום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "מכונית הדיקטטורים" חוזרת: מרצדס תציג גירסת פולמן ל-S קלאס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.