• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    טוויטר היא אחת הדרכים השגרתיות והמשעשעות של היזם הסדרתי אילון מאסק לתקשר עם העולם, ובציוץ שמאסק העלה לרשת החברתית ביום חמישי האחרון הוא מציע פרס של 100 מיליון דולר למי שיציג את "הטכנולוגיה הטובה ביותר ללכידת פליטת פחמן דו חמצני".

     

     

     

    לא מיותר להזכיר שרוב רובם המכריע של מאמצי המדע, הטכנולוגיה והרגולציה בעשורים האחרונים לצמצום הפגיעה באקלים כדור הארץ וביושביו ממוקדים בצמצום פליטות הפחמן למיניהן. עם זאת, כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת עלו רעיונות שונים ל"לכידת פחמן", אלא שלא הייתה להם היתכנות כלכלית, או טכנולוגית. בתחילת האלף הנוכחי החלו מספר מדינות – הבולטות בהן הן גרמניה, סין, אוסטרליה וקנדה, לסבסד פרויקטים לפיתוח טכנולוגיות אופרטיביות ל"היפוך הגלגל", כלומר כאלה שיאספו את הזבל שפיזרנו לאטמוספירה במאתיים השנים האחרונות. לקראת סוף העשור הראשון הוקמו מספר מפעלים תעשייתיים ראשונים בצמוד לתחנות כח, ובשנים 2010-2014 הוקמו מיזמים גדולים למחזור פחמן מתעשיות הנפט, הגז, הפטרוכימיה והפלדה. לקראת סוף העשור השני התקיימו בעולם קרוב ל-40 מיזמים כאלה – רובם ככולם נתמכו על-ידי ממשלות, אבל מספרם החל להצטמק ככל שההיתכנות הכלכלית שלהם לא הוכיחה את עצמה.

    מאסק צייץ, כאמור, שהוא תורם 100 מיליון דולר כפרס לטכנולוגיה הטובה ביותר ללכידת פחמן, וזה מאמץ קטן עבור מי שאך לאחרונה חלף על פני ג'ף בזוס והוכתר כאיש העשיר ביותר בעולם. מה שהרבה יותר מסקרן, כרגיל אצל הגאון המשוגע והילד המשבש של כל כך הרבה מוסכמות, הוא ציוץ נוסף, בעקבות הראשון, שבו הוא מבטיח "פרטים בשבוע הבא", כלומר השבוע.

     

    כמובן שממי שהצליח לשגע את תעשיית הרכב ולגרום לטילים לחזור מן החלל ולהתייצב לשיגור מחדש יש לנו ציפיות גדולות ונצורות, ובפתח עידן ביידן בבית הלבן ייתכן גם שחלומות יתגשמו. לא מיותר להזכיר, כמובן, את המעורבות של מאסק בקרן Xprize – עמותה שמפיקה תחרויות לעידוד פיתוח טכנולוגי וחדשנות, או את רעיון ה'היפרלופ' שקורם בימים אלה אור וגידים לאחר שהוזנק מתוך מוחו הקודח של מאסק.

    לכידת ואחסון פחמן, מה שבעבר נשמע כמו מדע בדיוני לכל מי שלא למד בוטניקה ולא זוכר שבזכות הצומח על פני האדמה מתקיימים על פני כדור הארץ החיים כפי שאנחנו כירים אותם – עשויה להפוך בזכות מאסק מרעיון ערטילאי למציאות. כיום פועלים בעולם מספר מיזמים מעניינים ומבטיחים, חלקם בטכנולוגיות ותיקות של לכידת ואחסון פחמן (CCS) וחלקם בטכנולוגיות חדשות ופורצות דרך. בין השאר, חברת LanzaTech פיתחה טכנולוגיה שמבוססת על חיידקים שניזונים על גזי פליטה ויוצרים דלק אתנול שאותו אפשר להבעיר מחדש, ויש גם את הסטרטאפ Climeworks שלוכד פחמן באמצעות מסננים והופך אותו לדשן, ואת Carbon Engineering.

    אז אם יש לכם רעיון טוב ללכידת פחמן מן האטמוספירה, ועד היום התביישתם להציג אותו או שלא חשבתם שתצליחו להשיג לו מימון – השבוע יהיו לאיש הזה חדשות חשובות עבורכם (או להיפך).

     

    The post יש לכם פטנט ללכידת פחמן? קבלו 100,000,000 $ מאילון מאסק appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יש לכם פטנט ללכידת פחמן? קבלו 100,000,000 $ מאילון מאסק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.