• Ad
  • הכוכב הבלתי מעורער של תערוכת לוס אנג'לס – בראיה ישראלית – הוא מנוע טורבו-בנזין חדש מבית מאזדה. ויש גם קרוס-אובר גדול שצפוי גם הוא בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החדשות החשובות ביותר, בראיה ישראלית, שמגיעות הלילה מתערוכת לוס אנג'לס הן כניסתה של מאזדה לעידן הטורבו.

    כמעט עשור לאחר תחילת מכירתו של הדור הראשון של CX-9 – קרוס אובר שהשוק העיקרי שלו היה מאז ומעולם צפון אמריקה, השיקה הלילה מאזדה את הדור השני של מכונית הדגל שלה בעידן הנוכחי, והבשורה החשובה ביותר שהיא מביאה איתה היא יחידת ההנעה.

     

    מאזדה CX-9 - 2015 - 004

     

    בעוד ש-CX-9 הקודם היה קרוס-אובר שהתבסס על הפלטפורמה המשותפת למאזדה ופורד, הדור השני מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של מאזדה שעליה בנויים כבר CX-5 ומאזדה 6, וגם העיצוב שלו לקוח מאותה שפת עיצוב ונראה דינמי וספורטיבי מאד.

    אבל הבשורה החשובה ביותר, כאמור, של מאזדה היא מנוע הטורבו-בנזין גם מפני שהוא צפוי להיות מותקן בדגמים נוספים ובעיקר מכיוון שהוא מוכיח שגם אנשי מאזדה לא יכולים להיאחז לעד בקרנות המזבח והם נכנסים לעידן הטורבו המודרני.

    לא מיותר להזכיר, בהקשר הזה, שבמאזדה רואים את עצמם כמקבילים במידה זו או אחרת לב.מ.וו, וגם ההתעקשות שלהם על מנועי בנזין אטמוספריים צפויה הייתה להשתנות לאחר שהמנטורים מבוואריה שינו את התייחסותם לטורבו לפני כחמש שנים.
    מנוע הטורבו-בנזין הראשון של מאזדה הוא מנוע ה-2.5 ליטר שקיבל הגדשה ומספק מעתה 250 כ"ס וכ-43 קג"מ של מומנט, וזהו המנוע הסדרתי החזק ביותר במגוון יחידות הכח של היצרנית מהירושימה.

    אנשי מאזדה מדגישים שהמנוע הזה, כפי שהוא מוצג ב- CX-9, כויל לספק בעיקר מומנט בסל"ד ביניים – בעיקר בין 2,000 ל-4,000 סל"ד, וזאת במטרה לייצר תחושת כח ולאו דווקא מהירות.

    כמו כל מנועי הטורבו בעידן הנוכחי גם זה של מאזדה תוקף את בעיית ההשהיה האופיינית באמצעות הדגשה דו-שלבית אבל אנשי החברה טוענים שהפתרון שלהם לבעיה מבוסס לא רק על המגדש עצמו אלא גם על התקשורת האלקטרונית בינו לבין פעולת המנוע.

    מאזדה CX-9 - 2015 - 014

    לדבריהם, השיטה שלהם מכונה "Dynamic Pressure Turbo" וזהו מגדש הטורבו הראשון בעולם אשר על מנת למקסם את ביצועיו משנה את פעולת הפליטה של המנוע (באמצעות שליטה בקצב שלה) בהתאם למהירות הסיבוב שלו.
    ההסבר היחיד לו זכינו בינתיים הוא שמדובר בעצם בשני נתיבי הגדשה, באופן שבו במהירויות נמוכות נסגר שסתום ושולח את גזי הפליטה אל הטורבינה דרך חריר צר שמגביר את הלחץ ומאפשר למגדש להסתובב במהירות רבה, ואילו מעל ל-1,700 סל"ד נפתח השסתום הזה והמנוע מייצר לחץ פליטה חזק מספיק כדי לסובב את הטורבינה בעוז. עם זאת, אפשר להניח שבקרוב נראה הסברים טכניים יותר מפורטים של הרעיון ובינתיים צריך להסתפק בהכרזה שלהם לפיה מדובר ביישום ראשון מסוגו בעולם.

    מאזדה CX-9 - 2015 - 013

    במקביל, כך הם מסבירים, מאפשרת מערכת מחזור גזי הפליטה המקוררים (EGR) לשמור על יחס אידאלי של תערובת אוויר-דלק על פני טווח סל"ד רחב, וזהו – לדבריהם – אחד האלמנטים שמאפשרים לטורבו שלהם "להשיג תצרוכת דלק נמוכה גם בחיים האמיתיים, לעומת מערכות הגדשה אחרות" (שלא עושות את זה במציאות).

    השקת מנוע טורבו-בנזין חדש מעידה על כניסתה של מאזדה לעידן הטורבו ומשמעותה היא שבעתיד נראה גם מנועים מוגדשים בנפח קטן יותר, וצריך רק לקוות שאחד מהם יגיע במהרה למאזדה 3. מנוע הטורבו-בנזין החדש מחובר ב-CX-9 לתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת לנו, בעלת 6 יחסי העברה.

    שבעה מושבים, בקרוב בארץ?

    בניגוד למנוע, שמהווה הפתעה מרעננת, על עצם השקתו של CX-9 חדש ידענו מזה זמן, כמו גם על הסיכויים הטובים שהוא יגיע גם אלינו ארצה בתנאים מסוימים.
    אנשי מאזדה אמנם מצהירים במפורש שרוב המכירות של הכלי הזה מיועדות לצפון אמריקה, ושהוא לא מיועד להימכר באירופה, אבל כיום אפשר לייבא לישראל גם כלי רכב שמיוצרים בתקינה צפון אמריקנית, לכן מבחינה טכנית אפשר יהיה לייבא אותו ארצה.

    הייחוד של CX-9 יחסית לרוב הקרוס-אוברים האירופאים הוא שורת המושבים השלישית שלו, כמו גם הממדים הגדולים והיוקרתיים יותר שיכולים לאפשר ליבואני מאזדה להציב אותו גם בישראל בראש הפירמידה שלהם.
    לא מיותר להזכיר שלאחר הפסקת הייצור של מאזדה 5, ולנוכח הצטמקות פלח השוק של מכוניות משפחתיות גדולות והתגברות התחרות שם (סקודה סופרב חדשה, יונדאי סונטה היברידית, פולקסווגן פאסאט וכו') – מאזדה נותרה בנוסף ל-6 רק עם שלושה דגמים אחרים בישראל: 2 החדשה, 3 החדשה יחסית שסובלת ממנוע אטמוספירי קטן, ו-CX-5 שאמנם מצליח מאד אבל כרגע לא מיוצר בכמויות מספקות בעולם (ו-CX-3 שהשקתו מתעכבת מאותה סיבה).

     

    מאזדה CX-9 - 2015 - 010

     

    אלא שבעוד שהרצון קיים ופוטנציאל המכירות גדול – מה שיקבע אם CX-9 ינחת אצלנו הם התנאים המסחריים שיבואני מאזדה יצליחו לקבל מן היצרנית, וכושר הייצור שלה ביחס לביקוש בצפון אמריקה.
    כאמור, הקרוס-אובר הגדול של מאזדה מבוסס על פלטפורמת ה'סקיי-אקטיב' שעליה בנויים גם CX-5 ומאזדה 6, והמכלולים המכאניים שלו דומים לאלה שמוכרים לנו מהם – כלומר מתלה אחורי רב-חיבורי מאחור ומק-פרסון מלפנים, ומשקל עצמי נמוך יחסית לטובת תצרוכת דלק נמוכה וביצועים טובים.

     

    מאזדה CX-9 - 2015 - 012

     

    הכלי עצמו מעט קצר מן הכלי המוחלף אבל מבוסס על בסיס גלגלים ארוך יותר ומציע מרחב פנימי טוב – כך נראה על פניו, והושם בו דגש על נוחיות שימוש וקיפול נוח של מסעדי שורת המושבים השנייה לטובת כניסה לשורה השלישית.

    בארה"ב הוא יימכר עם אופציה לכל מערכות הבטיחות המתקדמות של מאזדה (שמכונות על-ידה i-ACTIVSENSE ו- i-Activ AWD), וברמות גימור גבוהות שכוללות גם דיפוני עור נאפה, אינסרטים של אלומיניום מוברש ועוד.
    מערכת המולטימדיה המוכרת נמצאת שם גם היא, וחידוש מרענן נוסף הוא תצורה חדשה של תצוגה עילית שמוקרנת על השמשה עצמה ולא על לוחית פלסטיק קטנה כמו בדגמים האחרים.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה נכנסת לטורבו: חשפה מנוע חדש ב-CX-9 חדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.