• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת וולבו הקימה בשבדיה את מתקן האימונים הגדול ביותר בעולם לבחינת טכנולוגיות מתקדמות למניעת תאונות. המתקן ישמש את היצרנית עצמה, ספקי משנה לתעשיית הרכב ואת האקדמיה, והכל כדי להגיע אל שנת 2020 בלי אף הרוג או פצוע קשה בתאונת דרכים

    כדי להילחם בטרור ובטרוריסטים בנה אצלנו צה"ל מתקני אימונים אשר מדמים שטחים עירוניים צפופים, והוא מאמן בהם את חיילינו להתמודדות עם שדה הקרב הייחודי הזה.
    כדי לפתח מכוניות בטוחות, ולהשיג את היעד של אפס הרוגים ופצועים קשה בתאונות בתוך חמש וחצי שנים מהיום, בנתה וולבו מתקן אימונים ראשון מסוגו בעולם, שבו ניתן לבחון את ביצועי מערכות הבטיחות השונות בתוך הדמיה קרובה ככל האפשר למצבי אמת.

    Volvo AstaZero 12

    בעוד שכל יצרני הרכב וספקי המשנה שלהם בוחנים כיום את מערכות הבטיחות החדשות במסלולי ניסוי שעוצבו לצורך פיתוח כלי רכב, בוולבו החליטו לבנות מתקן "תפור לפי המידה" לבחינת מערכות אלקטרוניות שנועדו לזהות את הסביבה בה נוסעת המכונית ואת שאר משתמשי הדרך, ולהימנע מפגישה לא רצונית עם התשתיות או משתמשי הדרך הללו.

    אסטה לה ויסטה

    מתקן האימונים החדש של וולבו נבנה בסמוך ל"עיר הבירה" של וולבו, גוטנברג שבמערב שבדיה, והוא נקרא AstaZero, כלומר "אזור מבחן לבטיחות אקטיבית אפס" (ASTRA – ראשי תיבות ל" Active Safety Test Area").

    מתקן האימונים משתרע על-פני 200 דונם, מהם כ-25 דונם סלולים או בנויים, והוא מוקף בכביש היקפי באורך של 5.7 קילומטרים אשר מדמה כביש בינעירוני מהיר.
    בשטח המתקן הוקמה, בין השאר, "סביבה עירונית" של ארבעה גושי בניינים, ויש בו מעגל תנועה מהיר וכבישי גישה בתכנון המקובל בחיבור בין דרכים עירוניות לדרכים מהירות.

    Volvo AstaZero 10

    אזור אחר במתקן מדמה סביבה כפרית ובה עשרה מתקנים שבהם ניתן למקם מטרות גלויות וסמויות אשר יצוצו מול כלי הרכב, נתיבים ומסלולים מסוגים שונים, שני צמתי T ושתי תחנות אוטובוס .

    הרעיון כאן הוא "להפתיע" את המערכות האלקטרוניות כדי לבחון את יכולת הזיהוי, הגילוי והתגובה שלהן במצבים שונים, ובין השאר מוצב בו שילוט מתחלף בשפות שונות, כדי לבחון את יכולת הזיהוי של מערכות ראיה והתאמתן למדינות שונות ברחבי העולם.

    באזור העירוני תיבחן בעיקר יכולת המערכות לגלות ולהגיב להימצאותם ותנועתם של משתמשי דרך אחרים כמו אוטובוסים, רוכבי אופניים, הולכי רגל ומשתמשים אחרים בכביש, ולצורך זה הוא בנוי ממספר מאפיינים עירוניים טיפוסיים ושונים כמו מרכז עיר עם רחובות בגדלים שונים, תחנות אוטובוס, מדרכות, שבילי אופניים, תאורת רחובות וסוגי בניינים שונים. במערכת הכבישים העירונית ישנם רחובות ומתקנים אופייניים כמו כיכרות, צומת T מחלפונים ועוד.

    Volvo AstaZero 03

    במרכז המתקן בנוי אזור למהירויות נסיעה גבוהות שמדמה כביש בינעירוני. זהו כביש בעל ארבעה מסלולים ברוחב 7 מטרים, עם מסלולי האצה, אשר מחובר לכביש המהיר ההיקפי. אזור זה מיועד בעיקר לבחינת תרחישים כגון שינויי נתיב של כלי רכב אחרים, מניעת התנגשות ומניעת סטייה מנתיב נסיעה.

    באזור הכביש המהיר והחיבור אליו אפשר לבחון כניסת כלי רכב במהירות גבוהה משלושה כיוונים שונים. כאן יושם הדגש על ההתנהלות הדינמית האוטונומית של כלי רכב, למשל בכל הנוגע לתמרוני התחמקות במהירויות גבוהות מאוד.

    Volvo AstaZero 07

    נוהגות לבד

    פיתוח של כלי רכב בכלל, ומערכות בטיחות אקטיביות בפרט, מבוצע בשיתוף פעולה בין יצרני הרכב לבין ספקי המשנה שלהם (1 (Tier, ובין אלה לבין ספקי משנה לספקי המשנה (Tier 2) דוגמת 'מובילאיי' הישראלית. לתהליך הפיתוח שותפים במקרים רבים גם גופי מחקר טכנולוגיים ואקדמאים, והכוונה של וולבו היא להזמין את כל אלה, ואפילו יצרני רכב מתחרים, לנסות את המערכות שלהם במתקן הניסויים החדש.

    בנוסף לפיתוח של מערכות בטיחות אקטיביות, כאלה שמשפיעות על התנהגות המכונית ומסייעות לה ולנהג להימנע ממצבים תאונתיים, מערכות זיהוי וחישה הן גם הבסיס לטכנולוגיה הנחוצה לנהיגה אוטונומית, כלומר למכוניות שנוהגות לבדן, ללא נהג.

    אנשי וולבו מספרים שהמתקן החדש שלהם מאופיין בגמישות רבה מבחינת היכולת להציב מכשולים ואלמנטים שמדמים אזורים ומאפיינים שונים של ערים, ישובים קטנים, דרכים עירוניות, פרבריות, נידחות או מהירות. כדי לצמצם את הסיכון יופעלו רובוטים במתארים שונים של ניסויים.

    לדבריהם, כדי לפתח מערכות חישה, זיהוי ותגובה אמינות אין תחליף לביצוע ניסויים אשר מדמים את המציאות בדרך הריאליסטית ביותר האפשרית, ולצורך זה יש לשחזר את הסביבה באופן מדויק ככל שניתן, ובמקום סגור ומוגן.

    בוולבו מתפארים, ובמידה רבה בצדק, שתעשיית הרכב השבדית נמצאת ממילא בחוד החנית של בטיחות אקטיבית. לדבריהם, המתקן החדש שלהם יאפשר לוולבו להגדיל עוד יותר את היתרון הטכנולוגי שלה על-פני יצרניות רכב אחרות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחנה האימונים של וולבו: הדרך לאפס תאונות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.