• Ad
  • כך נראים החיים בתוך צמיג

    סביר להניח שזה יהיה סרטון הוידאו המעניין ביותר שתראו היום, מפני שהוא מציג משהו מפתיע: איך נראה צמיג של מכונית מבפנים, בזמן נסיעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפשר אמנם להגדיר את ערוץ ה'יוטיוב' "תפישה מעוותת" ("Warped Perception") כ"מנפצי המיתוסים לעניים", אבל אין ספק שיש לחבר'ה האלה כישרון נדיר לענות על שאלות שאף אחד מאיתנו לא שאל את עצמו אף פעם (למשל "איך כלב קם במהירות?", "איך מתפוצץ גרעין פופרקורן?" או "איך ניצת גפרור?"), ואחת לכמה זמן גם לגלות תשובות מפתיעות.

     

     

    בעקבות פניה של אחד מצופי הערוץ החליטו החבר'ה שם לבדוק איך נראים החיים… בתוך צמיג של מכונית. זאת שאלה מעניינת ראשית לכל מפני שבתכל'ס, כמה תשומת לב הקדשנו כל חיינו לתהליך הפיזי שעובר על צמיג מן הרגע שבחרנו לעטוף איתו את החישוק במכונית שלנו ועד להחלפתו בצמיג הבא? אז נכון, אנחנו מקפידים שלחץ האוויר בצמיגים שלנו יהיה תקין, אנחנו מבינים (כי זה לא נשמע כל כך קשה) שהגומי הזה עובר חיים לא קלים בניסיון להשאיר אותנו צמודים לאספלט, ואנחנו אפילו יכולים לדמיין את המערכת הזאת עובדת, נמעכת, בנסיעה על קו ישר ובפניות.

    אבל מי מאיתנו שאל את עצמו איך זה בדיוק נראה? מה באמת עובר על הגומי המתוחכם למדי הזה בעת נסיעה?

    הביצוע של אנשי "תפישה מעוותת" בעת שניסו לענות על השאלה הזאת אולי ייראה קצת חובבני, ובוודאי משעשע, אבל אנחנו מצאנו חן רב לא רק בתוצאה המעניינת אלא גם בתהליך, שמוסבר בסרטון. מבחינת ההפקה מדובר דווקא באחת היותר פשוטות – עבורם וגם אובייקטיבית. הם נטלו מצלמת גו-פרו סטנדרטית, הצמידו לה תאורת לד וסוללה חשמלית ("פאוור פאק"), ואת כל זה הצמידו לחלקו החיצוני, ההיקפי, של חישוק, זה שמוסתר מעינינו תמיד מפני שהוא מכוסה בצמיג.

     

     

    הסרטון מתחיל להיות מעניין כבר בשלב ההרכבה של הצמיג על החישוק, וגם בשלבי הוצאת האוויר והפירוק שלו. בין לבין מצולם חלקו הפנימי של הצמיג כאשר הוא מתעוות בנסיעה איטית, מהירה, ובפניות. סביר להניח שרובנו לא נחשפנו מעולם לזווית צילום כזאת, ואפשר לקוות שלאחר שרואים מה קשים חייו של צמיג רבים יתחילו להתייחס אליו קצת יותר בכבוד (ודאי בכל הקשור לשמירה על לחצי ניפוח נכונים והחלפת צמיגים שהתבלו).

     

    קל להבחין בחלקה הפנימי של סוליית הצמיג, ומה שיותר חשוב ופחות אינטואיטיבי עבור רבים מאיתנו – בשתי הדפנות שלו – החיצונית והפנימית (שמאלית וימנית) – כאשר הן מתעוותות עם הקפיצות על מדרכות ופגעי אספלט ובפניות. בסרטון אין התייחסות לנהיגה מהירה – בעיקר מפני שהציוד שבו נעשה שימוש הוא מצלמת גו-פרו רגילה ולא מצלמת מהירות גבוהה שיכולה לתעד הילוך מאד איטי.

     

     

     

     

    מה שמטריד בהפקה הזאת, ובלי ספק אפשר היה להימנע ממנו, הוא נהיגה ללא חגורת בטיחות עם טלפון נייד ביד – וזה סתם צורם ומיותר, וחוץ מזה, בחייאת, אחרי שמחליפים צמיג לא רוחצים ידיים? איכס…

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.