• Ad
  • דגמי מכוניות בני 30 שנים מקבלים בישראל סטטוס שמאפשר לייבא אותם ארצה. בחרנו עבורכם עשרה דגמים מעניינים שתוכלו להביא החל מהיום ולקשט עם לוחית רישוי "אספנות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רובנו היינו מעדיפים לשכוח את שנת 2020 וכולנו מקווים ש-2021 תבוא עלינו לטובה. כרגיל, תחילת שנה חדשה מבשרת על כניסת דגמים חדשים ל"סטטוס אספנות" – גיל 30 שמאפשר לחובבי רכב לייבא אותם ארצה, ואולי גם להגשים חלום ילדות.

    רכישת רכב בישראל, לצערנו, היא עסק לא זול בכלל, וכך גם לגבי יבוא רכב אספנות, אלא שקורונה ימ"ש פגעה בכל מדינות העולם, ולכן יש מצב שנוכל ליהנות מן ההפקר ולמצוא מציאות לא מעטות. תשומת הלב, כרגיל, מופנית לארה"ב – משם הכי קל לייבא ושם מכה המגפה ללא רחם. זה לא משנה, כמובן, את ההמלצה הקבועה שלנו: גם כאשר נתקלים בהזדמנות מעניינת, במחיר אטרקטיבי ביחס למקובל, תמיד חשוב שלא להתלהב יתר על המידה ולבדוק היטב כל אקזמפלר.

    כפי שנהגנו בשנים קודמות, גם הפעם אנחנו מביאים את עשר המכוניות המעניינות בעינינו אשר נכנסו היום לסטטוס אספנות. בין אלה בחרנו במכוניות עממיות יחסית, וגם בנדירות ויקרות, והמכנה המשותף לכולן הוא שהן החלו להימכר בשנת 1991 (חלקן הוצגו כבר בשנת 1990, אבל נרשמו כדגם 91).

    עוד ב-TheCar
    המכוניות שנכנסו לסטאטוס אספנות בשנת 2019
    המכוניות שנכנסו לסטאטוס אספנות בשנת 2020

    אאודי S2

    אאודי קוואטרו קופה, המכונית ששמה את אאודי על מפת הראלי העולמית, הגיעה בשנת 1991 אל סוף דרכה. בחטיבת 'קוואטרו' (כיום 'אאודי ספורט') לא בזבזו דקה והציגו יורשת ראויה על בסיס 'אאודי קופה' – גרסת קופה לאאודי 80 אשר הושקה בשנת 1988. היא נקראה S2 – בין השאר כדי ליצור הקשר והמשכיות ל'קוואטרו S1' האגדית. לימים ייסדה מכונית זאת את סדרת דגמי S הענפה של יצרנית הרכב מאינגולשטאט.

    אאודי קופה S2 מונעת באמצעות מנוע ה-2.2 ליטר עם חמישה צילינדרים שמוכר מ'קוואטרו', הוא מספק 220 כוחות סוס שאולי לא עושים כיום הרבה רושם אבל באותה תקופה נחשבו לפצצת אנרגיה. השתלת מנוע כזה בגוף קומפקטי האיצה אותו ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות ואל  מהירות מרבית של כמעט 250 קמ"ש. הביצועים, רק כדי לסבר את האוזן, היו קרובים מאד לאלה של פורשה 911 בת אותה תקופה.

    כמה יעלה?

    אאודי ייצרה את S2 עד לשנת 1994, ובמספר עותקים מצומם מספיק כדי שהיא תיחשב נדירה בקרב אספנים. אקזמפלרים שמורים היטב נמכרים תמורת סביב 25 אלף אירו, או פי 2.5 מאאודי קופה סדרתית עם מרכב דומה. זה לא זול, אבל כנראה שזאת השקעה חכמה לנוכח  העליה בביקוש לדגמים הספורטיביים של שנות ה-90.

     


    ב.מ.וו סדרה 3

    סדרה 3 של ב.מ.וו היא אחת המכוניות האהובות על חובבי ההגה, וזאת בזכות שילוב בין שלדת הנעה אחורית מצויינת, איכות בניה גבוהה ופוטנציאל שדרוגים אינסופי כמעט. אלא שההיצע של סדרה 3 בישראל מוגבל יחסית, המחירים גבוהים, ורוב המכוניות עברו חיים לא קלים בארץ הקודש, או – רחמנא ליצלן – פרוייקטים לא מוצלחים.

    לשמחתנו נכנס השנה הדור השלישי של סדרה 3 לסטטוס אספנות, ואנחנו מדברים על E36 שנחשב לדור המוצלח ביותר של המשפחתית הבאווארית. E36 נחשפה ממש בסוף 1990 והושקה בשנת 1991, כשהיא גדולה, מרווחת ואיכותית יותר מקודמתה, והיא הציגה כישורים דינמיים משופרים בזכות מתלה אחורי מתוחכם שנלקח מ-Z1 הספורטיבית והייחודית.

    בשנת הדגם הראשונה, הרלוונטית עבורנו, אפשר למצוא E36 במרכבי סדאן וקופה. גרסאות קבריו, סטיישן ("טורינג") ו-3 דלתות מקוצרת ("קומפקט") נוספו בשלב מאוחר יותר. היצע המנועים כלל מספר מנועי ארבעה ושישה צילינדרים בטור, עם תיבות ידניות אוטומטיות. הבשורה המשמחת היא שאנחנו מדברים לא רק על המכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו באותה תקופה אלא גם בכוכבת של טבלאות המכירות באירופה. זה אמנם מפחית את הערך האספני של המכונית אבל מגדיל מאד את ההיצע של מכוניות טובות ושמורות, וערכן של כאלה נמצא בעליה קבועה שתימשך גם בעתיד.

    כמה יעלה?

    מגוון המחירים של סדרה 3 רחב כמו היצע הדגמים שלה אך כדאי להתמקד בדגמי ה-6 צילינדרים הנחשקים (320, 325). אפשר למצוא מכונית כזאת, במרכב סדאן ובמצב טוב, תמורת כ-2,500 עד 3,000 אירו. דגמי הקופה מבוקשים יותר, ונדרשת גם בדיקת היסטוריה מדוקדקת, וגם המחירים בהתאם: סביב ה-5,000 אירו למכונית במצב טוב, כלומר כ-60 אלף שקל בישראל. זה אמנם בערך המחיר שבו נסחרות E36 קופה מקומיות, אלא שרוב אלה שלנו – כאמור – עברו חיים לא פשוטים.


    GMC סייקלון/טייפון

    גרסאות ביצועים לרכבי פנאי הם עניין שבשגרה בימנו, מגרסאות AMG ו-RS של מרצדס ואאודי ועד לקופרה אטקה והלאה. הטרנד הזה עתיק כמעט כימי המכונית אבל בחתך הזמן שאנחנו מדברים עליו אחת הבולטות, והמפתיעות, מבין יצרניות הרכב הייתה לא אחרת מאשר GMC. בשנת 1991 היא הפתיעה עם 'סייקלון' ("ציקלון"), גרסת ביצועים לטנדר הקומפקטי 'סונומה'. סייקלון מונע באמצעות מנוע ה-4.3 ליטר V6 המוכר של סונומה, אבל עם מגדש טורבו ואינטרקולר אשר הקפיצו את ההספק שלו ל-280 כוחות סוס. גם אם זה לא מסחרר בימנו, נזכור שאפילו עד לפני 20 שנים זאת הייתה סנסציה. למרות תיבת הילוכים אוטומטית, ובזכות מערכת הנעה כפולה, האיץ סייקלון מעמידה ל-100 תוך פחות מ-5 שניות והותיר מאחור מכוניות אקזוטיות כמו פרארי 348. שנה מאוחר יותר השתילה GMC את אותו מנוע ומכלולים גם בג'ימי הקצר והטבילה אותו תחת השם 'טייפון'.

    GMC 'טייפון' ו'סייקלון' זכו לשדרוגים חיצוניים ופנימיים, ובאופן מאכזב מבחינת היצרנית לא הפכו ללהיטי מכירות גדולים (אנשי GMC טענו בשעתו שמלכתחילה הם נועדו לייצור בסדרות מוגבלות). סייקלון יוצר רק בשנת 1991 ושווק גם בשנה שלאחריה, ובסך הכל יוצרו ממנו 2,997 יחידות בלבד. טייפון מעט יותר נפוץ: הוא שווק עד לשנת 1993 ויוצרו ממנו 4,697 יחידות.

    כמה יעלה?

    שני הכלים נדירים ובשנים האחרונות הם זוכים לביקוש ער. השנה, 2021, אפשר להביא ארצה רק את סייקלון (רק 6 יחידות של טייפון יוצרו ב-1991, בהצלחה למצוא אותם), אבל זה לא אומר שאי אפשר להתחיל לחפש גם טייפון ולהתכונן ל-2022. סיקלון במצב טוב עולה סביב ה-35 אלף דולר, כלומר יותר מ-300 אלף ש"ח בשערי הנמל בישראל. אם בכל זאת החלטתם ללכת על זה כדאי שתדעו שבשנת 1991 הוא שווק "בכל צבע שתרצו ובלבד שזה שחור".

     



    למבורגיני דיאבלו

    מספר יצירות אקזוטיות נהדרות נכנסו השנה לסטטוס אספנות, ובהן פרארי 512TR (מתיחת הפנים ל'טסטהרוסה' המהממת) ובוגאטי EB110 הסופר נדירה, אבל האקזוטית המרתקת והמעניינת מכולן היא למבורגיני 'דיאבלו'. זאת אחת המכוניות האייקוניות ביותר של שנות ה-90, והיורשת של 'קונטאש' כמכונית הפוסטר האולטימטיבית בחדרי המתבגרים. למבורגיני הציגה את דיאבלו בשנת 1990 אך החלה לשווק אותה בפועל רק לקראת סוף אותה, ובעיקר ב-1991.

    אי אפשר לכתוב אודות העיצוב של דיאבלו בלי להשתפך, אז נאמר רק שמרצ'לו גנדיני לקח את הקווים הייחודיים של קונטאש, שגם היא פרי יצירתו, ונתן להם פרשנות מודרנית מתאימה לתקופה. זאת מכונית שנראית מרהיבה גם היום, ואולי אפילו יותר מרוב מכוניות-העל המצועצעות בנות ימינו. הלב הפועם של דיאבלו הוא מנוע V12 של קונטאש לאחר שנפחו הוגדל ל-5.7 ליטרים ונוספה לו הזרקת דלק. כך הוקפץ ההספק ל-490 כוחות סוס, מה שהביא את המכונית למהירות מרבית של 325 קמ"ש. אגב, זאת הייתה המכןונית האחרונה של למבורגיני שתוכננה לפני ההשתלטות של אאודי.

    כמה יעלה?

    זאת מכונית נדירה באמת: פחות מ-3,000 יחידות ייוצרו ממנה במהלך עשור, והמחירים שלה ונוסקים בעקביות. כדי להגשים את חלום הילדות שלכם משנות ה-90 תצטרכו להשקיע כ-200 אלף דולר תמורת דיאבלו שמורה, כלומר כ-1.5 מיליון ש"ח בשער הנמל בישראל. מצד שני, זה עדיין פחות יקר מ'הורקאן' חדשה.



    מאזדה MX3

    סיבה טובה להתגעגע לשנות התשעים היא היצע גדול של מכוניות קופה ומכוניות ספורטיביות שעוצבו בעיצוב מדליק והוצעו בשעתו במחיר עממי יחסית. זאת אנטיתזה מדכאת לעידן הנוכחי שבו ספורטיביות עממיות כמעט ונכחדו, ואת מקומן החליף עדר משמים של קרוסאוברים. יצרניות רכב יפניות נתנו באותן שנים את הטון עם שלל דגמים ספורטיבים מכל זן ומין אפשרי. באגף העממי עשתה מאזדה חייל – בעיקר כמובן עם MX5 שנכנסה לסטטוס אספנות בשנה שעברה.

    מעט יותר משנה לאחר השקת 'מיאטה' הפתיעה מאזדה עם מכונית קופה קטנה ויפייפיה בשם MX3. עיצוב מאד מוצלח הצניע את העובדה שהמכונית נבנתה על בסיס המשפחתית הצנועה 323, ולמרבה הצער היא תרמה גם את תא הנוסעים ואת המנועים הבסיסים. למרבה השמחה, אנשי הירושימה הפתיעו עם גרסה בכירה שהונעה באמצעות מנוע ה-V6 הקטן בעולם, עם נפח של 1,850 סמ"ק. עם הספק של 136 כוחות סוס MX3 לא הייתה קוטלת GTI, אבל בהחלט הציעה ביצועים חמימים בזכות מנוע עם אופי ייחודי. השלדה, באופן מפתיע, הציגה יכולת לא רעה (אם כי רחוקה מזו של מכוניות אירופאית באותן שנים).

    מאזדה MX3 שווקה גם בישראל. נמכרו ממנה כמה עשרות יחידות אבל מעטות בלבד מהן שרדו, ורובן עברו התעללות שכללה – במקרים הקשים – תוספות קוסמטיות מזעזעות שחירבו את העיצוב המדליק. זאת לכשעצמה סיבה טובה להביא MX3 במצב טוב מחו"ל ולא לנסות  לשקם אחת ישראלית.

    כמה יעלה?

    מאזדה MX3 שווקה בחו"ל גם עם מנוע 1.6 צנוע, אבל כמובן שעדיף להתמקד בגרסת ה-V6. מכוניות במצב טוב מוצעות תמורת סביב  ה-5,000 אירו, אבל אפשר למצוא מציאות במחיר זול משמעותית (שידרשו כנראה יישור קו מכאני וקוסמטי). כ-40-50 אלף ש"ח עבור MX3 זה לא מעט כסף, אבל מי שאהב בשעתו את העיצוב הייחודי יוכל להגשים חלום קטן.

     

    מיצובישי פאג'רו

    בתחילת שנות ה-90 החלו מכירות רכבי ה-SUV לפרוח, ולא רק בארה"ב. בראשית 1991 חשפה מיצובישי דור שני ל'פאג'רו', "ג'יפ" אשר עשה לעצמו שם חזק כרכב פנאי/שטח חסון כבר במהלך שנות השמונים. הדור השני של פאג'רו היה חדש לחלוטין, גדול ומרווח ומקודמו, והוא שמר על מראה קובייתי אבל היה הרבה יותר מודרני בעיצובו.

    פאג'רו 1991 הוצע במרכב 3 דלתות קצר או 5 דלתות ארוך, עם אופציה לגג מוגבה. בשלב מאוחר יותר נוספה גרסה פתוחה. בתחילת הדרך נעשה שימוש במנועי הדור הראשון – בנזין בנפח 2.6 ליטר ו-V6 בנפח 3.0 ליטר, וטורבו דיזל בנפח 2.5 ליטר. החידוש העיקרי היה תיבת העברה חכמה שנקראה "סופר סלקט" ואפשרה מעבר קליל בין מצבי הנעה אחורית, כפולה קבועה, כפולה עם הילוך כוח, ונעילה של  הדיפרנציאל המרכזי.

    הדור השני של פאג'רו שווק אצלנו משנת 1994 ובהצלחה לא מבוטלת, ולא מעט אקזמפלרים שלו מסתובבים על כבישינו. עם זאת, כמו בהרבה מקרים, רוב הכלים ששרדו שבעי קרבות ומעללים, עברו שיפורים שונים ולא זכו לחיים קלים.

    כמה יעלה?

    המחיר של פאג'רו קלאסי החל לעלות בעולם, אך עדין אפשר להשיג אקזמפלרים במצב טוב תמורת כ-8-10 אלף דולר פלוס מינוס. זה אומר שיבוא של פאג'רו יהיה יקר יותר מקניית כלי מקומי, אבל סביר שהוא יהיה עם קילומטראז' נמוך ובמצב טוב שיחסוך עלויות שיפוץ ותחזוקה.

     


    מרצדס S קלאס

    מרצדס S קלאס נחשבת מזה עשורים רבים לאמת מידה בתעשיית הרכב בכל הקשור לאיכות וטכנולוגיה. לפני 30 שנים הוצג W140 – הדור השנוי ביותר במחלוקת בתולדות השושלת הזאת. הביקורת הופנתה כלפי מידות מוגזמות ועיצוב קובייתי ומנופח אשר שיווה למכונית מראה של לוויתן על גלגלים. היא גם ספגה ביקורת על "הנדסת יתר" שגרמה לה להיות כבדה מאד (1.9 טונה לגרסאות הבסיס), אם כי "הנדסת היתר" הזאת אפשרה לה לשרוד לא רע את פגעי הזמן.

    S קלאס W140 כללה את שיא הטכנולוגיה של אותן שנים, עם פיצ'רים שהפכו סטנדרטיים במכוניות יוקרה רק לקראת סוף אותו עשור. בין השאר היא הציעה אופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים, פנסי קסנון, ובשלב מאוחר יותר גם מערכת ESP (משנת 1995) ומערכת ניווט. למרות ביקורת על העיצוב, כמו גם עם כך שהיא ממש לא הייתה ספורטיבית כמו סדרה 7, זאת אחת המכוניות האייקוניות והאיכותיות ביותר של שנות ה-90. גם אם העיצוב שלה לא נחשב נחשק במיוחד בשעתו, ניכר שהוא שרד היטב את הזמן ויש בו משהו מעניין בשונה מעיצובים מודרניים אך מצועצעים ממנו.


    כמה יעלה?

    מרצדס ייצרה יותר מ-400 אלף S קלאסים מהדור המדובר, אלא שרבות מהן ירדו מהכבישים בגלל עלויות אחזקה כבדות. גם כיום זאת עדיין מכונית נפוצה ויש לה מבחר גדול של גרסאות, בטווח מחירים גדול. דגמי שישה צילינדרים בסיסיים עולים סביב ה-7,000 אירו, ואילו דגמי V12 מפוארים ומאובזרים נסחרים תמורת כמה עשרות אלפי אירו, אם הן "במצב תצוגה". אקזמפלרים בודדים ששרדו בישראל נמכרים תמורת סביב ה-60-70 אלף ש"ח לפחות, ומותר להניח שהם לא טופלו בפדנטיות גרמנית – עניין קריטי במכוניות מורכבות כאלה.


    סיטרואן ZX 

    בשנת 1991 הוצגו מספר מכוניות קומפקטיות חשובות ומעניינות בשוק האירופאי, בהן אופל אסטרה, דור שלישי לפולקסווגן גולף וסיטרואן ZX. צמד הגרמניות הוצג לקראת סוף שנת 1991 ולכן כמעט שאי אפשר להשיג אקזמפלרים מתאימים ליבוא לישראל. סיטרואן ZX, לעומתן, שווקה כבר מאמצע אותה שנה ונמכרה היטב, וכך אפשר למצוא לא מעט יחידות ששרדו.

    אם נודה על האמת, ZX לא הייתה מכונית נחשקת במיוחד אז, וגם לא היום. זאת בסך הכל משפחתית קומפקטית עממית, על בסיס פיג'ו 306 אשר החזירה את סיטרואן לזירה חמש שנים אחרי הפסקת הייצור של GS. עם הצגתה היא ספגה ביקורת על עיצוב פושר ומחסור במקוריות, ודאי ביחס לאוונגרדיות של דגמי סיטרואן הקלאסיים. מצד שני זאת הסיטרואן שבישרה על עידן ההתבססות על דגמי פיג'ו, וזה גם עשה אותה  מהנה לנהיגה בזכות שלדה מצויינת גם בדגמים הבסיסיים. ZX הציגה רמת איכות ואמינות גבוהה מזו של דגמי עבר של סיטרואן, אם כי אז – וגם היום – היא לא הדביקה את גולף ובוודאי לא את היפניות.

    ZX הוצעה עם מגוון רחב של מנועים ורמות גימור. אם שוקלים לייבא אחת כזאת הרי שהיא חייבת להיות הגרסה הספורטיבית ששווקה תחת  הכינוי 'וולקן'. זאת הייתה רמת הגימור הבכירה והספורטיבית של ZX והיא הציעה כיול שלדה עדיף ושווקה עם המנועים החזקים בפורטפוליו –  בראשם 1.9 ליטר עם 130 כ"ס שנלקח מ-205GTI (והוחלף מאוחר יותר במנוע 2.0 ליטר מעט חלש יותר). בנוסף הוצעו מנוע 1.8 ליטר וגם מנוע טורבו דיזל שאותו אי אפשר להביא ארצה. בשנה הבאה אפשר יהיה להביא ארצה גם את גרסת ה-16V, הספורטיבית באמת, של ZX, עם מנוע 2.0 שמספק 155 כוחות סוס ונלקח מפיג'ו 405Mi.

    כמה יעלה?
    דגמים רגילים של סיטרואן ZX נמכרים במחירים מצחיקים למדי של כ-1,500 אירו. וולקן במצב טוב, לרוב הרבה יותר טוב מהוולקנים המעטים ששרדו בארץ הקודש, מוצעות למכירה תמורת כ-2,500-3,000 אירו. כ-30 אלף ש"ח עבור קומפקטית סמי ספורטיבית מהנה? בהחלט מחיר הגיוני לאור ההיצע המקומי הדל.


    פורד אקספלורר
    כנראה שאין שום דבר סקסי ונחשק בפורד אקספלורר. בכל זאת, בראיה היסטורית מדובר באחד מהכלים החשובים ביותר למהפכת ה-SUV של שנות ה-90. אקספלורר נולד בשנת 1990 (אבל החל להימכר בשנת הדגם 1991) כתשובה של פורד להצלחה של GMC ג'ימי/שברולט בלייזר S10, ומהר מאד הפך להיות לא רק הרכב הנמכר בקטגוריה אלא לרכב הנוסעים הנמכר ביותר בארה"ב בעשור כולו. מדהים. מאוחר יותר הבין הקהל שאין צורך ב-SUV מגושם על בסיס טנדר, ונולדה אופנת הקרוסאוברים הנוכחית. מבחינה זאת יש משהו נוסטלגי/רומנטי באפשרות לשים יד על SUV אמיתי בעידן של רכבי "כאילו" שטח מלוקקים.

    אקספלורר נבנה על שלדת סולם שנלקחה מ'ריינג'ר', הטנדר הקטן של פורד, והוא צוייד במנוע V6 בנפח 4.0 ליטר. אפשר למצוא אותו בגרסת מרכב קצרה או ארוכה, עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, הנעה אחורית או כפולה, ושפע רמות גימור. היות שהוא יוצר במאות אלפי יחידות בשנה.


    כמה יעלה?

    ההיצע של אקספלוררים עצום, והערך האספני שלהם לא גבוה, וזה בא לידי ביטוי בטווח מחירים שנע בין כמה מאות דולרים לאקספלורר חבוט במצב נסיעה ועד למכוניות שמורות שתמורתן נדרשים סביב ה-2,000-2,500 דולר בלבד, וזה אומר שתוכלו לנהוג בישראל באקספלורר שיעלה לכם כ-30 אלף ש"ח. לאור זמינות נמוכה של חלפים ומחירים גבוהים בישראל, כדאי לבצע יישור קו מכאני כבר בארה"ב. זה דורש קצת פרוצדורה, אבל הרבה פחות אשר לבצע את המשימה בארץ (כלל זה נכון לכל רכב אספנות). אנחנו ממליצים להתאמץ למצוא את גרסת "אדי באוור" (בתמונה המצורפת) המאובזרת והמדוגמת.


    פורשה 968

    בתחילת שנות התשעים נמצאה פורשה במצב לא קל, עם תזרים מזומנים מוגבל והיצע דגמים שהלך והתיישן. היא הציעה את 911 מקוררת האוויר, 928 שכבר הייתה בת 12 ואת 944 העממית, שמכירותיה הלכו ודעכו מפני שכבר הייתה זקנה (היא הייתה מבוססת על 924 ששורשיה באמצע שנות השבעים). מהנדסי פורשה, כדרכם, ניסו לסחוט את הלימון של 944 המוצלחת עוד קצת, ביצעו בה מתיחת פנים וקראו לתוצאה שקיבלו 968.

    968 הושקה בשנת 1991 ושמרה על הצללית המוכרת של 944, אבל יש לה חרטום עם פנסים עגולים במקום אלה הקופצים. העיצוב הכללי שלה הזכיר את 928 הגדולה בחזית ומאחור. השלדה התבססה על 944 S2 עם מנוע ה-3.0 ליטר 16 שסתומים של S2 לאחר ששודרג עם  מערכת תזמון שסתומים משתנה חדשנית לתקופתה. ההספק המרבי זינק ל-240 כוחות סוס, והמנוע חובר לתיבת הילוכים ידנית חדשה עם שישה יחסי העברה כסטנדרט. כדי לעודד מכירות בשוק האמריקני החשוב הוצעה תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם ארבעה יחסי העברה. כמו קודם לכן גם 968 הציעה גרסאות קופה עם גג פריק או קונברטיבל, ובשלב מאוחר יותר גם גרסת טורבו S עם יותר מ-300 כוחות סוס  וגרסת 'קלאב ספורט' (CS) קלת משקל. את אלה עדיין אי אפשר להביא כרכב אספנות.

    968 הייתה כישלון מסחרי מהדהד. בארבע שנותיה נמכרו פחות מ-13 אלף יחידות, וזה הופך אותה כיום לבעלת ערך אספני הרבה יותר גבוה מזה של 944 אשר הפכה בשנים האחרונות לאחד מדגמי האספנות הפופולריים ביבוא אישי לישראל.

    כמה יעלה?
    המחירים תואמים את ההיצע המוגבל, וזאת מכונית יקרה משמעותית מ-944. מכוניות שמורות מוצעות סביב 20-25 אלף דולר, כלומר כ-200 אלף ש"ח ומעלה כאן בישראל, לכן לא צפוי שזאת תהיה להיט אספנות מקומי כמו 944. 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חג האספנים: המכוניות שמקבלות היום סטטוס אספנות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.