• Ad
  • כמעט שלושה עשורים אחרי שהמיאטה הראשונה התגלגלה מפס הייצור והפכה לאחת ממכוניות הספורט האייקוניות בכל הזמנים, מאזדה חוזרת אל הדור הראשון ופותחת סדנה מיוחדת לשיקום ולשחזור מיאטות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאזדה הצטרפה לפרארי, מרצדס, למבורגיני, פורשה וקומץ יצרניות רכב נוספות וחונכת בימים אלה סדנה מיוחדת לשחזור ולשיקום רכבי המותג שתתמקד, בשלב זה לפחות, במיאטה NA מהדור הראשון.

    כמעט שלושה עשורים חלפו מאז השקת המיאטה MX5 הראשונה ועל אף שעל פניו מעולם לא היו לה ביצועים יוצאי דופן או עיצוב פורץ גבולות להתגאות בהם, היא הוכיחה, בעידן בו הכל החל להפוך לקר ומחושב, כי עדיין אפשר לרגש גם בלי מיליון כ"ס מתחת למכסה ותג מחיר מפוצץ.

    המיאטה שאבה הרבה השראה ממכוניות הספורט הבריטיות והאיטלקיות משנות ה-60' של המאה ה-20' וכמוהן הציעה יכולות ניהוג ותקשור מופלאות עם האוחז בהגה, אך בניגוד לאותם רכבי ספורט אירופאים שסבלו ממוניטין אמינות מפוקפק, במקרה של המיאטה היפנים ארזו הכל בחבילה בנויה היטב עם אמינות מושלמת כמו שניתן לפגוש בכל משפחתית מארץ השמש העולה.

    המיאטה השיבה לאנשים מן השורה את היכולת לשים את ידם על מכונית ספורט טהורה במחיר הגיוני והפכה עד מהרה לרודסטר הנמכרת מאז ומעולם, עם מעל למיליון יחידות שנמכרו עד היום מארבעת דורותיה.

    עוד ב-TheCar:
    מאזדה MX5 מיאטה היא מכונית השנה בעולם
    מבחן דרכים: מאזדה MX-5 מיאטה החדשה פוגשת את הדור המייסד
    מאזדה חוגגת יובל למנוע הונקל הרוטורי         

    המיאטה, המככבת כבר שנים בכמעט כל רשימת רכבי הספורט הגדולים של כל הזמנים, נהנית כמעט בכל מקום על פני הגלובוס מביקושים ערים בשוק המשומשות ובשנים האחרונות חלה עליה חדה בביקושים לרכבים מהדור הראשון שרבים כבר מתייחסים אליו כאל קלאסיקה מוטורית.

    במטה מאזדה ביפן הבינו כי על אף שברחבי העולם יש מאות סדנאות המתמחות בשיפור מיאטות ומלאי אין סופי כמעט של אביזרים וחלפי אפטר מרקט לרכב, יש קהל הולך וגדל של אספנים המגלים עניין בדגם וממש לא מחפשים שיפורי מנוע, קפיצי הנמכה או חישוקים נוצצים, אלא מעוניינים במיאטה מקורית ככל הניתן במצב כמה שיותר קרוב לחדש.

    בהתאם לכך במאזדה החליטו להקים סדנת רסטורציה אליה יוכלו בעלי מיאטות לשלוח את רכביהם לשיקום.

    רכבים שיגיעו לסדנה יפורקו לחלוטין עד רמת הבורג ויעברו תהליך שיכלול שיפוץ או החלפה של המכלולים המכניים השונים, שחזור מלא לתא הנוסעים וכמובן צביעה ופחחות ברמה גבוהה, כשכל העת מחסן החלפים של היצרן נמצא בהישג יד לכל חלק שדורש החלפה.

    מעבר לשרותי שיפוץ מלא הסדנה תציע גם שיפוצים חלקיים בהתאם לדרישה של הלקוחות ותציע גם חלקים שונים למכירה כמו גגות מקוריים, הגאי עץ של נרדי ואפילו צמיגי ברידג'סטון 185/60/14 מאותו הדגם בדיוק שאיתו הגיע הרכב כחדש.

    למרבה הצער השירות יהיה זמין בשלב ראשון רק ביפן, אך במאזדה שוקלים בחיוב, אם ירשמו ביקושים ערים לשירותים, להקים סדנאות נוספות בסמוך למתקני ייצור של החברה גם במקומות אחרים בעולם.

    כמו כן, בשלב זה לא לגמרי ברור מה תהיה העלות של שיפוץ מלא בסדנה אך סביר להניח שהוא יהיה יקר יותר משיקום דומה בסדנה פרטית אולם זול משמעותית מהעלויות הנהוגות בסדנאות של היצרנים שהוזכרו לעיל.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה חוזרת אל הדור הראשון של המיאטה MX5

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.