• Ad
  • מיני מציעה הסבה מקורית לחשמל למכוניות קלאסיות
    בעיצומו של ויכוח קשה בקרב אוהבי מכוניות קלאסיות סביב הסבתן להנעה חשמלית מטילה 'מיני' פצצה מעניינת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חובבי מכוניות אספנות נהנים להתווכח על נושאים רבים ושונים, אבל ככל שאנחנו מתגלגלים לעידן הרכב החשמלי נראה שהוויכוח המהותי ביותר יסוב סביב שאלת ההסבה של מכוניות קלאסיות להנעה חשמלית. לא ניכנס כאן לעצם הטענות של בעד או נגד, בעיקר מכיוון ששני הצדדים צודקים, אבל יש לנו משהו מאד מעניין לתרום לוויכוח עצמו: מה קורה אם מסבים מכונית קלאסית להנעה חשמלית באופן שלא פוגע ברכב, ומאפשר להשיב את המצב לקדמותו בעתיד?

     

    מיני מציעה הסבה מקורית לחשמל למכוניות קלאסיות

     

    חטיבת מיני של קבוצת ב.מ.וו השיקה השבוע תוכנית חדשה להסבת מכוניות מיני ותיקות להנעה חשמלית תחת השם Mini Recharge ("טעינה מחדש"). סדנה מתמחה של מיני באנגליה תבצע את ההסבה באחריות החברה, ומה שמעניין במיוחד זה שמדובר בתהליך הפיך לחלוטין: בעל הרכב לא צריך לחשוש מפני פגיעה בערך המכירה העתידי שלו, או מפני פגיעה ב"ערכי תרבות אנושיים", מפני שבכל רגע נתון אפשר יהיה לשלוף את המנוע החשמלי והסוללות ולהחזיר במקומם את מנוע הבנזין על מערכותיו השונות.

    לא מיותר להזכיר – וזה לא נאמר חלילה כביקורת – שהמנוע הזעיר של מיני סיפק במקור הספק צנוע מאד ביחס ליכולות הדינמיות של המכונית, בעוד שמנוע חשמלי מודרני יכול לספק חוויית נסיעה מרגשת יותר ובוודאי פחות רועשת. אנשי מיני מתחייבים שההסבה המקורית שהם מבצעים לא כרוכה בחיתוכים או ריתוכים של המרכב, או כל שינוי בלתי הפיך אחר, אלא רק בהתקנת מנוע חשמלי מודרני וסוללה עם תכולת אנרגיה צנועה (מאד) של 6.6 קילוואט-שעה.

    המנוע מספק 120 כוחות סוס, פי כמה וכמה ממנוע הבנזין המקורי, ואילו הסוללה מאפשרת טווח נסיעה זעיר של כ-160 קילומטרים בין טעינות. מצד שני, משמעות העובדה שהסוללה קטנה – בנסיבות ממדי הרכב כמובן – היא שהיא גם לא מכבידה יתר על המידה על הקטנטונת הזאת. לצד הזכות צריך גם לדמיין את הפיצי הזאת עם הנעה קדמית ומנוע עם מומנט מכובד כבר מסל"ד אפס, וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות, ולהרהר במכונית מרגשת לנהיגה, אולי אפילו קצת מפחידה.

    אגב, לא מיותר להזכיר שסדנאות שמסבות מכוניות קלאסיות להנעה חשמלית החלו לצוץ ברחבי העולם כבר לפני מספר שנים, ואחת מהן – 'סווינדון פאוורטריין" (Swindon Powertrain), אף פיתחה קיט הסבה ייעודי עבור מכוניות 'מיני' קלאסיות ומציעה להתקין אותן לכל המעוניינים בכך.

     

    מיני מציעה הסבה מקורית לחשמל למכוניות קלאסיות

     

    במהלך הניתוח, שמבוצע בסדנה בריטית, מוחלף מנוע הבנזין המקורי של המכונית הקלאסית בהנעה חשמלית מודרנית, ואילו המנוע המקורי של כל רכב מסומן ומאוחסן באופן שמאפשר לעשות בו שימוש עתידי. "צוות הפרויקט שומר על האופי הקלאסי של מיני ומאפשר למעריצי המכונית ליהנות מביצועים חשמליים", אומר ברנד קורבר, מנהל מותג מיני. "עם MINI Recharged אנחנו מחברים את העבר עם העתיד של המותג". במהלך ההסבה נשתלת על לוח המכשירים תצוגה חדשה – שגם היא לא פוגעת בדאשבורד המקורי, וזאת כדי לספק נתונים עדכניים אודות תכולת הסוללה הנותרת, טווח הנסיעה ונתוני חום ומהירות.

    אנשי מיני מזכירים לנו שהמכונית המקורית הושקה בשנת 1959 בעיצומו של משבר נפט כשהיא נושאת את הדגל של חיסכון בדלק. לדבריהם, "פרויקט MINI Recharged הוא הזדמנות להמשיך ולספר את הסיפור של מיני הקלאסית במאה ה-21, בדרך ברת קיימא". א-פרופו קיימות, וגם זה מתחבר לוויכוח בקרב אספני הרכב – אנשי מיני טוענים לזכות הפרויקט שלהם שהוא "משתלב באופן חלק באסטרטגיה העתידית של המותג אשר כוללת גם את ההיבט של "כלכלה מעגלית". עבור פרויקט זה לא מייצרים כלי רכב חדשים, ובמקום זאת הם נוצרים ממכוניות קיימות ואהובות. זה מאפשר למיני קלאסיות להתחיל "חיים שניים" וברי קיימא".

     

    מיני מציעה הסבה מקורית לחשמל למכוניות קלאסיות
    ההסבה להנעה חשמלית של מיני קלאסיות מבוצע בשלב זה אך ורק באנגליה, וכל מכונית מוסבת מקבלת מספר אישי (חדש). אנשי מיני לא מספרים לנו כמה עולה ההסבה הזאת אבל כאשר לוקחים בחשבון את הצורך לשלוח את המכונית לבריטניה, ואת עלות החלקים והעבודה, מותר להעריך שהמילה "זול" לא תתאים לכאן.

    לקריאה נוספת:

    במקום גריטה: האם מדינת ישראל צריכה לעודד הסבה של מכוניות להנעה חשמלית?

    שיא הקיימות: אינדונזיה תסב 13 מיליון אופנועים מבנזין להנעה חשמלית

    ג'נרל מוטורס רוצה נתח משוק רכיבי החשמל לרכב שמוערך ב-20 מיליארד דולר

    שברולט תמכור ערכות הסבה לרכב חשמלי כבר בשנה הבאה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.