• Ad
  • נכון להיום, הפרויקט של ליפט הוא פרויקט הנהיגה העצמית הגדול מסוגו בארה"ב, והוא ממוקד בתיירים שחווים נהיגה אוטונומית לראשונה בחייהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

     

    כוחות רבים מניעים כיום את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית ומזרימים מאות מיליארדי דולרים לפיתוח אלמנטים שונים שלה (מבינה מלאכותית ועד אבטחת סייבר, דרך טכנולוגיות חיישנים ותוכנות ניווט וניהול צי), אבל אחת המוטיבציות המשמעותיות ביותר להשקעה האדירה הזאת היא השאיפה לחסוך את הצורך לשלם לנהגים מקצועיים, בעיקר בתחבורה ציבורית.

     

     

    אחרי פיסקת הפתיחה הזאת ייתכן שישתנה מעט הרושם שמותירה בנו ידיעה שפרסמה בסוף השבוע חברת הסטארט אפ האמריקנית APTIV, שותפתה הטכנולוגית של חברת הנסיעות המשותפות 'ליפט' (Lyft), לפיה במהלך השנה שחלפה בוצעו 55,000 נסיעות במסגרת פרויקט ההסעות האוטונומית ששתי החברות השיקו בלאס וגאס. 55,000 נסיעות הן אמנם טיפה בים מבחינת 'ליפט', חברה שכבר לפני כשנה וחצי ביצעה כמיליון נסיעות בכל יום ומאז כבר עברה מזמן את קו מיליארד הנסיעות. ובכל זאת מדובר לא רק בציון דרך חשוב אלא גם בפרויקט הנהיגה האוטונומית המסחרי הגדול מסוגו בארה"ב נכון להיום.

    צי המכוניות האוטונומיות של ליפט ו'אפטיב' מונה 30 מכוניות מתוצרת ב.מ.וו, ובשלב זה – לפי חוקי ארה"ב ומדינת נבאדה – חייב עדיין לשבת נהג אנושי מול ההגה של מכונית אוטונומית כדי למנוע תקלות ותאונות. 'ליפט', אולי באופן טבעי, לא פרסמה עדיין כמה פעמים נדרשו הנהגים האנושיים להתערב במהלך 55,000 הנסיעות האלה.

     

     

     

    'ליפט' בחרה להפעיל את הפרויקט שלה בלאס וגאס, ואפשר להניח שהטופוגרפיה הפשוטה יחסית של העיר והאזור מסייעים למניעת תקלות והסתבכויות מיותרות. מה שיותר חשוב זה שלאס וגאס היא עיר תיירותית עם תחלופה עצומה של בני אדם, מה שמאפשר ל'ליפט' לחשוף את עצמה ואת היכולות האוטונומיות של 'אפטיב' למספר גדול מאד של בני אדם. רוב הנוסעים ב-55,000 הנסיעות הראשונות של 'אפטיב' ו'ליפט' דיווחו שהנסיעה שלהם הייתה הפעם הראשונה בחייהם שבה נסעו במכונית אוטונומית.

     

     

    הבחירה בנסיעה במכונית אוטונומית חייבת להיות מודעת – לקוחות צריכים לבחור בה במיוחד (באמצעות האפליקציה של 'ליפט') וכמובן שהם יכולים לבחור להימנע ממנה, אבל מנתונים שפורסמו על-ידי ליפט עולה שרוב רובם המכריע של מי שהשתמשו בשירות הזה במהלך השנה האחרונה היו מאד מבסוטים: "עד כה", נכתב בבלוג של ליפט, "היינו מרוצים מאוד ממה ששמענו מהנוסעים שלנו שהשתמשו בשירות הנהיגה האוטונומית בלאס וגאס". יתרה מכך: הדירוג הממוצע שהעניקו הנוסעים לשירות עומד כעת על 4.97 מתוך 5 כוכבים, ולפי נתונים ש'ליפט' פרסמה 92% מהם "הרגישו בטוחים מאד במהלך הנסיעה".

    הטכנולוגיה של 'אפטיב' מבצעת מיזוג, "פיוז'ן" בין מספר חיישנים – בהם מצלמות, ליידר ורדאר, והמשגיח שליד ההגה, כמו גם נוסעי המכונית, יכולים לראות על מסך גדול מה שהחיישנים האחלה "רואים".
    לא מיותר להזכיר ש'אובר', בשונה מן המתחרה שלה, 'ליפט', מפתחת בעצמה טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, ושגם ג'נרל מוטורס עומדת להשיק בקרוב פרויקט דומה באמצעות פרויקט 'קרוז' שלה, בסן פרנסיסקו. הפרויקט הגדול ביותר בתחום הנהיגה האוטונומית מבוצע כיום על-ידי 'ווימו' של אלפבית (חברת האם של גוגל), ונתח ממנו מבוצע במסגרת שיתוף פעולה עם ליפט, אם כי נכון להיום בהיקפים צנועים יותר – בהפעלת נסיעות משותפות אוטונומיות באזור פניקס, אריזונה.

     

     

    צילומים: John F Martin, 'אפטיב' / יח"צ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ליפט ביצעה 55,000 נסיעות אוטונומיות בלאס וגאס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.