• Ad
  • תחנות התדלוק בבירת סין יוסבו לתחנות טעינה לרכב חשמלי
    סין מוסיפה להוביל את מהפכת הרכב החשמלי בעולם, וזה לא יכול היה לקרות לולא הייתה להם מדיניות ממשלתית ברורה ונחושה, ויכולת ביצוע מוכחת של החלטות. לממשלות ישראל יש הרבה מה ללמוד על הפער בין דיבורים למעשים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד שממשלות ישראל עדיין לא השכילו להשתמש בתקציב זעום שהוקצב בשנת 2018 כדי להקים 2,500 עמדות טעינה ציבוריות, ממשלת סין הציגה בשבוע שעבר תוכנית להסבת תחנות התדלוק הגדולות של עיר הבירה שלה, בייג'ינג, לתחנות טעינה והחלפת סוללות לרכב חשמלי.

     

    תחנות התדלוק בבירת סין יוסבו לתחנות טעינה לרכב חשמלי

     

    הממשלה המקומית של בייג'ינג הציגה עוד בשנת 2021 תוכנית חומש להגיע אל יעד של 700,000 עמדות טעינה ועוד 310 תחנות להחלפת סוללות עד לשנת 2025, וזאת בנוסף וללא כל קשר לשאר תשתיות הטעינה שקיימות במדינה – שהן המפותחות ביותר בעולם, ולמאמצים (שחלקם נתמכים בידי הממשלות המקומיות) של יצרניות רכב ותשתיות. למען הפרופורציות, נכון לסוף חודש יוני האחרון היו בסין 1.53 מיליון עמדות טעינה לרכב חשמלי, וכמעט 1,600 עמדות להחלפת סוללות, כשני שליש מהן של חברת NIO. בעיר הבירה היו קצת יותר מ-100,000 עמדות ועוד 272 תחנות להחלפת סוללות, וזה אומר שבעוד שיעד אחד כמעט הושלם – מספר עמדות הטעינה הרגילות צריךף להיות מוגדל פי 7 בתוך 3 שנים.

    ממשלת סין הגדירה שהיא רוצה שרדיוס השירות הממוצע של כל עמדת טעינה לרכב חשמלי באזורים המאוכלסים יהיה לכל היותר 3 קילומטרים, ולצורך זה הוכרז בשבוע שעבר שלב נוסף שנועד להאיץ את הקצב: רבות מתחנות התדלוק הגדולות של בייג'ינג יוסבו – ובמקום משאבות דלק יותקנו בהן עמדות טעינה מהירות ותחנות להחלפת סוללות.

    במאמץ הלאומי הסיני לוקחים חלק כל הגורמים הרלבנטיים: הממשלה הפדרלית מתווה מדיניות ומתקצבת, הממשלות המקומיות, במקרה הזה ממשלת בייג'ינג, תורמות את חלקן בתקציבים וברגולציות, וחברות הדלק הגדולות – בראשן תאגיד הענק 'סינופק' (Sinopec), מוציאות את התוכניות מן הכח אל הפועל.

    לקריאה נוספת

    תשתיות טעינה לרכב חשמלי בישראל: דיבורים כמו חול

     

    תחנות התדלוק בבירת סין יוסבו לתחנות טעינה לרכב חשמלי

     

    מנהלים אנרגיה

    במקביל להקמה המהירה של תשתיות טעינה צריכים הסינים להתגבר גם על צווארי בקבוק אפשריים באספקת חשמל, ולצורך זה משקיעות הממשלות בפתרונות שונים לאגירת אנרגיה ולניהול הביקושים וההיצע של רשת החשמל באמצעות תשתיות תקשורת מתקדמות. את תחנות החלפת הסוללות יש לבחון בעיקר בהקשר זה, היות שמלאי הסוללות בכל תחנה כזאת אוגר אנרגיה ומשמש כ"באפר" להשטחת עקומת הביקוש.

    אצלנו, בישראל, המודל הקפיטליסטי הקיצוני מטיל את כל מלאכת הפיתוח על "כוחות השוק" ומצמצם מאד את המעורבות הממשלתית וגם את היכולת שלה להשפיע. בסין, לעומת זאת, מדיניות ממשלתית לוקחת בחשבון גם את "החתיכות החסרות" בפאזל – מקומות שבהם אין אינטרס כלכלי לפעול למען האוכלוסיה. בהקשר זה צריך לשים לב לחלק בתוכנית הממשלתית שמבטיח הקמת תשתיות טעינה באזורים פרבריים, באופן שיענה על הביקוש המקומי וגם על צורכי טעינת רכב חשמלי של מבקרים.

     

    תחנות התדלוק בבירת סין יוסבו לתחנות טעינה לרכב חשמלי
    חברת הדלק הסינית 'סינופק' היא חברת הדלק השנייה בגודלה בעולם והספקית הגדולה ביותר של מוצרי נפט מזוקק ופטרוכימיה בסין. סינופק מפעילה כיום יותר מ-30,000 תחנות תדלוק, ובשנה שעברה הציגה תוכנית אסטרטגית להפיכתה ל"ספקית שירותי אנרגיה משולבת" עם כ-5,000 תחנות טעינה ותחנות להחלפת סוללות שיוקמו עד לשנת 2025.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.