• Ad
  • אחרי שהשיקה שרותי הסעה אוטונומיים ניסיוניים, אובר מעלה הילוך ושוכרת את שרותיו של מארק מור, בכיר נאס"א שפרסם מסמך עמדה שעורר גלים בנוגע למכוניות מעופפת, כדי לעמוד בראש חטיבה חדשה בשם Uber Elevate שאמורה להמריץ את תעשיית הרכב למימד השלישי 
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום זה כבר ברור: בעתיד הרכבים שלנו ינהגו בעצמם ממקום למקום והויכוח היחידי שנותר הוא בתוך כמה זה בדיוק יקרה כשמצד אחד האופטימיסטים טוענים שזה ממש מעבר לפינה והפסימיסטים מציינים שיש עוד הרבה בעיות טכנולוגיות ורגולטוריות לפתור ועל כן בשני העשורים הקאבים, לפחות חלק ממלאכת הנהיגה תצריך עדיין מעורבות אנושית.

    עוד ב-TheCar:
    בחזרה לעבר: העתיד עוד ממש לא כאן
    הדור הבא של המכונית המעופפת מתקרב
    המכונית המעופפת של בואינג נמכרה

    אבל האם יתכן שבכלל מדובר בדיון ארכאי על טכנולוגיות שעוד לפני שיהפכו זמינות לכלל יהיו מיושנת ויתכן שעתיד עולם התחבורה האישית נמצא בכלל מעל לפני הקרקע?

    חלום המכונית המעופפת אמנם מלווה אותנו כבר מאז מחצית המאה ה-20 אך עד כה, מעבר לפנטזיות, סרטי מדע בדיוני וכמה דגמים רעיוניים מעופפים שנראו יותר כמו מטוסים קלים עם כנפיים מתקפלות, הוא לא באמת התרומם.

    בשנת 2010 מהנדס בכיר בנאס"א בשם מארק מור פרסם מסמך דעה מפורט מאוד שעורר גלים אשר בחן לפרטי פרטים את ההיתכנות של פיתוח כלי תחבורה חשמליים מעופפים קטנים שימריאו וינחתו אנכית ויוכלו לשנות את פני התחבורה בכרך בעיקר בשעות העומס הכבדות.

    החזון המאוד מפורט של מור שימש בין היתר השראה ללארי פייג' מייסד גוגל שהשקיע בחשאי מאז 2010, כפי שדיווחנו כאן ב- TheCar לפני מספר חודשים, מעל למאה מיליון דולרים מהונו הפרטי בשני מיזמי סטארט אפ בתחום.

    עושה רושם שגם בענקית שיתוף ההסעות "אובר" סבורים שהשמים הם לא הגבול ולאחר שבאוקטובר האחרון החברה פרסמה מסמך עמדה מקיף משלה בנושא, לאחרונה היא שכרה את שרותיו של אותו מור שפרש אחרי 30 שנה מסוכנות החלל האמריקאית כדי לעמוד בראש חטיבה חדשה בשם Uber Elevate שאמורה להתעסק בכל אמצעי התחבורה שלא מחייבים מגע קבוע עם האספלט .

    על פי הדיווחים מור החליט לעזוב את נאס"א לאחר שמאס בבירוקרטיה שמונעות יצירתיות ופיתוחים בכיוונים חדשים. אם זאת מור מודע היטב שהדרך להגשמת החזון שלו לא פשוטה "צפויים מכשולים רבים בדרך ולא רק בפן הטכנולוגי וכדי להפוך את החלום למציאות צריך לגרום לספקים להוריד מחירים, לפתור בעיות רגולטוריות ולשנות את תקנות התעופה" מסביר מור "כל אחד מהנושאים הללו בפני עצמו הוא מאוד סבוך, אבל עם כוח של 55 מיליון משתמשי אובר פעילים בהחלט יש כאן גם היתכנות כלכלית ולא רק חזון טכנולוגי משוגע, עזבתי את נאס"א שנה לפני גיל הפרישה, ויתרתי על פנסיה לכל החיים כדי להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון".

    עם זאת, על אף שאובר היא כבר מזמן הרבה יותר מרק אפליקציה המחברת בין נהגים שרוצים לעשות כסף מהצד לאנשים שמחפשים הסעות ולמרות שהחברה מפעילה שרותי הסעה אוטונומיים ניסיוניים בערים שונות (עדיין עם נהג אנושי שיכול לתפוס את הפיקוד במקרה שמשהו משתבש), לא סביר להניח לפחות בשלב זה שהחברה תפתח בקרוב מכונית מעופפת בעצמה ונראה, בדומה למעורבותה בתחום האוטונומי, כי באובר רוצים להימצא בחוד החנית גם בתחום זה כדי להמריץ את התעשייה לפיתוחים בכיוון זה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מי צריך כבישים? אובר שכרה מהנדס נאס"א כדי לפתח מונית מעופפת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.