פולקסוואגן חושפת בפרנקפורט את הדור השני של 'טיגואן', הג'יפון הקומפקטי שלה, אשר מבוסס כעת על פלטפורמת MQB החדשה של הקבוצה.
טיגואן המקורי הושק גם הוא בתערוכת פרנקפורט, בשנת 2007, ויוצר מאז על פלטפורמת הדור הקודם של גולף (PQ35) על-ידי חברת בת של פולקסוואגן (אוטו 5000) ומאוחר יותר (משנת 2009) על-ידי פולקסוואגן עצמה.
אצלנו, בישראל, לא קיבל טיגואן את הכבוד המגיע לו, בעיקר בגלל שהמיצוב שלו בשוק לא היה מתאים, אבל בראיה של פולקסוואגן מדובר בכלי שעשה את שלו עם מכירות מרשימות של יותר מ-2.64 מיליון יחידות.
היות שבימינו מאד לא קל לבלוט בשוק הג'יפונים והקרוס-אוברים הבוער בחרה פולקסוואגן למצב ארבע "תתי משפחות" של טיגואן, החל ממשפחה ספורטיבית שתתהדר במאפיינים הויזואליים ובמנועים המחוזקים של משפחת ה-R, דרך "גרסת כביש" שהיא מן הסתם מה שרוב קהל הלקוחות מבקשים לעצמם, עבור דרך גרסת שטח – שמן הסתם תהיה ממוגנת ובעלת יכולות עבירות משופרות, וכלה בגרסה ה"ירוקה" – עם המערכת ההיברידית-נטענת החדשה של קבוצת פולקסוואגן.
התבססות על פלטפורמת MQB החדשה אפשרה לטיגואן דור 2 להשיל כ-50 ק"ג ממשקלו בהשוואה לדגם היוצא, ופולקסוואגן מציידת אותו מעתה בשמונה מנועים – ארבעה טורבו-בנזין וארבעה טורבו-דיזל.
בחלק העליון של מגוון המנועים לגרסאות הסדרתיות מוצעים שני מנועי טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר מוגדשים – שמספקים 180 ו-220 כ"ס, ומנוע טורבו-דיזל שמספק 190 כ"ס. גרסת ה-R השרירית מקבלת מנוע טווין-טורבו חזק במיוחד, עם 240 כ"ס.
עיצוב בולט
סיבה הגיונית נוספת שבגללה מכירותיו של טיגואן היוצא לא הרקיעו שחקים בישראל היא שהוא לא בלט במיוחד בעיצובו, אבל נקודה זאת תוקנה בדגם החדש, עם עיצוב אגרסיבי יותר וממדים גדולים יותר לאורך (כ-3.8 ס"מ) ולרוחב (2 ס"מ), בסיס גלגלים שארך ב-4.8 ס"מ, וגובה שהונמך בכ-2 ס"מ.
במחצית השנה הבאה מתכננת פולקסוואגן להשיק גרסה מוארכת של טיגואן, בעלת 7 מושבים, וזו יכולה להיות מאד מעניינת ומיוחדת בשוק שלנו.
בפולקסוואגן, אגב, מעריכים ששוק הג'יפונים והקרוס-אוברים העולמי צפוי להוסיף ולגדול בשנתיים הקרובות, וסך המכירות בו צפוי לצמוח מכ-8.17 מיליון כיום ל-8.93 מיליון בשנת 2018.
מיותר לתאר כאן את כל מערכות הסיוע לנהג והנוחות שמוצעות בטיגואן החדש, במיוחד מכיוון שרובן מוצעות כיום בכל הדגמים הקומפקטיים של פולקסוואגן, אבל לא מיותר להתעכב על הוספת מערכת להפחתת הנזק להולכי רגל.
מנגנון פירוטכני מיוחד, שפועל באופן דומה לכרית-אוויר בטיחותית, מרחיק את מכסה המנוע מן המנוע והמרכב כאשר הוא מזהה פגיעה בהולך רגל – וכך מגדיל את הנפח ה"רך" שיכול לספוג אנרגיה ולהפחית את הנזק להולך הרגל.
בנוסף מותקנות בטיגואן מערכת אוטומטית של בלימה לאחר התנגשות, ומערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות אשר מציעה – לראשונה – גם ניטור הולכי רגל כסטנדרט: כאשר המערכת מבוססת-הרדאר מזהה אדם במסלול התנגשות היא מזהירה את הנהג, ובשלב שני אף מפעילה עצמאית את הבלמים.
טיגואן עבר, כמובן וכצפוי, עיצב מחדש של סביבת הנהג אשר דומה כעת לזו של רוב מכוניות הדור הנוכחי של פולקסוואגן, ואפילו עם דגש מיוחד על עיצוב ספורטיבי.
מערכת הבידור והמידע ממוקמת כעת גבוה במרכז ומול עיני הנהג, והקונסולה המרכזית מרכזת מספר רב יחסית של כפתורים סביב ידית ההילוכים.