• Ad
  • יותר משליש הדו-גלגליים נוסעים ללא ביטוח חובה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ארבעים ושניים אלף בעלי כלי רכב דו גלגליים נוהגים ללא ביטוח חובה בתוקף. הסיבה: תעריפי הביטוח הגבוהים

    42 אלף רוכבים על כלי רכב דו-גלגלי בישראל, אשר מהווים כ-36% מכלל הרוכבים הפעילים, לוקחים את הסיכון ונוהגים ללא ביטוח חובה בתוקף, וזאת בגלל תעריפי הביטוח הגבוהים.
    נתונים אלה עולים מבדיקה שערכה חברת "רון בינה אקטוארית", החברה שמנהלת את מאגר נתוני ביטוח החובה עבור המפקח על הביטוח ועבור חברות הביטוח.

    לפי נתוני החברה נעים כיום על כבישי הארץ כ- 118 אלף כלי רכב דו גלגליים, אשר חייבים בביטוח חובה. אלא שבפועל הונפקו רק 76 אלף פוליסות ביטוח חובה, גם במאגר ה'פול' של חברות הביטוח, וגם בחברות הביטוח המסחריות. המשמעות היא שכ-35.6% (!) מבין האופנוענים שרוכבים סביבכם נוהגים מבלי שיש להם ביטוח חובה תקף.

    הנתון המדהים הזה אינו סודי: הוא ידוע במשרד האוצר, ונובע במישרין מייקור תעריפי ביטוח החובה לרכב שבוצע בשנת 2008 .

    מן הנתונים עולה, באופן מעט מפתיע יש לומר, שאפילו ההסדר המיוחד אשר מוזיל את פרמיות הביטוח תמורת השתתפות עצמית של הרוכבים במלוא היקף הנזק עד ל-25 אלף השקלים הראשונים של כל תביעה – לא הביא לתוצאות שתלו בו. זאת מפני שגם לאחר הוזלת הפרמיות, אשר כרוכה כאמור בוויתור על חלק מהזכויות – תעריפי הפרמיות נותרו גבוהים.

    מבין 76 אלף בעלי הרכב הדו גלגלי שביטחו את עצמם בביטוח חובה רכשו כ-40 אלף (52.6% ) פוליסת ביטוח עם השתתפות עצמית, ורק 36 אלף רוכבים (כ-47.3%) רכשו את הביטוח המלא, ללא השתתפות עצמית.

    נתון מעניין נוסף הוא שכ-61 אלף רוכבים מבוטחים (כ-80%) נאלצו לבטח במאגר הביטוח (חברת הפול), וזאת מפני שמעט חברות הביטוח שנכנסו לענף ביטוח החובה לדו-גלגלי מאוד בררניות בבחירת המבוטחים שלהן.

    חברות אלה בוחרות בדרך כלל רוכבים מבוגרים ללא עבר של תביעות ביטוח, והן גם סלקטיביות בבחירת הכלים המבוטחים: הן נמנעות מלמכור ביטוח לאופנועים גדולים או ספורטיביים.

    בעבר, בעת "מאבק האופנוענים", התחייב הפיקוח על הביטוח בפני ועדת הכלכלה של הכנסת לבחון אם מתקיים צורך בשינוי תעריפי הביטוח לאופנועים באמצעות שינוי שעור ההעמסה (תשלומים המועברים לטובת כיסוי הנזק לרוכבי אופנועים מתוך פרמיות הביטוח לכלי רכב ארבעה גלגליים).

    בשעתו נקבע ששיעור ההעמסה ינוע בין 5.5 ל– 6.5 אחוזים, ורק אם יחרוג מגבולות אלה ישונו התעריפים.

    אלא שבמהלך שנת 2013 דחה האוצר את הבדיקה בטענה שיש להמתין לתוצאות השנתיות של 2013 בטרם יוחלט אם יש מקום לשינוי התעריפים. התמונה שהצטיירה אז הייתה שיש מקום להוזלה.

    בסיכומם של דברים הצביעו גם נתוני 2013 על האפשרות להוזלת תעריפים, ולמרות זאת תעריפי ביטוח החובה לא הוזלו .

    undefined

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.