• Ad
  • יצרנית הצמיגים גודייר מציגה צמיג קונספט שמשלב קורי עכביש ומתחדש מעצמו בתוך כדי נסיעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בדקנו שוב ושוב את לוח השנה, הבטנו פעם אחר פעם באיורים ובפרסומים של יצרנית הצמיגים גודייר, וגם אחרי כל זאת לא נאשים אתכם אם תחשבו שמדובר במתיחה מוקדמת לקראת ה-1 באפריל.

     

     

    הרעיון שאותו התכוונו אנשי גודייר להציג בתערוכת ז'נבה, אבל בסופו של דבר נאלצו להסתפק בתצוגה דיגיטלית שלו, נקרא reCharge וזה צמיג נטול סוליה שלעולם אינו מתכלה ולא זקוק להחלפה. נשמע נחמד ומסקרן, ולכן החלטנו לשמור את הציניות ואת הביקורתיות עד לסוף הדברים, אם בכלל.

    הרעיון של גודייר מיישם את עולם הטבע והחי לפחות בשני מישורים, והראשון בהם מזכיר קצת את ציפורני האצבעות ואת השיער שלנו, שגדלים וזקוקים מידי פעם לקיצוץ. במקרה הזה, במקום סוליה רגילה שמתבלה עם הזמן עד למצב שבו יש להחליף את הצמיג כולו, בנוי החלק ההיקפי של הסוליה מאלפי "שלפוחיות" אשר באות במגע עם הקרקע כאשר הצמיג מסתובב, והן אלה שמספקות את האחיזה.

    ככל שהצמיג נשחק כנגד האספלט מתחדשות ה"שלפוחיות" האלה באמצעות נוזל מיוחד שנמצא בתוך קפסולה בטבור הגלגל, ואשר בונה אותן מחדש כחומר טבעי (ולכל הפחות מתכלה). אנשי גודייר מגדירים את החומר הזה כחומר שפותח "בהשראת קורי משי עכביש שנחשב לאחד החומרים הביולוגיים החזקים בטבע". כמקובל בתעשיית המדפסות וקפסולות הקפה, החזון של גודייר הוא למכור לנו קפסולות של נוזל קורי העכביש הזה, וליתר דיוק – פורמולות שונות של נוזל אשר יכולות להתאים לנהגים ספציפיים ולמצבי נסיעה שונים.

     

     

    הגלגל/צמיג הקונספטואלי של גודייר מסוגל – השד יודע איך – לנפח את השלפוחיות האלה ללחצי ניפוח משתנים, וכך לשלוט ברמת האחיזה והשיכוך של המערכת הזאת. ברוח ימים אלה של אחריות סביבתית מבטיחים הוגי הרעיון שהוא מציג "גישה חדשה שמבוססת על חומר ביולוגי מחוזק בסיבי משי עכביש מתמחזרים ומתכלים לחלוטין", כלומר שבשונה מצמיגי הגומי המוכרים לנו הוא לא ייצור פסולת בעייתית למיחזור.

    אנשי גודייר טוענים שאת הצמיג הקונספטואלי שלהם אפשר להתאים לתנאי הנסיעה גם באמצעות שימוש בפורמולות שונות של נוזל וגם על-ידי שליטה בלחצי הניפוח באמצעות אפליקציה סלולרית. המערכת שלהם – תחזיקו חזק – עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי ליצור פרופיל נהג אישי אשר יוצר התאמה מוחלטת בין הנוזל שבו נעשה שימוש לבין מאפייני הנהיגה האישיים של כל נהג (בטוח שזה לא ה-1 באפריל?)

     

     

    הרעיון להמציא צמיג חדשני שלא מנופח באוויר בשיטה המוכרת לנו עלה והתפנצ'ר עשרות פעמים בעבר, ובין השאר הוצג על-ידי מישלן ויצרניות צמיגים אחרות. בעיצומה של המהפכה התחבורתית שאנחנו חווים בימים אלה ברור גם שבמוקדם או במאוחר ישתנו הצמיגים שאנחנו מכירים כיום כדי להתאים אותם לדרישות ייחודיות של כלי רכב חשמליים, לדרכים "מחשמלות", ולדרישות מחמירות והולכות של ייצור ומיחזור שמצמצמים את הפגיעה האקולוגית בעולם.

     

     

    בינתיים, לפחות בקונספט שהוצג, החלק החיצוני של reCharge, שהוא זה שאמור להישחק ולהתחדש, מחובר למסגרת פנימית, פטנטית לכשעצמה, שבנויה מחומרים קלים ומעוצבת עם פרופיל וצורה גבוהים וצרים. לדברי גודייר זהו מבנה דק וחזק שלא דורש כל תחזוקה ומבטל את הצורך בבדיקה תקופתית של לחצי ניפוח, וגם לא חשוף לתקרים ("פנצ'רים) מכל סוג.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כשספיידרמן פגש את גודייר: הצמיג המתחדש שלא מתכלה לעולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.