• Ad
  • דור רביעי של הונדה ג'אז הושק בישראל, כרגיל עם מרכב ה"מונובוקס" הייחודי. יחידת ההנעה ההיברידית מתקדמת, ויש גם מערך מקיף של מערכות בטיחות. המחיר: מתחיל ב-120 אלף ש"ח.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת 'מאיר', יבואנית הונדה לישראל, השיקה דור רביעי של ג'אז – מכונית הסופרמיני של הונדה. הדגם היוצא של ג'אז אמנם מסר בשנה שעברה כ-1,500 יחידות אבל המכונית הזאת די נעלמה מן התודעה בשנים האחרונות. כעת נוחתת בישראל ג'אז חדשה כאשר קטגוריית הסופרמיני "מנוערת" עם מספר דגמים חדשים ומחודשים, בהם – כמובן – הארכי יריבה שלה: טויוטה יאריס החדשה שהושקה כאן בשבוע שעבר. בנוסף לה הושקו אצלנו לאחרונה ניסאן מיקרה (שנחתה אצלנו באחור רב), וגם רנו קליאו ואופל קורסה חדשות שהושקו בתחילת השנה.

    ג'אז החדשה הושקה בתערוכת טוקיו האחרונה לצידה של טויוטה יאריס החדשה, וכצפוי משתי היצרניות ש"המציאו" את הטרנד ההיברידי –  שתיהן מציעות מערכות הנעה היברידית. בעוד שטויוטה מנסה להדגיש ערכים של אופי ספורטיבי והנאה מנהיגה עם יאריס, עם הג'אז החדשה ממשיכה הונדה בדרך שהתוותה כבר עם הדור המקור,י שהוצג ב-2001, כשתשומת הלב ממוקדת בשימושיות מעל לכל.

     


    כרגיל, גם הדור החדש של ג'אז מתאפיין בתצורת "מונובוקס" כמעט מיניוואנית שנועדה למקסם את מרחב הפנים. המידות החיצוניות צנועות למדי: אורך של 404 ס"מ ובסיס גלגלים של 252 ס"מ (זהות לאלה של הדור היוצא), וזאת עדות לכך שג'אז החדשה מבוססת על פלטפורמת הדור הקודם. מרחב הפנים, בזכות התצורה הייחודית, הוא בין המרווחים בקבוצת הסופרמיני, והשימושיות נשכרת משימוש בשיטת קיפול המושבים החכמה והמוכרת של ג'אז, ומשפע תאי אחסון.

    שדרוג משמעותי מתקבל הודות לשימוש בטכנולוגיה היברידית עדכנית שנקראת e: HEV. מבלי להיכנס לפירוט טכני מייגע נספר שזאת  מבוססת על מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.5 ליטר שמספק 98 כ"ס, וצמד מנועים חשמליים שמספקים יחד 109 כ"ס. מנוע הבנזין לא משמש רוב הזמן כדי להניע את הגלגלים אלא כגנרטור שטוען את הסוללה ומספפק אנרגיה למנועים החשמליים. מנוע הבנזין מניע ישירות את הגלגלים רק במהירויות שיוט גבוהות. נתוני היצרנית מצביעים על תצרוכת דלק נחמדה, אבל לא "שומטת לסתות", של 22.2 ק"מ לליטר.

     


    רשימת מערכות הבטיחות התעבתה וכוללת 10 כריות אוויר כסטנדרט (בהן כרית אוויר בין הנהג לנוסע שלצידו וצמד כריות אוויר צידיות לנוסעים מאחור), יש גם בלימת חירום אוטונומית, מערכת הידוי אקטיבית עם מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים עם הגבלת מהירות אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

    ג'אז תמיד הייתה בין היותר יקרות בקבוצתה, וכעת היא התייקרה עוד יותר. רמת האבזור הבסיסית, 'קומפורט', עולה 120 אלף שקלים, כלומר כ-7,000 ש"ח יותר מיאריס היברידית הבסיסית. רשימת האבזור כוללת אמנם לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי, תאורת LED מלאה בחזית, וחימום למושבים, אבל אין חישוקים קלים, גודל מסך המולטימדיה הזעיר הוא 5 אינטש בלבד, והגימור פחות נעים ואיכותי מאשר בגרסת 'אלגנס' המשודרגת. ברמה זאת יש, בנוסף, מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך בגודל ראוי וממשק משופר, ריפוד משולב עור, וחישוקים קלים. המחיר מזנק ל-124 אלף ש"ח. כדי להמחיש שמדובר במחיר גבוה די אם נאמר שתמורת תוספת של 7,000 ש"ח אפשר לקנות פורד פוקוס X, ואם מוסיפים 10,000 ש"ח אפשר לקנות סקודה אוקטביה חדשה.

     


    לזכותה של הג'אז החדשה יאמר שגם מכוניות סופרמיני אחרות מהדור החדש התייקרו והגרסאות המאובזרות שלהן מוצעות בטווח מחיר דומה. אלא שזה לא עושה להן, או לג'אז, חיים קלים מול שפע דגמי מיני קרוסאובר אופנתיים שמוצעים במחיר דומה.

     אגב, לג'אז יש גרסת "קרוס", שמוגבהת ב-1.5 ס"מ ו"מאופרת" באיפור של רכב פנאי. באופן מוזר היא לא תגיע ארצה בשלב זה. ב'מאיר' מודעים לכך, ומנסים למצב את ג'אז כתחליף למיקרוואנים קטנים כמו טויוטה 'ורסו S' וניסאן 'נואט' שכבר לא נמכרים בארץ. למרות זאת הם  יצטרכו לשכנע לקוחות חדשים שיש "יתרון לקוטן" בעידן שבו לקוחות רוצים מקסימום נראות לשקל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא זולה: הונדה ג'אז החדשה הושקה בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.