• Ad
  • ועדת הכספים אישרה אפשרות להוזלת ביטוח החובה לאופנועים

    הוועדה המשותפת חוקה-כספים אישרה לחברות הביטוח להתייחס למערכות בטיחות באופנועים שיוזילו את עלות הפרמיה, אבל דחתה את האפשרות להוזיל את הפרמיה למכוניות באמצעות מערכת ניטור נהיגה וקורס הדרכת נהיגה. זה עדיין לא מבטיח שהחברות יוזילו את הפרמיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הוועדה המשותפת כספים-חוקה התכנסה היום (ה) כדי לדון בבקשת המפקחת על הביטוח לאפשר לחברות הביטוח להוזיל את פרמיות ביטוח החובה בהתאם למספר משתנים שהפיקוח על הביטוח הציע.

    כפי שפורסם ב-TheCar לפני כחודש, המפקחת ביקשה להוסיף לרשימת המשתנים הקיימת, שבגינם יכולות חברות הביטוח להעניק הנחה בקביעת תעריף החובה, מספר משתנים חדשים ובהם למשל התקנת "קופסא ירוקה" שמנטרת את סגנון הנהיגה של הנהג, וכן הטבה בגין ביצוע קורס הדרכת נהיגה לשיפור המיומנות.

    בנוסף, וכפי שפרסמנו אתמול, קיבלו המפקחת והוועדה נייר עמדה של משרד התחבורה שבו מובעת תמיכה בשימוש נרחב באופנועים כדי לצמצם את הגודש בכבישים ואת מצוקת החניה, ואשר כולל רשימת משתנים שיכולים להוזיל את פרמיות ביטוח החובה לאופנועים שבהם יותקנו מערכות כאלה. בין מערכות הבטיחות שעליהן הומלץ מוצעות מערכת מניעת נעילת גלגלים, מערכת בקרת יציבות, מצמד מחליק ועוד.

    היום קיבלה הוועדה את רוב המשתנים שקשורים באופנועים – כלומר שהפול וחברות הביטוח יוכלו (אך לא יחוייבו) להעניק הנחה לפוליסות שמכסות אופנועים שבהם מותקנות מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים, ASC (מערכת ייצוב אוטומטית), CBS (מערכת בלימה משולבת לאופנועים), EBA (מערכת עזר לבלימת חרום) ו-TCS (מערכת בקרת משיכה).
    יודגש כי חברות הביטוח לא חייבות להעניק את ההנחות בגין מערכות כאלה, וגם לא נכפה עליהן שיעור הנחה כזה או אחר.

    לעומת זאת, בגלל התנגדות חברי הכנסת ונציגי גופים שונים מתחום הרכב, סרבה הוועדה לאשר את ההוספה של "מערכת ניטור נתוני נהיגה" (שידועה כ"קופסא ירוקה" ואמורה לזהות נהיגה אגרסיבית) כדי להוזיל את פרמיית הביטוח במכוניות נוסעים, וכן סרבה להטבה המוצעת בגין השתתפות של נהג בקורס נהיגה לשיפור מיומנות וכישורי נהיגה בטוחה.

    הוועדה סרבה גם להיטיב עם כלי רכב שנוסעים מעט, וזאת למרות שנציגי האוצר טענו בוועדה שכל אחד מן הסעיפים שלא אושרו עשוי להוזיל את פרמיית ביטוח החובה בעד 10%.
    ח"כ מיקי לוי, למשל, התנגד לסעיף כמות הנסועה (קילומטראז' שנתי) בטענה ש"יש להגן על תושבי הפריפריה שנוסעים הרבה קילומטרים לעומת תושבי העיר".

    רשימת המשתנים שלפיהם נקבע גובה הפרמיה השנתית כיום כוללת את סוג הבעלות ואופן השימוש ברכב (פרטי, מסחרי), נפח המנוע, מין וגיל הנהג, תביעות בגין תאונות בשנים האחרונות, פסילות רישיון, מספר כריות האוויר ברכב, סוג הדלק, הימצאות מערכות למניעת נעילת גלגלים, בקרת יציבות, התרעה על אי שמירת מרחק, והתרעה על סטייה מנתיב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.