• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

     

    כמעט ארבע שנים חלפו מאז שימאהה הציגה את הקונספט E01 לקטנוע חשמלי, ובשנה שעברה החל הייצור הסדרתי שלו במפעל הראשי של ימאהה באיוואטה, יפן.

    כעת חושפים אנשי ימאהה את התוכנית שלהם להתחיל בשנה הקרובה במכירה סדרתית שלו באירופה לצד NEO'S – קטנוע חשמלי אחר, פחות מרשים, שנושא את הסמל שלהם.

     

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

     

    E01 החדש, שמיועד לרוכב ומורכב, עבר כבר טבילת אש באירופה, וזה קורה ממש בימים אלה כשהוא משמש להשכרה ברחובות פריז, לכן אולי זה לא זמן טוב לדבר על "טבילת אש". גם באסיה ימאהה כבר משתפת פעולה מזה כשנה עם חברות השכרה שמשכירות כלים כאלה.

    מבחינת הכוח והביצועים שלו E01 שווה ערך לקטנוע 125 סמ"ק ממוצע, כשהוא מונע באמצעות מנוע חשמלי שמספק כ-11 כוחות סוס (8.1 קילוואט) וכ-3 קג"מ של מומנט. האנרגיה החשמלית אגורה בסוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה 87.6 אמפר שעה, ובימאהה מדברים על טווח נסיעה רשמי של קצת יותר מ-100 קילומטרים במהירות של 60 קמ"ש ומהירות מרבית של 100 קמ"ש, אשר כמובן מקצרת בהתאם את טווח הנסיעה. כל אלה מתאימים פחות או יותר לשימושים עירוניים, אבל לא מעבר לזה.

     

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

    אגב, אם מדברים על שימושיות – ל-E01 יש תא מטען בנפח 23 ליטרים שמאפשר לאחסן בתוכו קסדה בגודל מלא (כך לטענת היפנים) וזה לא מובן מאליו בכלי שצריך להכיל בתוכו סוללה גדולה וכבדה.

     

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

     

    מי שישתמש ב-E01 החדש צריך יחסי קרבה אל שקע חשמלי ביתי וסבלנות של חמש שעות לטעינה מלאה. מי שנמצא בסביבה נטולת גנבים וחסרת שקע יכול להצמיד לו מטען נייד (שאותו צריך לטעון במקום אחר…), וזה יטען אותו תוך 14 שעות בלבד. שימושי. כלומר, לא ממש.

    מצד שני – אפשר לטעון את הסוללה הזאת בטעינה מהירה, וזה אורך רק שעה, כלומר שגם זה לא באמת מהיר, או שימושי.
    מצד שלישי – הקטנוע העירוני הנאה הזה – הוא מעוצב בעיצוב באמת מיוחד – שוקל "רק" 158 קילוגרם, משקל שמצדיק אופנוע סטנדרטי עם מנוע בעירה. בשונה מקטנועים חשמליים רבים אחרים יש לו סוללה קבועה, כלומר שאי אפשר לקחת אותה לטעינה במקום מוגן או להחליף אותה בסוללה חלופית.

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

     

    המעבר לעידן התחבורה החשמלית הדו-גלגלית מתרחש בימים אלה ובסופו של דבר הוא בלתי נמנע, אבל זה לא יהיה פשוט או קל. ימאהה החלה כבר לפני מעט יותר משנה להציב את E01 בהדרגה באינדונזיה, מלזיה, יפן, טייוואן ותאילנד לצורך "הוכחת היתכנות בעולם האמיתי", כדבריהם.

     

     

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

     

    מתוך הכרה במגבלות של הכלי, בעיקר מבחינת מהירות הטעינה, הגדירו היפנים שהייעוד העיקרים של E01 בשלב זה הוא "לימוד נושא הקמת תשתיות לרכב חשמלי, מסגרות עסקיות להפעלת רכב שיתופי ושיתופי פעולה עם גופי שלטון מקומי וסוכנויות ממשלתיות, והבנת הצרכים האמיתיים של משתמשים".

    לימאהה יש פרויקט ייעודי לפיתוח וייצור מנועים לרכב חשמלי, וגם המנוע החשמלי של E01 פותח ומיוצר על ידיהם. עם זאת – יש לפחות דבר אחד שאי אפשר לקחת מ-E 01 ומימאהה: הכלי הזה נראה כמו קטנוע אמיתי, ולא כמו רוב הקטנועים החשמליים בימינו שנראים כמו צעצועים לא מרגשים במיוחד.

     

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

     

     

    The post ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ימאהה E01 החשמלי בדרך למכירה באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.