• Ad
  • האתגר האמיתי שניצב כעת בפני קאמינס ואיסוזו הוא יציאה בשלום מעידן הדיזל ומעבר אל עידן ההנעה האלטרנטיבית. אלא שבשתי החברות מאמינים שעידן הדיזל לא תם.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית המנועים האמריקנית הענקית קאמינס, ויצרנית המשאיות השנייה בגודלה ביפן, איסוזו, הכריזו בסוף השבוע על מימוש "מכתב הכוונות" שהחליפו ביניהן ברבעון האחרון של 2018 – ועל הקמת חברה משותפת אשר בין השאר "תחקור את פוטנציאל השוק של מנועי דיזל".

     

    ידיעה זאת, לו פורסמה עד לפני 5 שנים, יכולה הייתה להישמע הגיונית וברורה מאליה לנוכח הלחץ לרכישות ומיזוגים בתעשיית הרכב בכלל, ובפרט לנוכח מצבה הנלחץ והולך של איסוזו בהיעדר בת ברית גדולה מקרב יצרניות הרכב. אלא שמדובר בשיתוף פעולה חדש, רגע לפני שרבות ממדינות העולם אוסרות על מכירה של מנועי דיזל בשטחן (אמנם של מכוניות נוסעים בשלב ראשון), ולכן לכל הפחות הוא צריך להרים גבה ולעורר עניין.

    קאמינס, כאמור, היא אחת מיצרניות המנועים הגדולות בעולם וגם אחת מן הוותיקות ביותר, עם שורשים שנטועים בתעשייה מזה כ-100 שנים. רוב לקוחותיה של קאמינס הן יצרניות משאיות גדולות ברחבי העולם, אבל היא מוכרת מנועים גם לתעשיות אחרות (ייצור חשמל, ספנות ועוד) וגם ליצרניות רכב כמו פורד (לדוגמא) שמתקינות אותם בטנדרים וג'יפים גדולים.

    איסוזו, חברה שהוקמה במקור לפני 141 שנים, היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של משאיות בינוניות וכבדות, והיא מייצרת גם טנדרים ואוטובוסים. במקביל, איסוזו היא אחת היצרניות הגדולות של מנועי דיזל, שאותם היא מוכרת לעשרות יצרנים ברחבי העולם. איסוזו נמצאה בעבר בשותפות עם ג'נרל מוטורס, לאחר שזאת רכשה כשליש מן הבעלות בה בתחילת שנות ה-70. לאורך השנים בנו איסוזו וג'נרל מוטורס טנדרים וג'יפים יחד ובמקביל, אולם קשר הבעלות בין החברות פורק עוד בשנת 2006, לפני פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס. בהמשך הוסיפו החברות לשתף פעולה בפרויקטים לייצור משותף של טנדרים, וזאת גם לאחר שטויוטה – שהיא בעלת הבית של 'הינו' – המתחרה הגדולה ביותר של איסוזו, רכשה כ-6% מאיסוזו בשנת 2012 (טויוטה מכרה את אחזקתה זאת בשנה שעברה).

     

    ראם עם מנוע מתוצרת קאמינס

     

    שיתוף הפעולה שנרקם בין קאמינס לאיסוזו הוא לא מיזוג או החלפת מניות, לפחות לא בשלב זה, אלא "מסדיר מבנה עסקי של שתי החברות שמטרתו לבצע הערכה ולנצל הזדמנויות משותפות לפיתוח מנועי דיזל חדשים בשווקים בינלאומיים". יחד עם זאת, בהודעתן המשותפת נמסר ש"שתי החברות התחייבו להקים מועצת מנהלים משותפת ולהקצות צוותים ייעודיים של עובדים משתי החברות כדי להמשיך לחקור הזדמנויות פוטנציאליות בפיתוח טכנולוגיות, רכש וייצור". במילים אחרות, מתוך הניסוח המעט מעורפל הזה בהחלט מציצה אפשרות למיזוג עתידי.

    בהמשך ההודעה המשותפת נכתב ששתי החברות מתכוונות לפתח יחד את "מנוע הדיזל המתקדם הבא", ושהן צפויות להתמקד גם בשוק המנועים לרכב וגם בשוק הגנרטורים – גם במדינות מפותחות וגם במדינות מתפתחות. בהודעה מודגשת הכוונה של שתי החברות להמשיך לפתח את טכנולוגיית הדיזל "מתוך הערכה שהיא תוסיף לשמש בעולם למשך זמן רב בזכות יתרונותיה".

     

    מנוע V8 מתוצרת קאמינס, בנפח 5.0 ליטר, לניסאן 'טיטאן'

    ובכל זאת, בפני שתי השותפות החדשות מונח כעת אתגר עצום שנובע מן ה"עליהום" העולמי על מנועי דיזל, וזה אומר שכדי לשרוד הן יהיו חייבות להזדרז ולהאיץ פיתוחים שבהם הן ממילא החלו, בתחומי ההנעה האלטרנטיבית: עם מנועי גז טבעי, חשמל ומימן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הדיזל נלחם על חייו: איסוזו וקאמינס מקימות שותפות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.