• Ad
  • יצרנית הרכב שחוללה מהפך בהתייחסות למכוניות יפניות בישראל מפסיקה לייצר בתקינה אירופאית ותתמקד בשווקי המזרח הרחוק. דגמים אחדים עשויים להגיע ארצה בתקינה אמריקנית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, מיד אחרי שסובארו, סוזוקי ודייהטסו פרצו את מחסום החרם היפני על ישראל, הייתה זאת מיצובישי שנחתה אצלנו ושינתה את הגישה של ישראלים למכוניות יפניות מן הקצה אל הקצה.

     

     

    סובארו ומיצובישי – כל אחת מסיבות אחרות לחלוטין – איבדו כבר מזמן את הובלת השוק בישראל, ודייהטסו הפסיקה לייצא מכוניות לאירופה, ולכן גם לישראל. אבל האהדה לשלושת המתגים האלה בשוק הישראלי עדיין רבה מאד. למרבה הצער, בקרוב ניאלץ להיפרד מרוב הדגמים של מיצובישי, ובדיוק מאותה סיבה שנפרדנו מדייהטסו: עבור מיצובישי, שמחזיקה בנתח של פחות מ-1% מן השוק האירופאי, אין עוד כדאיות כלכלית לייצר מכוניות שעומדות בדרישות התקינה האירופאיות.

    אנשי מיצובישי הכריזו על כוונתם לא למכור דגמים חדשים, עתידיים, באירופה, וזה אומר שהם יסיימו את מחזור החיים של כל הדגמים שמוכרים לנו כיום ולא יטרחו להעמיד דגמים חדשים, עתידיים, במבחני תקינה אירופאית.

     

     

    מצד שני, מיצובישי מחזיקה אמנם רק ב-0.9% מן השוק האמריקני, אלא ששם מדובר בשוק הרבה יותר גדול ועשיר, ולכן היא תוסיף למכור בו כמה מן הדגמים המוכרים לנו. אנשי חברת כלמוביל, יבואני מיצובישי לישראל, הודיעו שהם מתכוונים להביא לכאן דגמים בתקינה אמריקנית – בהתאם לרפורמה שביצע משרד התחבורה בשנים האחרונות.

    יש רק שתי בעיות: ראשית לכל, חלק מן הדגמים ה"אמריקנים" לא מתאימים לישראל מכיוון שהם מונעים באמצעות מנועים גדולים ו/או מיושנים ביחס למקובל באירופה. שנית, לא תמיד משתלם ליצרניות שמייצרות בארה"ב, או אפילו כאלה ששולחות לשם מכוניות מיפן, להתאים אותן לדרישות הישראליות ולשלוח אותן גם לכאן.

    קטן ויעיל

    מיצובישי הציגה בשנה שעברה את תוכנית העבודה החדשה שלה תחת הכותרת "קטן אך יפה", והיעד שנקבע בה הוא להפחתה של 20% בעלויות הקבועות בשנתיים הבאות. לצורך זה נדרשת היצרנית להתמקד בשוק האסייאתי, כולל סין והודו, ו"לשפר את הרווח התפעולי באמצעות צמצום עסקים עם שולי רווח נמוכים". במזרח הרחוק מחזיקה מיצובישי נתח שוק של 6.4% והרווח התפעולי שלה שם גדול פי 7.8 ביחס לאירופה.

    הכל טוב ויפה עבור מיצובישי, אבל מה שזה אומר מבחינתנו זה שאנחנו יכולים לומר שלום ולא להתראות לדורות הבאים של הטנדר L200 ("טריטון") ושל ASX, ומה שממש כואב – גם לדורות הבאים של אטראז' וספייס סטאר. הדורות הבאים של אאוטלנדר, כולל הגרסה ההיברידית-נטענת שלו, מיועדים גם לארה"ב ולכן יגיעו אלינו, הראשון ברבעון השלישי של השנה הבאה והשני ברבעון הראשון של 2022.

     

    מיצובישי לנסר ספורטבק מאחור

     

    פרט טריוויה מעניין, לחובבי הז'אנר, הוא שמיצובישי מכרה מכוניות באירופה מאז שנת 1975 ונכנסה לשוק הישראלי בשנת 1988 (תחת המוטו "ויש בה הכל"). משנת 1995 ניסתה מיצובישי להיכנס בעוצמה לאירופה ואף הקימה בהולנד מפעל משותף עם וולוו, שם יוצרו על אותו קו הרכבה 'כריזמה' של מיצובישי ו-S40 של וולוו. לימים רכשה מיצובישי את חלקה של וולוו אך כמה שנים לאחר מכן – כאשר נקלעה בעצמה לצרות כלכליות, מכרה את המפעל כולו לספקית החלקים ההולנדית VDL, אשר מייצרת שם עבור ב.מ.וו. את X1, מיני ומיני קאונטרימן.

    דובר יבואנית מיצובישי בישראל מסר: "חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, מודיעה כי דגמי מיצובישי החדשים בישראל – אשר יושקו בשנת 2021 – ישווקו בתקינה אמריקאית. דגמי ה-SUV של מיצובישי ימשיכו להיות מיוצרים ביפן והשקתם בישראל של אאוטלנדר, אאוטלנדר PHEV ואקליפס קרוס FL מתוכננת לרבעון השלישי של 2021. מיצובישי העולמית הודיעה לכלמוביל על חשיבות הקשר ושיתוף הפעולה הפורה בינהן, על ביטחונה בשוק הישראלי, ועל הבטחתה כי תפעל לבסס את עוצמת המותג בין חמשת המותגים המובילים בישראל ומובילות סגמנט ה-SUV".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיצובישי בעקבות דייהטסו: תפסיק לייצא לאירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.