• Ad
  • כצפוי: המכונית החשמלית של סוזוקי תהיה בעצם טויוטה
    סוזוקי שוקדת במרץ על מכונית חשמלית קטנה ולא יקרה לשוק הרכב ההודי. את הפרויקט המשותף עם טויוטה מובילה BYD הסינית, והגרסה של טויוטה תופיע בשוק לפחות חצי שנה לפני זאת של סוזוקי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מוקדם יותר השנה הודיעה סוזוקי על כוונתה להשקיע יותר ממיליארד וחצי דולר בפיתוח וייצור רכב חשמלי, וזאת גם בשל הצורך של היצרנית היפנית לשרוד באירופה, אבל בעיקר לנוכח הפעולות של ממשלת הודו – שם נמצא השוק החשוב ביותר של סוזוקי – להסבת צי הרכב במדינה להנעה חשמלית.

     

    כצפוי: המכונית החשמלית של סוזוקי תהיה בעצם טויוטה

     

    כעת מסתבר שמכונית חשמלית ראשונה מתוצרת סוזוקי צפויה להתגלגל מקווי הייצור בעוד קצת יותר משנתיים, שהיא תיוצר בהודו על בסיס מכלולים מקומיים, ושהיא תתבסס באופן כמעט מוחלט על הפלטפורמה החשמלית הקטנה והחדשה של טויוטה. אגב, תפקידה של סוזוקי לא יתמצה רק בנגיעות עיצוביות.

    סוזוקי פועלת בשוק הרכב המתפתח ביותר בעולם, השוק ההודי, באמצעות החברה המקומית מארוטי-סוזוקי שמחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר במדינה ככל שמדובר במכוניות נוסעים. לפני כשנתיים, כאשר מארוטי חשפה את הסקיצה של דגם תצוגה שאותו היא כינתה Futuro-E, אפשר היה להעריך שמכונית שתפותח בהמשך לציור הזה תהיה בסיסית ופחות יקרה מדגמים חשמליים פופולריים אחרים. באותה עת הכריזו קברניטי סוזוקי על כוונתם למכור "מיליון מכוניות ירוקות" במהלך השנים הקרובות, אם כי צריך להדגיש שכשהם מדברים על "מכוניות ירוקות" הם לא חושבים רק על חשמליות אלא גם על מכוניות עם מנועי בעירה שמוזנות בגז טבעי (ומזהמות מאד) ועל מכוניות היברידיות קלות (ומזהמות).

    מה שכן, כבר לפני שנתיים הם הצהירו על "המחוייבות שלנו להביא טכנולוגיות הנעה מתקדמות ללקוחות ההודים", ואת סקיצת הקונספט הם הגדירו כ"מחקר אפשרויות לשפת עיצוב גלובלית חדשה עבור פלח רכבי הקרוסאובר ו"רכב שטח" ראשון של מארוטי סוזוקי בסגנון קופה".

    היות שאנשי מארוטי לא טרחו הרבה מעבר לאיור, ולא הציגו קונספט נוסע או אב-טיפוס, לא היה צורך אז (ואין צורך כעת) לספר את כל הסיפורים שהם סיפרו לעצמם ולנו אודות התכונות המעניינות והמתקדמות של אותו ציור, או לדבר על סדנת העיצוב שלהם בהודו (סתם לדוגמא: "צבע גוף מט של ערפילית כסף בהשראת גוונים גלקטיים מעניק דימויים עתידניים"). אבל מה שכן ראוי לדבר עליו – בעיקר לנוכח הסובסידיות והתמריצים שמעניקה ממשלת הודו ליצרניות הרכב וללקוחות – זאת העובדה שסוזוקי תייצר בהודו את המכונית החשמלית העתידית שלה מההתחלה ועד הסוף, וחשוב מכך – היא תייצר בהודו גם את סוללת הליתיום-יון של המכונית. לזאת יכולה להיות משמעות מעניינת מאד מבחינת המחיר של המכונית לצרכן.

    המטרה של מארוטי היא להתמודד על פלח שוק יחסית יקר בהודו – זה של קרוסאוברים אופנתיים – ועדיין הרבה פחות יקר מן המקובל במערב. ההערכה היא שהחשמלית הקטנה הזאת תתמודד מול טאטא 'נקסון', שהיא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בהודו ומול הגרסה החשמלית של MG ZS המוכרת לנו היטב.

    בשונה מ-MG ZS, הפלטפורמה של הסוזוקי הקטנה תהיה זאת של טויוטה bZ3X העתידית שעליה תציג טויוטה מכונית בגודל (פחות או יותר) של C-HR, וזאת פלטפורמה שמפותחת על-ידי טויוטה בפרויקט שאותו מובילה BYD הסינית ומשתתפות בו גם סובארו (שמייצרת כיום את 'סולטרה', המכונית התאומה של טויוטה BZ4X) וגם דייהטסו – יריבתה משכבר הימים של סוזוקי (וחברה בבעלות טויוטה).

    היפנים לא חשפו עד היום מה התפקיד המדויק של כל אחת מארבע השותפות בפרויקט החדש (ככל הידוע BYD אחראית על מערכת ההנעה החשמלית ועל תהליכי הייצור), אבל אפשר לשער שלסוזוקי יש הרבה מה לתרום בכל הקשור לפיתוח מכוניות קטנות וייצור דל וזול.

     

    כצפוי: המכונית החשמלית של סוזוקי תהיה בעצם טויוטה

     

    בכל מקרה, אם ממשיכים לצוף על גלי השמועות אז נראה שגרסת המכונית החשמלית הטהורה והקטנה של טויוטה תושק ראשונה ותגיע לאולמות התצוגה כבר במהלך 2024, וזאת של סוזוקי, שתיוצר לכל הפחות בהודו (אבל אולי גם ביפן או בהונגריה) – תגיע לשוק כחצי שנה לאחר מכן.

    ולמה זה חשוב לנו? זוכרים את סוזוקי 'אלטו' שיוצרה בהודו והייתה בזמנו המכונית החדשה הכי פחות יקרה שנמכרה בישראל? זה למה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.