• Ad
  • מכונית ה"איקאה" בדרך לשינוי מציאות החיים במקומות הנידחים על הגלובוס

    האיש שתכנן כמה מכוניות פורמולה 1 בלתי נשכחות וחתום על אחת המכוניות האקזוטיות האייקוניות ביותר מציג את ה-OX, כלי רכב פשוט להפליא וסופר שימושי שאמור לשנות את מציאות החיים במקומות הנידחים בעולם, ממש כמו שהמודל T שינתה את אמריקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Global Vehicle Trust OX by Gordon Murray (3) (1)הוא חתום על כמה ממכוניות הפורמולה 1 האייקוניות ביותר והיה המתכנן של ההייפר קאר הבלתי נשכחת שהחזיקה בתואר "המכונית המהירה בעולם" במשך כעשור וחצי, אבל בשנים האחרונות גורדן מארי, אחד השמות הגדולים בעולם הרכב, שינה כיוון ומשקיע את מרב מרצו וכישרונו בפיתוח כלי תחבורה פחות נוצצים אבל בעלי חשיבות תחבורתית גדולה יותר, אם ברחובות הכרך או בערבות המדבר.

    לפני מספר ימים מארי חשף את הפרויקט האחרון שלו, GVT OX, בשיתוף "Global Vehicle Trust" – ארגון שמטרתו להביא את הבשורה המוטורית לחלקים היותר נידחים והפחות מפותחים של העולם,
    ה-GVT OX הוא למעשה רכב להרכבה עצמית באריזה שטוחה, ממש כמו רהיטים מאיקאה, ו-3 אנשים עם ידע בסיסי במכונאות וכלים סטנדרטיים יוכלו להרכיבו לצורתו הסופית בקצת יותר מיום עבודה.

    עוד ב-TheCar:
    של מציגה מכונית קונספט חסכונית בדלק
    בתמונה לפניכם: טנדר טויוטה עם מיליון מייל
    80 אלף מייל מסביב לעולם במכונית בת 100

    הרעיון מאחורי שילוח רכב מורכב חלקית הוא חסכון גדול בעלויות השילוח ובעוד שמכולה סטנדרטית יכולה להכיל מקסימום שני רכבים מורכבים, בכל מכולה שכזו ניתן יהיה להכניס לא פחות מ-6 יחידות של GVT OX.
    בשל העובדה שהפילוסופיה מאחורי הרכב היא פשטות מרבית ותג מחיר נמוך, חלקי המרכב השונים הם ישרים לחלוטין ומורכבים בעזרת ברגים גלויים לעין, כמו כן גם שמשות הרכב ישרות והפנסים אוניברסליים, דבר שיאפשר גם בעת הצורך תיקון פשוט ללא צורך בהמתנה לחלקים מיוחדים.Global Vehicle Trust OX by Gordon Murray (4)

    בחלקה הקדמי של המכונית 3 מקומות ישיבה כשעמדת הנהג ממוקמת במרכז הרכב, על מנת שגרסה אחת תתאים גם למדינות עם הגה שמאלי וגם למדינות עם הגה ימני.
    הרכב, שתוכנן כדי לשרוד בתנאים הקשים ביותר, יכלול מנוע דיזל פשוט בנפח 2.2 המפיק 99 כ"ס ללא טורבו, תיבת הילוכים ידנית ומרווח גחון ומהלך מתלים נדיבים במיוחד שיאפשרו לרכב לנוע בתנאי שטח קשים למרות שאינו מצויד בהנעה כפולה בגלל שיקולי עלות ורצון לדבוק במכלולים פשוטים.

    החלק האחורי מאפשר שימושים מגוונים ולמרות הגודל הכללי הקומפקטי במחוזות של רכב פנאי משפחתי, ה-GVT OX יאפשר הסעה של לא פחות מ-13 נוסעים והובלת מטען בגודל של עד 3 משטחים או 8 מכלי מים של 44 גלון כל אחד.
    בנוסף, בתכנון הרכב הושקעה מחשבה רבה במציאת פתרונות פשוטים מאוד לצרכים שונים וכך למשל דלת תא המטען הופכת לרמפה המאפשרת העמסה קלה של מטענים כבדים לרכב ומשענות הספסלים האחוריים ניתנות לפירוק ולשימוש בתור סולמות חול המקלים על מעבר בשטחים עם קרקע רכה או טובענית.

    על אף שבשנים האחרונות בחברות שבעות מאוד מקובל לחשוב על כלי רכב כגורם שלילי לסביבה שמייצר הרבה זיהום אוויר ונפגעים בתאונות, במבט מפוכח אין ספק שלמכוניות, בין אם מדובר במודל T בארצות הברית או בחיפושית ובדה-שבו באירופה, הייתה תרומה מכרעת במאה ה-20 לצמצום פערים חברתיים ולקירוב הפריפריה למרכז, ולמעשה הן חוללו שינוי כללי בדרך בה אנו חיים.

    בקרן שיזמה את הפרויקט מקווים שהוא יעורר עניין יזכה למימון שיאפשר לשנות את מציאות החיים באותם מקומות באזורים לא מפותחים על פני הגלובוס שנשארו מאחור. הכוונה היא להציב רכב שכזה בכל נקודת יישוב כזו ולהביא בעזרתו מים נקיים, חומרי בניה, אנשים לטיפול רפואי וילדים לבתי ספר אזוריים.Global Vehicle Trust OX by Gordon Murray (2) (1)

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.