• Ad
  • לא רק ביטקוין: ג'נרל מוטורס וב.מ.וו. נכנסות לעולם הבלוקצ׳יין

    יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב ויצרנית היוקרה הגרמנית יאמצו פרוטוקל אבטחה להעברת מידע של כלי רכב אוטונומיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות הרכב ג'נרל מוטורס וב.מ.וו. מתחילות להשתמש בטכנולוגיית ההצפנה בלוקצ׳יין אשר מוכרת לרוב הציבור בעיקר בהקשר של מטבעות דיגיטליים. שתי היצרניות יצפינו באמצעות הטכנולוגיה הזאת מידע שקשור לפיתוח כלי רכב אוטונומיים שלהן. על פי דיווח באתר חדשות המטבעות הדיגיטליים Coindesk,  ג'נרל מוטורס תוביל קבוצת עבודה שמטרתה לרתום את טכנולוגיית ה'בלוקצ'יין' להצפנת המידע שנאסף על-ידי כלי רכב אוטונומיים בעת שהוא מועבר ונאגר "בענן" של החברה, וכאשר הוא מועבר בין חברה אחת לאחרת.

     

     

    לפי הערכות שונות אנחנו רחוקים עוד מיליארדי קילומטרים של נסיעה-אוטונומית-ניסויית עד ליום שבו יוכלו מכוניות אוטונומיות לנסוע על כבישים ציבוריים באופן שוטף ובטוח. מכוניות אוטונומיות עושות שימוש נרחב במערכות "למידת מכונה" ובינה מלאכותית (AI) אשר לומדות את ההתנהגות הנדרשת מהן באמצעות ניתוח של נתונים שמתקבלים מן החיישנים שלהן והשוואת המידע לכל מה שכבר אגור "בענני המיחשוב" השונים. זאת הדרך המהירה ביותר לפיתוח טכנולוגי נרחב שנדרש כדי שמספר רב של כלי רכב אוטונומיים יוכלו להתמודד עם כמעט אינסוף סיטואציות מורכבות שנוצרות מידי רגע בשטח.

    חברות הטכנולוגיה – בהן 'אובר' ו'גוגל' – נוטות להיות ריכוזיות ביחס למידע שהן אוספות והן מתייחסות אליו כאל הנכס העיקרי שלהן. בניגוד להן – יצרניות רכב מסורתיות נוטות לשתף פעולה אחת עם האחרת ועם ספקיות המשנה שלהן, בין השאר מתוך הבנה שהן חייבות לחלוק מידע ונתונים כדי להאיץ את קצב ההתקדמות וכדי לאפשר למערכות למידת המכונה שלהן "להיות חכמות יותר".

     

     

    ״עם היתרון של טכנולוגיית ה'בלוקצ׳יין' יכול ניהול מידע משותף להתבצע בדרך בטוחה ויעילה יותר״, אמר ראש תחום בלוקצ׳יין בב.מ.וו. – אנדרה לוקאו. ״טכנולוגיות מתפתחות אחרות, כמו למידת מכונה, שמבוססת על מידע משותף, מחשוב רב משתתפים ושווקי מידע משותפים, יהוו מצע שעליו יקום עידן המכוניות האוטונומיות״.

    קבוצת העבודה – שנקראת מיזם MOBI (ראשי תבות של  Mobility Open Blockchain Initiativ), היא קונסורציום שהוקם בשנה שעברה ובו מספר חברות שונות מתחום הרכב והמחשוב. הקבוצה, כך על פי אתר האינטרנט שלה, שמה לה למטרה ״לעבוד עם חברות, ממשלות וארגונים שחושבים קדימה, על מנת לאמץ את טכנולוגיות הבלוקצ׳יין לתוך תחום הניידות, וכך לייצר סטנדרטים יעלים, משתלמים, ירוקים וזולים יותר בעולם הניידות העתידי״.

    מאד סביר להניח שטכנולוגית בלוקצ׳יין תשמש את תעשיית כלי הרכב האוטונומיים באופן נפוץ ושכיח היות שבין כלי הרכב לתשתיות (V2X) ובין כלי הרכב לבין עצמם (V2V) תעבור כמות אדירה של מידע שיהיה חשוף לפעולות איבה מצד האקרים רעים וחורשי מזימות. תפיסת האבטחה של בלוקצ׳יין מאפשרת לבצע פעולות והעברות שונות ברשת האינטרנט ללא צורך בישות מרכזית מנהלת. גישה זאת – ממש כמו בעולם המטבעות הדיגיטליים – מחליפה את הישות המנהלת בסוג של "בלוקים מוצפנים" שמיוצרים על-ידי שיתוף שמכונה "עמית לעמית" (P2P).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.