• Ad
  • כוכבות פרנקפורט 2015: בנטלי בנטאיגה, הג'יפ המהיר והמפואר בעולם

    עם 608 כוחות סוס וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות, ג'יפ היוקרה שנקרא על שם רכס הרים באיים הקנרים מוצע למכירה תמורת 230 אלף דולר לפני מיסים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בנטלי בנטאיגה, שאותו מתארת יצרנית היוקרה הבריטית כ"ג'יפ המהיר ביותר, החזק ביותר, המפואר ביותר והיוקרתי ביותר בעולם", יושק רשמית ביום שלישי הקרוב בתערוכת פרנקפורט, ויהיה רכב השטח היקר ביותר בעולם מייצור סדרתי. לפחות בינתיים.

    את השם בנטאיגה שאלה בנטלי מפסגת הר געש שנקראת Roque Bentayga באי גראן קאנריה שבאיים הקנריים, והיא הטביעה אותו על רכב השטח הראשון בהיסטוריה שלה.

    עם עיצוב פנים מפואר ומפנק, מנוע W12 חדיש ואדיר הספק, ועם נתוני ביצועים מדהימים כמו מהירות מרבית של 301 קמ"ש וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות – מדובר בכלי רכב שמגדיר מחדש את רעיון היוקרה והפאר בשטח.

    Bentley Bentayga (4)

     

    בנטאיגה לא מיועד למי ששואל כמה הוא עולה, אבל אם כבר התעניינתם המחיר שלו בארה"ב יתחיל ב-229,100 דולר (ונא לא לפספס את ה-100 דולר האחרונים במחיר שבנטלי מפרסמת…), בבריטניה הוא יעלה "החל מ-" 160,200 ליש"ט, ובגרמניה מחירו יתחיל ב-208,500 אירו – כל המחירים לפני מיסים כמובן, וגם לפני איבזור מיוחד והתאמות ללקוחות.

    אורכו של ג'יפ הפאר הזה 5.14 מטרים, ואורך בסיס הגלגלים שלו כמעט 300 ס"מ, כלומר שהוא ארוך מן הריינג'-רובר בעל בסיס הגלגלים המוארך. מעצבי בנטלי דאגו לשמור על גובה נמוך ב-6 ס"מ מן הריינג-רובר במטרה "להקנות לו מראה ספורטיבי שהולם יותר את בנטלי", ואם תשאלו אותם הם יאמרו שהם מעדיפים בכלל להשוות אותו לפורשה קאיין, ולא לריינג'.

    התצורה הבסיסית מתגלגלת על גלגלים בקוטר 20 אינטש, אבל אפשר לשדרג אותם ל-21 או ל-22 אינטש, ואת גג הזכוכית הפנורמי תקבלו כסטנדרט, כמו גם את מנגנון הפתיחה והסגירה החשמלי לדלת תא המטען.

    כאמור, בנטאיגה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות ואל מהירות מרבית של 301 קמ"ש – נתונים שמוכרים לנו ממכוניות-על ודי מדהימים, חייבים להודות, כשמדובר בג'יפ שיודע לנסוע גם בשטח.
    ואכן, אנשי בנטלי מצהירים שמדובר בג'יפ מייצור סדרתי המהיר ביותר בעולם, כלי מהיר ב-17 קמ"ש (מהירות מרבית) מפורשה קאיין טורבו S, ב-21 קמ"ש ממרצדס GLE 63S AMG וב-51 קמ"ש מריינג' רובר.

    מבין גם בכח

    בנטאיגה בנוי על פלטפורמת MLB Evo החדשה של קבוצת פולקסוואגן, ובמידה רבה זהו אחיהם היוקרתי של פורשה קאיין העתידי ואאודי Q7 החדש. אבל חלקים נרחבים מן המרכב שלו בנויים מאלומיניום באופן שלדברי אנשי בנטלי חסך כ-236 ק"ג ממשקלו (יחסית לאותו כלי לו היה בנוי מפלדה).
    על אף המאמצים, בסופו של יום הוא ניצב על המאזניים עם משקל לא מבוטל של 2,422 קילו, מה שאומר שכדי להעיף אותו קדימה נדרשת תחנת כח מכובדת, וזה בדיוק מה שנמצא בו.

    אנשי בנטלי עמלו קשות, יחד עם אנשי המנועים של קבוצת פולקסוואגן, וחידשו את מנוע ה-W12 הייחודי לקבוצה באופן שבין השאר הפחית 30 קילו שמהווים כמעט 12% ממשקלו. המנוע החדש, גם הוא בנפח 6.0 ליטר, קצר לדברי אנשי בנטלי בלא פחות מ-24% ביחס למנוע V12 מקביל, מה שמאפשר להציב אותו לאורך תא המנוע העצום ועדיין לחסוך מקום שמתפנה לטובת המרחב הפנימי.

     

    Bentley Bentayga (5)

     

     

    המנוע מוגדש באמצעות צמד מגדשי טורבו ומספק 608 כ"ס, וכאשר הוא לא נמצא תחת עומס הוא מנתק את הזרמת הדלק אל מחצית מן הצילינדרים שלו פשוט על-ידי אי פתיחת שסתומי היניקה.

    המנוע מחובר לתיבת הילוכים בעלת שמונה יחסי העברה אשר מנתקת את ממיר המומנט שלה כאשר המכונית נמצאת בשיוט בהילוך גבוה, זאת כמובן כדי לסייע בחסכון בדלק ובזיהום אוויר, וזאת מצידה מחוברת אל כל הגלגלים דרך דיפרננציאל מסוג 'טורסן'. אנשי בנטלי מתחייבים להוסיף להיצע שלהם גם גרסת דיזל וגרסה היברידית, אם כי זה עוד ייקח להם קצת זמן, משהו בגזרת 2018.

    מרחף בשטח

    בנטאיגה הוא אמנם "ג'יפ" בעל יכולות שטח אמיתיות – כך מצהירים אנשי בנטלי – אבל אין לו תיבת העברה ("הילוך כח"). לעומת זאת מדובר בכלי מאד מתוחכם מבחינה טכנולוגית, ובין השאר מוצגת בו לראשונה מערכת מתלים אקטיבית ואדפטיבית בעל כח רב מן הרגיל, אשר מבוססת על מערכת חשמל חזקה במיוחד במתח של 48 וולט.
    מוט פיתול אקטיבי (מערכת דומה לזו שהוצגה בב.מ.וו. מסדרה 7 לפני כ-15 שנים) מסוגל להתנגד לגלגול הגוף, לקבוע את זויות הגלגול ואת הקצב שלו ואפילו (תיאורטית), להטות את המכונית לכיוון ההפוך להטיה הטבעית שלה (כלומר כמו אופנוע, לתוך הפניה).
    מתלי האוויר מסוגלים "לכרוע" באופן שהמרכב מונמך מאד לצורך כניסה נוחה פנימה, אבל גם יכולים להתרומם כדי לספק מרווח גחון מכובד ביותר.

    אנשי בנטלי מעריכים אמנם שרוב לקוחותיהם לא יתרחקו יתר על המידה מן האספלט, אבל חשוב להם להדגיש שמדובר בכלי חזק, חסון ובעל יכולות נסיעה בשטח.
    הנהג יכול להגדיר ולבחור בין מגוון מצבי נסיעה כמו חול, בוץ, חצץ ושלג, אבל זה לא משהו שלא פגשנו עד היום בלנד רובר.

     

    Bentley Bentayga (9)

     

    העובדה שהנהג והנוסע לצידו יכול להתאים 22 סוגים שונים של כיוונונים במושבי העור המפוארים שלהם קשורה מן הסתם להצהרה של מנכ"ל בנטלי, וולפגאנג דורהיימר, לפיה "בנטאיגה מגדיר מחדש מה היא יוקרה בפלח השוק של ג'יפים".
    שבעה סוגים שונים של משטחי פורניר מהוקצעים, 15 צבעים שונים של עור יוקרתי מהם אפשר לבחור את הגימור הפנימי, שש תוכניות עיסוי שונות במושבים, בחירה בין תצורת ארבעה מושבים לחמישה מושבים, ורשימת ציוד גדולה מכל הכתבה הזאת הם הביטוי בשטח שאליו מתכוון וולפגאנג המנכ"ל.

     

    Uploaded by graham_stacey

     

    בנטאיגה ייוצר במפעל הוותיק של בנטלי בעיר קרו, אשר שופץ לצורך זה בהשקעה ניכרת ושטח הייצור שבו במעט והוכפל, ועיקר המכירות יהיו ככל הנראה בשוק האמריקני והסיני, אך גם בשווקים שבהם קיימת "בעיית בטיחות אישית", כמו רוסיה.

    אגב, אם מישהו מתכנן לקנות את בנטאיגה רק מפני שזהו "הג'יפ הסדרתי היקר ביותר בעולם" כדאי לו להזדרז: בעוד פחות משנתיים מתכננת רולס-רויס להשיק את ג'יפ הפאר שלה, עם תג מחיר משוער של 400,000 דולר לפני מס.
    בבנטלי מקווים למכור כ-3,500 יחידות בשנה, זה מספר מאד מכובד בהתחשב בכך שאת שנת 2014, שנת שיא המכירות בכל תולדות המותג, הם סיימו עם 11,020 מסירות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.