• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    300SR

     

    שורה תחתונה תחילה

    העיצוב מרשים, החבילה מאוזנת, תנוחת הרכיבה הגיונית. CFMoto בנתה אופנוע ספורט לרוכב המתחיל, והוא מוצע תמורת 26,900 שקלים בלבד.

    עוד ב-Thedoo
    CFMoto 650GT במבחן דרכים
    נהיגה ראשונה ברכבי השטח והטרקטורנים של CF מוטו

     

    300SR הוא אופנוע לרוכבים מתחילים, אשר מיוצר על ידי היצרנית הסינית הצעירה CFMoto. הוא הוצג בשנה שעברה, הגיע אלינו בסופה, והמאפיין החשוב ביותר שלו הוא עיצוב ספורטיבי. SR300 מוצע בשתי גרסאות צביעה, והמנצחת ביניהן היא “כחול מרוצים”.

    יתרון ראשון של SR300 הוא תג מחיר שמותיר עודף מ-27,000 שקלים. למען הפרופורציות – המתחרים הישירים שלו, אופנועי ה”ספורט” הקטנים, עולים החל מ-29,000 שקלים לסוזוקי GSX-R250 עם מנוע צנוע יותר, כ-38,000 לימאהה YZF-R3, ועד 43,000 שקלים לקוואסאקי נינג’ה ZX400R . בשלב זה הונדה לא מציעה את CBR250 בישראל ואילו ק.ט.מ לא מציעה את RC390 – שדור חדש שלו אמור להיות מוצג בקרוב. מי שרוצה, או מוכן, להסתפק בדגמי הכביש הפחות ספורטיביים של היצרנים האלה יצטרך לשלם כ-36,000 שקלים תמורת הונדה CB300R או כ-30,000 שקלים תמורת ק.ט.מ דיוק 390.

    התוצאה היא מחיר אטרקטיבי מול רוב המתחרים, אם כי זה אופנוע חלש משמעותית מימאהה R3 הפופולרי, ומחירו צמוד מידי לזה של סוזוקי.

     

    מי זאת CFMoto?

    CFMoto היא דוגמא לשאפתנות וליכולת של יצרניות רכב סיניות חדורות מוטיבציה שנתמכות על-ידי הממשלה. החברה נוסדה בשנת 1989, היא מייצרת אופנועים וטרקטורונים ומספקת חלקים ליצרניות אחרות, ומאז הקמתה הספיקה לפתח כ-100 דגמים וכ-50 מנועים. CFMoto מייצרת, בין השאר, מנוע זהה לזה של ק.ט.מ LC8 והוא מיועד לשוק הסיני, והיא משווקת כיום את מוצריה ביותר מ-70 שווקים ברחבי העולם. כיום יש לה כושר ייצור של 600,000 כלי רכב בשנה, ו-800,000 מנועים לאופנועים וטרקטורונים.

    מנוע וביצועים

    מנוע סינגל בנפח 292 סמ”ק מספק רק כ-28 כוחות סוס, ומחובר לתיבת הילוכים ומצמד שעובדים טוב אבל אינם הכי מדויקים בעולם. על כביש מהיר אפשר לרכוב במהירות חוקית לכביש 6, אם כי זאת כבר “משיכה אל הקצה”. תנוחת הרכיבה הספורטיבית יוצרת רושם שמדובר במצב מקובל. מחסור בכח מורגש בעיקר בעת רכיבה על כביש הררי ומפותל, וזה דורש מן הרוכב לבחוש שוב ושוב בהילוכים, ולהותיר את המצערת סחוטה.

    למנוע הזה לא קל להתאושש ולצבור מהירות כאשר מטפסים בעלייה, ובלימת המנוע חזקה מדי. אפשר לבחור בין שני מצבי ניהול מנוע (“אקו” ו”ספורט”), אם כי מעבר ביניהם משנה יותר את התצוגה על לוח השעונים מאשר את תגובת המנוע בפועל.

     

     

    התנהגות כביש

    חברינו הסינים בנו מכונה מפתיעה בכל הקשור להתנהגות המאוזנת שהיא מציעה. בעיר ומחוצה לה תומכים בולמי זעזועים ראויים במנוע הלא מאד חזק, ומאפשרים לרוכב לתרגל תנוחות רכיבה “התקפיות” עם זוויות הטיה משמעותיות. אפילו כשמתקרבים לגבולות ההטיה נותרת תחושת יציבות בטוחה, ומערכת הבלימה מתפקדת טוב מאוד. בשורה תחתונה זה אופנוע שמשדר ביטחון.

    נוחות ושימושיות

    העיצוב ותנוחת הרכיבה הספורטיבית נראים טוב ומצטלמים היטב. הכידון נמוך (מידי), אבל הרגליות ממוקמות היטב וגם המושב נמוך, כך שמתקבלת תנוחת רכיבה מצוינת. מהלך הבולמים קצר מידי, לכן כדאי לבחור נתיב התקדמות נקי מבורות ומהמורות. מראות הצד רחוקות מן הכידון, ושדה הראיה שלהן גבולי בלבד, ואילו מיגון הרוח מספק הגנה ושקט לרוכב.

    המנוע לא מייצר צליל “מגניב”, והפלסטיקה מקושטת במדבקות לא מספיק  איכותיות. סעיף השימושיות מפסיד נקודות נוספות מפני שאין אפשרות להתקין מזוודות צד, כך שרוכבים נדרשים לשאת עליהם תיק גב.

     

    שורה תחתונה

    300SR מציע עסקה מעניינת לרוכבים מתחילים עם רישיון בדרגה A1. זה אופנוע בעיצוב ספורטיבי שמציע התנהגות טובה ובטוחה, הגם שהמנוע שלו לא חזק. הוא לא מספיק זול כדי להתמודד מול סוזוקי GSX250, וחבל שאנשי CF מוטו לא מציעים גרסה עם מנוע ה-400 סמ”ק של אחיו – NK400. לזכותו צריך לומר שזה אופנוע מתאים מאד לרוכבים מתחילים, והוא יאפשר התפתחות ולמידה, כמו גם אחלה תמונות רכיבה לאינסטוש.

     

    The post מבחן מהיר: CFMoto 300SR first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מבחן מהיר: CFMoto 300SR

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.