• Ad
  • מנועים חדשים עם מערכת היברידית קלה, עיצוב חדש עם תחושת איכות גבוהה, ומרחב פנימי מוביל כרגיל. אוקטביה החדשה תעשה חיים קשים ליפנית ולקוריאנית. המחיר: החל מ-135,000 ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, השיקה היום (ג') את הדור הרביעי של סקודה אוקטביה – המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל בעשור האחרון.

     

     

    אוקטביה החדשה בנויה על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן, כלומר שמדובר במתיחת פנים מאסיבית לדגם היוצא ולא בדגם חדש לגמרי. אבל כמו בשלושת הדורות הקודמים שלה – אוקטביה החדשה בנויה לפי הנוסחה המנצחת של סקודה: יותר מרחב פנימי, יותר אבזור, ויותר בטיחות תמורת אותו מחיר. הדבר הבולט ביותר במכונית החדשה הוא ראשית לכל עיצוב מודרני ומעט יותר עגלגל, ובוודאי יוקרתי יותר מאי פעם בעבר, ולא פחות חשוב: תחושת האיכות הגבוהה של סביבת הנהג ובתוך תא הנוסעים. למרות שתחושה כזאת אפיינה גם את הדור הקודם של אוקטביה – הפערים כעת ביחס למתחרות ממש גדולים.

    פלח השוק שבו מתמודדת אוקטביה כולל כיום שתי מכוניות היברידיות שנהנות (עדיין) מהטבת מס ונמכרות במספרים גדולים, ואלה טויוטה קורולה ויונדאי איוניק. עד היום הציעה מולן אוקטביה בעיקר ממדים פנימיים עדיפים ונוחות אירופאית, אבל מעתה היא מזנקת מעליהם, כאמור, עם תחושת פרימיום בולטת לטובה.

    אוקטביה מוצעת בישראל בתצורת סדאן (למעשה – נוצ'בק) ובתצורת סטיישן. אורך בסיס הגלגלים נותר זהה לדגם היוצא, אבל האורך הכולל של שתי גרסאות המרכב גדול כעת בכ-2 סנטימטרים, והרוחב הכולל הוגדל בסנטימטר וחצי. נפח תא המטען – 553 ליטר לסדאן וכמעט 600 ליטר לסטיישן – הוא הגדול ביותר בקטגוריה. אוקטביה דור רביעי מוצעת בישראל עם שלושה מנועים – שני מנועי טורבו-בנזין שיגיעו רק מאוחר יותר השנה, ומנוע טורבו-דיזל חדש שמושק היום. כל המנועים מחוברים מצד אחד אל מערכת היברידית קלה במתח 48 וולט, שכוללת מנוע חשמלי צנוע יחסית וסוללת ליתיום-יון לא גדולה, ומצד שני אל תיבת ההילוכים הרובוטית עם מצמד כפול מסוג DSG ושבעה יחסי העברה.

    מנוע הטורבו-בנזין הבסיסי, בנפח 1.0 ליטר, מספק 110 כוחות סוס ו-20.4 קג"מ של מומנט, וברמת האבזור הבסיסית, אמבישן, מתחיל מחירה של אוקטביה החדשה ב-135,000 ש"ח. מי שיבחר במנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר יתבקש להוסיף 6,000 ש"ח ויקבל מנוע שמספק 150 כוחות סוס ו-25.5 קג"מ של מומנט. גרסאות האבזור הבאות הן 'דינמיק', שבנוסף לתוספת אבזור מתאפיינת גם במתלים מונמכים ב-1.5 סנטימטר ומוקשחים, ו'סטייל', שהקטע הכי סטייליסטי שלה הם פנסי LED מטריקס מלאים – טכנולוגיה שעד לא לפני שנים רבות אפשר היה למצוא רק בדגמי פרימיום. קפיצת המחיר בין כל רמת אבזור לזו הגבוהה ממנה עומדת על 7,000 ש"ח בין אם בוחרים במנוע ה-1.0 ליטר או ב-1.5 ליטר.

     

     

    מי שמבצעים קילומטראז' רב יתעניינו מן הסתם בגרסת הטורבו-דיזל, בנפח 2.0 ליטר, שבה מספק המנוע 150 כוחות סוס ומומנט של 36.7 קג"מ. גרסה זאת עולה בין 162 ל-179 אלף ש"ח בהתאם לרמות האבזור, והיא, כאמור, מתחילה להימסר בישראל כבר כעת.
    סביבת הנהג של אוקטביה החדשה מציגה זינוק מרשים בתחושת האיכות, גם בזכות שיפור חומרי הפלסטיקה והדיפון וגם בזכות עיצוב מודרני יותר, שכולל – למשל – בורר הילוכים חדש שהוא, למעשה, מתג חשמלי כמקובל בדגמי פרימיום במקום בורר הילוכים גדול ומגושם (שבסופו של דבר מבצע בדיוק את אותה פעולה…). את בלם היד המכאני מחליף כעת בלם יד חשמלי.

    כבר גרסת הבסיס, אמבישן, מאובזרת עם כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו-אזורית, שמונה רמקולים, חמישה שקעי USB, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8.25 אינטש, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש. רמת האבזור דיינמיק – שבה מערכת המתלים מוקשחת, כאמור, עם קפיצים קצרים ובולמי הזעזועים קשוחים יותר, מוסיפה גם מושב ספורטיבי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינטש עם מספר תצוגות לבחירת הנהג, וכן תאורת אווירה בתא הנוסעים וחיפויי אלומיניום לדלתות. גם גרסה זאת מתגלגלת על חישוקי 17 אינטש.
    ברמת האבזור הגבוהה ביותר, סטייל, נוספים "קוקפיט וירטואלי" על בסיס מסך ה-10.25 אינטש שמול הנהג, משטח טעינה לטלפון, בקרת אקלים תחת אזורית עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, וכל זה מתגלגל על גלגלים בקוטר 18 אינטש.

     

     

    מערכות הבטיחות של אוקטביה כוללות כבר ברמת הכניסה את כל מה שצפוי ממכונית מודרנית: בלימת חרום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, היגוי אקטיבי למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת ערנות נהג, שבע כריות אוויר, מצלמת חניה וחיישני חנייה אחוריים. ברמת האבזור הבכירה, סטייל, נוספות גם התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, חיישני חנייה קדמיים, ותאורת LED מטריקס, כאמור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הדור הרביעי של אוקטביה מראה את האגזוז לקורולה ואיוניק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.