• Ad
  • מחפשי מציאות היכונו: חברת ההשכרה השנייה בגודלה בעולם חייבת להיפטר במהירות מ-40% מצי הרכב שלה. ההכנסות ממכירת קרוב ל-200 אלף מכוניות יכסו, במקרה הטוב, פחות ממחצית מן החוב של החברה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משבר קורונה עלול להיות המסמר האחרון בארון של חברת ההשכרה הוותיקה ביותר בעולם, אם כי היום נראה מעט אור בקצה המנהרה: הנושים של חברת ההשכרה 'הרץ' הגיעו להסכמה עם מנהליה לפיה הם "ישחררו לה קצת חבל" בתנאי שהיא תצליח למכור כ-40% מצי הרכב שלה במהלך חמשת החודשים הבאים.

     

     

     

    הרץ נמצאה בקשיים עוד לפני משבר קורונה, אבל ההפסקה החדה של נסיעות וטיסות ברחבי ארה"ב בגלל מגפת קורונה הכניסה אותה למצב של חדלות פירעון ופשיטת רגל בחודש מאי האחרון. על-פי דיווח שפורסם בסוף השבוע בעיתון הכלכלי הנחשב וול סטריט ג'ורנל, "הרץ גלובל אחזקות" – החלק הצפון אמריקני של מה שמוכר לנו כחברת ההשכרה השנייה בגודלה בעולם כיום, תוכל להשתמש ב"הנזלת" נתח גדול מצי הרכב שלה כדי להינצל מפשיטת רגל וסגירה.

    לקריאה נוספת: כיצד תשפיע הקפאת ההליכים כנגד חברת ההשכרה הרץ על תעשיית הרכב ועלינו?

    הרץ הודיעה על הסכם זמני עם קבוצת הנושים העיקרית שלה, שבמסגרתו היא תמכור יותר מ-180,500 כלי רכב מתוך קצת פחות מחצי מיליון כלי רכב שבבעלותה, כלומר קרוב ל-40% מצי הרכב שלה, כדי להשיב כספים לנושיה. ההסדר, אשר עדיין כפוף לאישור של בית המשפט, יותיר בידי הרץ כ-900 דולר תמורת כל מכונית שהיא תמכור, כדי לשלם את הוצאותיה השוטפות, וצפוי להכניס לקופת החברה כ-3.9 מיליון דולר שמהם יישארו – אחרי החזר החובות תמורת המכוניות – קרוב ל-650 מיליון דולר.

     

     

    למרבה הצער, גם במקרה האופטימלי, שבו תצליח החברה למכור את כל 180,000 המכוניות, הסכום שייכנס לקופה יכסה בקושי את מחצית החובות שלה לנושים. יחד עם זאת, ההסדר ממחיש את האופן הגמיש והיעיל שמאפשר תהליך פשיטת הרגל בארה"ב (במסגרת "פרק 11") – כדי למנוע סגירה של חברות אשא מותירה את כולם חסרי כל (חוץ מאשר את עורכי הדין שמטפלים בפירוק). נכון להיום, מי ששילמו את מחיר הניהול הבעייתי ואת נזקי הקורונה הם בעלי המניות אשר הפסידו 90% מערכן בשנה האחרונה.

    זמן טוב לחפש מציאות

    אפילו בשוק האמריקני העצום, שבו נמכרות יותר מ-17 מיליון מכוניות בשנה, יציאה בבת אחת של קרוב ל-200 אלף מכוניות משומשות לשוק בתוך פחות מחצי שנה צפויה מצד אחד לספק הרבה מאד מציאות לחובבי הדילים בארה"ב, אך מצד שני לגרום גם לירידת מחירים בשוק כולו. אנשי הרץ לא מסרו אילו דגמים מתוך צי ההשכרה העצום שלהם יוצעו במכירות השונות, אבל לא מיותר להזכיר שיש שם גם אי אילו קורבטים והמון מוסטנגים, וגם עשרות דגמים אחרים לכל אורך הדרך שבין ב.מ.וו. X5 ועד טויוטה יאריס.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חיסול או מכירה: הרץ חייבת למכור 200,000 מכוניות עד סוף השנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.