• Ad
  • אפליקציית Hum, יחד עם מודול פיזי שמתחבר לשקע הדיאגנוסטיקה ברכב ומכשיר נוסף שמוצב על מגן השמש, מדווחת לנהג על מצב המכונית ומחברת אותה לאינטרנט. המכשול העיקרי: זה לא בא בחינם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הסטראט אפ הישראלי 'אנג'י', שבו מושקע בין השאר אחד ממייסדי 'וויז', פרץ בשנה שעברה לתודעה הישראלית כאשר "איים" לחולל מהומה בעולם השירות לרכב – עם אפליקציה סלולרית חדשה ומודול שמסוגל לבצע דיאגנוסטיקה של כמעט כל מכונית.

    עקב אכילס של המודל העסקי של אנג'י היה העובדה שהמודול שלהם – אשר בתחילת הדרך חולק בחינם לאלפי נרשמים – הוא מוצר מדף שנמכר בסין תמורת דולרים בודדים (או לפחות מוצר מאד דומה לו), כך שהערך המוסף העיקרי שלהם הוא האפליקציה שפיתחו.

    אם לא די בכך, בשוק קיימות לא מעט אפליקציות, אמנם לא בעברית, כמו Automatic Zubie ,Mojio אשר יודעות לנתח לא פחות טוב מ'אנג'י' את המידע שמייצרת מערכת הדיאגנוסטיקה של המכונית.

    כעת, עם כניסתו לשוק של מתחרה כבד משקל נוסף, נראה שצעדיה של אנג'י שלנו עלולים להיות מוצרים עוד יותר, ובאופן משמעותי.

    חברת 'ורייזון' האמריקנית, שהיא אחד ממפעילי הסלולר הגדולים שם, משיקה היום את אפליקציית Hum, אשר ממש כמו אנג'י מבוססת על קשר בין מודול קטן (שאף נראה דומה מאד) שמתחבר אל שקע הדיאגנוסטיקה במכונית לבין מכשיר הטלפון של הנהג.

    אלא שבשונה מאנג'י ושכמותה, אנשי 'ורייזון' מספקים גם רכיב נוסף – מכשיר קטן שמותקן על סך השמש ויחד עם האפליקציה הוא משמש גם כדיבורית וגם כמכשיר לביצוע שיחות חירום או שיחות למוקד שירות.
    המודול שמחובר לשקע הדיאגנוסטיקה לא מתקשר לטלפון בבלו טות' אלא בשידור סלולרי (CDMA), והוא כולל גם GPS עצמאי שלא נסמך על מכשיר האיכון של הטלפון הנייד. היחידה הנוספת כן מחוברת לטלפון עם תקשורת בלו-טות' וכך יכולה לשמש גם כדיבורית.

    כמו ב'אנג'י', גם 'האם' מסוגל לספק מידע (עד רמה מסוימת) אודות משמעות קודי התקלה ולהציג לנהג טווחי עלויות משוערים לתיקון תקלות, אבל כאן לא מדובר רק במכשיר דיאגנוסטיקה למכונית אלא במכשיר שהופך אותה ל"מכונית מחוברת" של ממש. החיבור למערכות האלקטרוניות אמור לאפשר למכשיר לחזות בעיות מכאנית מבעוד מועד, ולדווח עליהם לנהג עוד לפני שהן הופכות לבעיה של ממש. כמו ב'אנג'י' ובאפליקציות אחרות גם כאן הנהג מקבל דיווחים מיידיים ותקופתיים אודות תצרוכת הדלק, מצב הטעינה במצבר ו"הבריאות הכללית" של המכונית.

    בנוסף, השירות של 'ורייזון' כולל גם שירותי חילוץ וחירום, 'קווים חמים' למכונאים, תזכורת לגבי מיקום החניה ואפילו "מאתר מכוניות גנובות". במקרה שבו נפתחות כריות-אוויר והנהג לא מדווח שהכל איתו בסדר יודעת המערכת להזניק באופן מיידי את שירותי החירום המקומיים. חלק מן המודל של 'ורייזון' כולל, איך לא, גם את האפשרות למכור לנהג שירותים שונים כמו הנחות למלונות בסביבה ועוד.

    החסרון העיקרי במערכת של 'ורייזון' הוא שהיא עולה כ-120 דולר, ומכריחה את המשתמש לשלם 15 דולרים מידי חודש כדי להיות מנוי לשירות.

    מנגד, יותר מ-150 מיליון מכוניות בנות שנת הדגם 1996 והלאה נעות כרגע על כבישי אמריקה בלי שהן מחוברות עדיין לאינטרנט, וכל אלה מוגדרות כפוטנציאל הכלכלי של 'האם'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אנג'י, מאחורייך: גם ל'ורייזון' יש אפליקציה שהופכת כל מכונית למחוברת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.