• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חיילים משוחררים יוכלו לבחור להשתמש בכספי מענק השחרור שלהם כדי ללמוד נהיגה במכונית נוסעים. המטרה: להגדיל את המוביליות ולצמצם פערים בחברה

    עוד השבוע צפויה היחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון לעבור את המשוכה האחרונה, משרד התחבורה, לקראת אישור צו של שר הביטחון אשר יאפשר לחיילים משוחררים לנצל את כספי הפיקדון שלהם לצורך לימוד נהיגה.

    לאחר מכן יפורסם הצו ברשומות, יועבר לבנקים אשר מנהלים את כספי הפיקדון, וחיילים שמשתחררים מצה"ל מבלי שהוציאו קודם לכן רישיון נהיגה יוכלו ללמוד נהיגה ולקבל רישיון על-חשבון הפיקדון.

    נכון להיום מקבלים חיילים משוחררים "פיקדון אישי" בסכום שנע בין 18 ל-25 אלף ש"ח, בהתאם לאופי השירות הצבאי ששירתו, והם יכולים לנצל אותו לצורך רכישת דירה, נישואין, הקמת עסק, לימודים או הכשרה מקצועית – אבל לא לצרכים אחרים. אם במשך שש שנים מיום השחרור לא נוצל הכסף לאחת המטרות הנ"ל יכולים החיילים לפדות אותו במזומן, לכן הוא נקרא "פיקדון".

    בחודש מאי השנה הוגשה לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד) ו-15 ח"כים נוספים לפיה לימוד נהיגה במכונית נוסעים יתווסף אל לימוד נהיגה במשאית (שנחשב להכשרה מקצועית) ויהיה אפשר לנצל עבורו את כספי הפיקדון.

    הרציונל מאחורי ההצעה הוא שרישיון נהיגה, בימינו, הוא תנאי מוקדם למגוון תפקידים ועיסוקים, ועל מי שנבצר ממנו ללמוד נהיגה ולהוציא רישיון נגזרת הנצחה של מעמד סוציו-אקונומי נמוך.

    רוב רובם המכריע של מי שלא הוציאו רישיון נהיגה עד לתום שירותם הצבאי אכן מגיעים כיום ממעמד כלכלי נמוך.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "רישיון נהיגה ברכב פרטי, כמו תעודת בגרות ושליטה בשפה האנגלית, הוא כלי בסיסי למוביליות חברתית וביסוס מעמדו של חייל משוחרר בחברה הישראלית. מקצועות ומקומות עבודה רבים דורשים רישיון נהיגה דרגה ב' כתנאי סף לקבלה לעבודה… ניידות מאפשרת יצירת קשרים חברתיים ענפים ומגוונים יותר והשתלבות במקומות עבודה באזורים מרוחקים מאזור המגורים – לדוגמה: מגורים בפריפריה ועבודה באזור המרכז".

    מהכנסת למשרד הביטחון
    במהלך חודש מאי עברה הצעת החוק מועדת השרים לחקיקה אל שלב הקריאה הטרומית, שאותו עברה פה אחד עם 41 ח"כים תומכים ואף לא מתנגד אחד. אלא שאז הוחלט שבמקום לעבור את מלוא תהליך החקיקה תתאפשר העברת הכסף גם לצורך לימוד נהיגה באמצעות צו של שר הביטחון.

    כך, במקביל להמשך התהליך בכנסת (שהפך כעת למיותר) חתם שר הביטחון על צו מיוחד, וברגע שבו יסתיים ההליך הביורוקרטי יושלם התהליך והבנקים יקבלו הנחיות מתאימות.

    לפי נתוני מרכז המידע והמחקר של הכנסת מגיעה העלות של תהליך הוצאת רישיון נהיגה למכונית נוסעים לממוצע של כ-6,000 ש"ח, אך עלולה להאמיר גם ליותר מ-8,000 ש"ח. תלמיד נהיגה נדרש בממוצע ליותר מ-40 שיעורים ולשלושה מבחנים מעשיים לפני שהוא מקבל רישיון.

    ההערכה, כאמור, היא שעד לסוף השבוע יוסרו המכשולים הטכניים האחרונים, וחיילים משוחררים יוכלו לממש את פיקדונם כדי ללמוד נהיגה ולהוציא רישיון למכונית נוסעים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יתאפשר לימוד נהיגה על חשבון הפיקדון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.