• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    הגרסה החשמלית הטהורה של מיני הגיעה לישראל ותוצג החל מהיום (ב') בנמל תל-אביב למשך עשרה ימים לצורך מכירה מוקדמת. לקוחות מתעניינים יכולים לשלם 2,000 שקלים מקדמה, ולבצע הזמנה אינטרנטית כדי להבטיח לעצמם את אחת מבין לפחות 20 יחידות שמיועדות לישראל. עם זאת, מחיר סופי של המכונית טרם פורסם. בכל מקרה, מכוניות ראשונות תימסרנה ללקוחות רק בתחילת השנה הבאה.

     

     

    'מיני קופר אלקטריק' עלולה ליצור תחושת דב-ז'אוו בקרב חובבי רכב, היות שב.מ.וו, בעלת הבית של 'מיני', הציגה מכונית דומה כבר לפני 11 שנים כמכונית קונספט במסגרת "פרויקט i" שלה. החברה ייצרה כמה מאות יחידות של 'מיני E' לצרכי ניסוי בין השנים 2009-2010, והן התגלגלו במספר מדינות – בהן ארה"ב, סין, יפן, גרמניה, בריטניה וצרפת – וחלקן הוחכרו ללקוחות פרטיים. מטרת הניסוי הייתה ללמוד את התחום החשמלי בכלל ובפרט כדי להבין את הרגלי השימוש של לקוחות. לקחים שנלמדו מפרויקט "מיני E", והטכנולוגיה שפותחה במסגרתו, שימשו את ב.מ.וו. לצורך פיתוח i3, המכונית החשמלית הטהורה הסדרתית הראשונה שלה.

    אלא שב.מ.וו. האטה את קצב פיתוח הפרויקט החשמלי שלה וחזרה "לחשמל" אותו רק לפני כשלוש שנים. ב.מ.וו לא הציגה גרסת ייצור של מיני חשמלית עד לשנת 2017, שבה הוצג אב-טיפוס של המכונית הנוכחית. המרכב של מיני קופר SE החשמלית מבוסס באופן מלא על הפלטפורמה של מיני הרגילה, אולם סוללת הליתיום-יון, עם תכולת אנרגיה לא גדולה במיוחד של 32.6 קילוואט, מעוצבת בצורת האות T ומוטמנת בתחתיתו. הטכנולוגיה של המערכת החשמלית, ובכלל זה המנוע שמספק 184 כוחות סוס ו-27.5 קג"מ של מומנט, מבוססים על המכלולים שמשמשים את ב.מ.וו. i3.

    מיני קופר SE שוקלת 1,365 ק"ג, כלומר כ-145 ק"ג יותר מאשר הדגם הבסיסי של מיני, אבל מהנדסי ב.מ.וו. מבטיחים שהם כיילו את המתלים ואת ההיגוי באופן שמשמר את "תחושת הקארטינג" שאופיינית למכונית הזאת. המנוע החשמלי מאיץ את מיני SE מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, ולמהירות מרבית שמוגבלת ל-150 קמ"ש כדי שלא לסיים את כל האנרגיה שבסוללה מהר מידי. גם כך – טווח הנסיעה של המכונית לפי תקן WLTP הוא 235 קילומטרים בלבד. את מיני החשמלית אפשר לטעון משקע טעינה ביתי (שקע כח) באמצעות כבל, או מעמדת טעינה AC בהספק של 11 קילוואט (ל-80% סוללה תוך שעתיים וחצי או טעינה מלאה תוך שלוש שעות וחצי), או מעמדת טעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט ל-80% תוך 35 דקות.

     

     

    דלק מוטורס, יבואנית קבוצת ב.מ.וו. לישראל, היא אמנם אחת מיבואניות הרכב הראשונות שהציעו מכוניות חשמליות טהורות בישראל, פשוט מכיוון שב.מ.וו. הייתה היצרנית הראשונה אחרי רנו וניסאן שהציעה מכונית כזאת למכירה, אבל ממש כמו קרסו מוטורס – יבואנית רנו וניסאן, היא לא ניצלה את הטבות המס המפליגות להן זוכות מכוניות חשמליות בישראל ולא מכרה יותר מידי מכוניות כאלה במחוזותינו.

    גרסת טרום ייצור של מיני קופר SE חשמלית נחשפה בחודש יולי השנה באירופה במקביל לתחילת המכירה המוקדמת שלה, אולם ייצור סדרתי משמעותי יתחיל במפעל של מיני באוקספורד שבבריטניה רק בתחילת השנה הבאה. בינתיים, מיני כבר אספה עשרות אלפי הזמנות למכונית הזאת בשווקים שונים, והיא מתכננת לייצר אותה בקצב של 1,000 יחידות ביום.
    כאמור, לקוחות שמעוניינים להירשם להזמנה מוקדמת של מיני החשמלית יכולים לעשות את זה באמצעות אתר האינטרנט של מיני בישראל באמצעות הפקדת "דמי רצינות" בסך 2,000 ש"ח, אלא שהמחיר הסופי של המכונית לא פורסם עדיין – בין השאר מכיוון שגם חבילות האבזור הבטיחותי טרם סוכמו סופית.

    בבריטניה מוצעות שלוש רמות אבזור של המכונית וטווח המחירים שלהן נע שם בין 24,400 ל-30,600 ליש"ט, כלומר בין כ-107,000 ל-134,500 ש"ח, וראוי לזכור ששיעור המס בישראל על מכוניות חשמליות הוא 10% בלבד, לעומת כ-84% על מכוניות "רגילות" (לפני הטבות זיהום אוויר ובטיחות מצד אחד ומס ערך מוסף ומס יוקרה מצד שני). יבואני מיני מתחייבים למכור בישראל לפחות 20 מכוניות, והם מזכירים שרישום מוקדם נועד רק כדי להבטיח הזמנה אבל לא מהווה הזמנה כזאת ואפשר לבטל אותו בכל עת ולקבל את סכום המקדמה בחזרה.

     

    The post מיני חשמלית מוצעת למכירה בישראל appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מיני חשמלית מוצעת למכירה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.