• Ad
  • מחקר חדש של JD Power מגלה שיצרני רכב משקיעים סכומים אדירים בטכנולוגיות חדישות אבל נהגים רבים כלל לא משתמשים בהן. "מדובר באובדן ערך של מיליוני דולרים הן עבור הצרכנים והן ליצרנים." ההפתעה הגדולה: דווקא צעירים מתחברים פחות ל"מכונית המקושרת"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות רכב משקיעות מיליארדי דולרים כדי לפתח ולהתקין במכוניות חדשות טכנולוגיות מתקדמות, והלקוחות משלמים תמורתן במישרין או בעקיפין – אבל אחוז גדול מידי מכלל הנהגים כלל לא משתמש בפונקציות האלה. כך עולה ממחקר "החוויה האינטראקטיבית ברכב 2015" (Interactive Vehicle Experience) שפרסמה אתמול חברת הסקרים החשובה ביותר בתחום הרכב – JD Power האמריקנית.

    המחקר, אשר התבסס על תשובותיהם של כ-4,200 בעלי רכב אשר נסקרו כשלושה חודשים לאחר שרכשו מכונית חדשה, בוצע בין החודשים אפריל עד יוני השנה, ובחן את חוויות הנהג עם בהקשר של מערכות וטכנולוגיות חדישות ברכב.

    על פי ממצאי JD Power לפחות 20% מן המשתמשים במכוניות חדשות מעולם לא נגעו או השתמשו ב-16 מתוך 33 פונקציות של הטכנולוגיות שנסקרו.
    43% מבין הנסקרים דיווחו שמעולם לא השתמשו בפונקציית "העוזר האישי" ("in-vehicle concierge") – מערכת בסגנון של "מיסטר ביג" הישראלית אשר מאפשרת לנהג לקבל מידע ממוקד אנושי או אוטומטי ולהיעזר בו לרכישת שירותים כמו הזמנת מקום במסעדה, רכישת כרטיסים, סיוע בחילוץ או בניווט וכיוצא באלה.

    לא רוצים "עוזר אישי"
    לא רוצים "עוזר אישי"

    38% מבין הנסקרים דיווחו שמעולם לא השתמשו בנתב סלולארי (ראוטר, נקודת גישה אלחוטית ל-Wi Fi),
    35% מן הנהגים מעולם לא הסתייעו במערכת החניה האוטומטית, 33% לא מפעילים את התצוגה העילית, ו-32% לא נגעו ב"יישומים מובנים", כלומר באפליקציות שהותקנו מראש.

    אם לא די בכך, מסתבר ש-20% מבין הנסקרים כלל לא מעוניינים בכ-14 פונקציות וטכנולוגיות במכונית החדשה הבאה שלהם (ולכל הפחות לא מוכנים לשלם תמורתן), ואלה – למרבה ההפתעה – כוללות גם את ממשקי המשתמש של גוגל ואפל. ההפתעה גדולה עוד יותר כאשר מסתבר שדווקא בקרב קהל צעיר יותר, בני "דור ה-Y" (ילידי 1977-1994), אחוז הנהגים שלא מעוניינים בטכנולוגיות "המכונית המקושרת" ובאמצעי בידור עולה מ-20% בקהל הכללי ל-36%.

    הפתעה: דווקא צעירים לא מעוניינים בטכנולוגיות "המכונית המקושרת". מעדיפים להשתמש במכשירים האישיים שלהם
    הפתעה: דווקא צעירים לא מעוניינים בטכנולוגיות "המכונית המקושרת". מעדיפים להשתמש במכשירים האישיים שלהם

    קריסטין קולודג' (Kolodge), מנהל המחקר של תחום האינטראקטיב ב- JD Power, מנסה להסביר את הממצא הזה ואומר שלהערכתו "בני דור ה-Y, במקרים רבים, פשוט מעדיפים להשתמש בטלפון החכם שלהם או במחשב הלוח אשר עונה (טוב יותר) לצרכים שלהם; הם מכירים את המכשיר (שלהם) והוא מותאם להם".

    אחוזים ניכרים מקרב הנשאלים אומרים שהם בכלל לא מעוניינים בכמה מאמצעי הנוחות והבידור שמוצעים להם, ויעדיפו שלא יימצאו במכונית הבאה שלהם: 47% מבין הנשאלים לא רוצים מושבים שמבצעים מסאז', 44% לא רוצים את "העוזר האישי", 39% מוותרים על מערכת חניה אוטומטית, ו-37-38% מוותרים על אנדרואיד אוטו ועל אפל פליי. "טכנולוגיות ברכב אשר אינן בשימוש מייצגות אובדן ערך של מיליוני דולרים גם עבור הצרכנים וגם עבור יצרניות הרכב", אומר קולודג'.

    מדוע, בעצם?

    כאשר בוחנים את ההתנגדויות של נהגים להשתמש בטכנולוגיות חדשות התשובה השכיחה ביותר היא שהם "לא מוצאים את זה שימושי", ושהפונקציה נמצאת במכונית החדשה שלהם מפני שהיא "הגיעה כחלק מחבילת איבזור ואני לא רוצה את זה."

    תשובה שכיחה אחרת בקרב נהגים – שהיא גם אולי דרך המוצא מן הסבך הזה – היא ש"אנשי המכירות לא הסבירו ולא הדגימו את דרך ההפעלה של הפונקציה", ואכן – עורכי המחקר מצאו תאחיזה גבוהה מאד בין מי שלא משתמשים בפונקציות שונות לבין מי שלא קיבלו הנחיות שימוש מתאימות בעת שאספו את מכוניתם החדשה.

    התובנה המרתקת והמעניינת ביותר של המחקר החדש נוגעת לקשר בין ההתלהבות ממכונית חדשה לבין הסיכוי של שימוש בטכנולוגיות החדשות על-ידי הנהג. ממצאי הסקר של JD Power עולה שככל שנהג יקדים להשתמש בפונקציה מסוימת בשלושת חודשי הבעלות הראשונים שלו במכונית – כך גדלים גם הסיכויים שהוא ישתמש בה אי פעם בעתיד – ולהיפך.

    תצוגה עילית. כל כך שימושית ובכל זאת לא אהודה
    תצוגה עילית. כל כך שימושית ובכל זאת לא אהודה

    רוב הנהגים שלא השתמשו בפונקציה כלשהי ב-30 הימים הראשונים לאחר הרכישה כנראה כבר לא ישתמשו בה לעולם במכונית הנוכחית, וכן גדולים הסיכויים שהם לא ישימו לב לכך שהפונקציה בכלל קיימת במכונית שלהם.
    "30 הימים הראשונים הם קריטיים, וכך גם חוויית הניסיון הראשון עם הטכנולוגיה", מסביר קולודג'. "הניסיון הראשון עם הטכנולוגיה הוא השלב של "צל"ש או טר"ש", יצרניות הרכב חייבות להצליח לגרום למשתמשים חוויית שימוש טובה בפעם הראשונה שהם מתנסים במשהו, או שהנהגים פשוט יוסיפו להשתמש במכשיר האישי המוכר והנוח שלהם במקום בפונקציה שמוצעת ברכב."

    בגלל שהשבועות הראשונים של בעלות על רכב הם כל כך קריטיים לדפוסי השימוש בטכנולוגיות יש לאנשי המכירות תפקיד מפתח באימוץ שלהן, "בעוד שאנשי המכירות חייבים להיות מאד פעילים בהדגמת והסברת הטכנולוגיה לצרכנים, יצרניות הרכב מצידן חייבות לעצב את ממשקי המשתמש באופן אינטואיטיבי עבור הצרכנים", אומר קולודג'. "היצרניות חייבות גם לאמן את צוותי המכירות באופן ההדגמה ללקוחות."

    מה נהגים רוצים?

    קולודג' מציין שהטכנולוגיות בעלות הסיכויים היותר טובים שייעשה בהן שימוש הן כאלה שמשפרות את חוויית הנהיגה או את הבטיחות, ובתנאי שאלה זמינות רק כפונקציה מובנית במכונית ואי אפשר להוסיף אותן באמצעות התקן חיצוני.

    כן רוצים: התראת נתיב נסיעה חסום
    כן רוצים: התראת נתיב נסיעה חסום

    הסקר מעלה בבירור שאין סיבה להירתע מהתקנת טכנולוגיה חדישה ברכב – נהגים בהחלט מעוניינים בה – ובתנאי, כאמור, שהיא תשמש אותם ותועיל להם, ותהיה אינטואינטיבית.
    87% מן הנסקרים, למשל, מעוניינים במערכת התראה מפני הימצאות מכוניות ב"נקודות מתות" ואחוז דומה מעוניין באינדיקציה שתסייע להם לחסוך בדלק. 86% מן הנשאלים מעוניינים בתמיכת מותניים וירכיים במושבי המכונית, 84% מעוניינים בדיבוריות אינטגרליות, -82% מעוניינים בחיישני חניה (חיישני רוורס").

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מדוע נהגים לא משתמשים בטכנולוגיות יקרות במכוניות חדשות?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.