יונדאי "מתכוונת לעסקים", ומוכיחה שוב שהיא למדה היטב את כל הפרקים בספר של תעשיית הרכב: בתערוכת פרנקפורט הקרובה מתכוונת יצרנית הרכב הקוריאנית להוכיח לנו (שוב) שהיא מתכוונת להימצא "בליגה של הגדולים", ושזה יקרה כבר בעתיד הקרוב.
לאחר שכבר צברו ניסיון במירוצי ראלי בכלל, ובאליפות העולם בראלי בפרט, חשים כנראה קברניטי יונדאי שיש להם מספיק אהדה ציבורית כדי להציג תת-מותג ספורטיבי – אם לא כמו AMG של מרצדס ו-M של ב.מ.וו. אזי לכל הפחות כמו מי מבין האותיות שמפארות את מותגי הביצועים של יצרני המסה – R, GT, S, SVT, RS, וכיוצא באלה, ובפרנקפורט הם יחשפו את
N Performance Division – "מחלקת הביצועים N" החדשה שלהם.
לא לגמרי ברור עד כמה האות 'N' עושה רושם חזק או מהיר אבל ביונדאי טוענים שהיא מייצגת את מרכז הפיתוח שלהם בעיר נאמיאנג (Namyang), ובכל מקרה זאת אות קרובה מספיק ל-M הבווארית…
המכונית המרשימה יותר שתוצג בהקשר זה בפרנקפורט תהיה מכונית תצוגה קונספטואלית לחלוטין, שאת הרמזים לעיצוב החיצוני שלה חשפה יונדאי הלילה, אבל לצידה תוצג גם מכונית אמיתית ובעלת ייעוד מוגדר: מכונית הראלי הבאה של יונדאי שמבוססת על i20 החדשה ותתחרה בסבב 2016 של אליפות הראלי הבינלאומית.
לדברי יונדאי המכונית החדשה כבר נמצאת בעיצומם של אימונים ובדיקות במסגרת תוכנית הפיתוח של מחלקת הספורט המוטורי בחברה, והופעת הבכורה שלה מתוכננת לראלי מונטה קרלו.
מכונית הקונספט RM 15, לדברי יונדאי "מייצגת את התשוקה של החברה לביצועים, ותציג את 'הטכנולוגיות הממוקדות נהג' שיונדאי N מתכוונת להביא לייצור", ועל אף שפרטים מלאים אודותיה ייחשפו במהלך השבועיים הקרובים, או בתערוכה עצמה – אנשי יונדאי כבר מספרים שהיא תונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 300 כ"ס.
בחיים האמיתיים
בזמן שיונדאי עושה שרירים ופוזות שבוודאי חשובות להעלאת ערך המותג – גם בעיני עצמו וגם עבור הלקוחות – הבשורה החשובה יותר לשוק הישראלי לטווח הקרוב תהיה i35 חדשה.
יונדאי כבר חשפה סקיצת טיזר ראשונה של המכונית הזאת בשבוע שעבר, וכעת היא חושפת טפח מעיצוב הפנים שלה אשר מציג עיצוב פנים מודרני ונקי יותר מזה של המכונית המוחלפת.
i35 מתמודדת אצלנו בעיקר על לב לקוחות הליסינג, מול טויוטה קורולה, קיה פורטה, סקודה אוקטביה וכמה מתחרות ראויות נוספות, ועל פניו נראה שהעיצוב הבוגר והמודרני יותר שנרמז בסקיצות הראשוניות יכול לשפר מאד את מעמדה בתחרות הזאת.
השינויים שמתחת לברזלים מקבילים כנראה למה שעברה לאחרונה i20, כלומר שהמכונית לא תתבסס על פלטפורמה חדשה ויחד עם זאת מדובר כנראה בשידרוגים חשובים ובעלי משמעות.
בעיקר צפוי שימוש נרחב בפלדה בחוזק מתיחה גבוה – מה שאמור לשפר גם את הביצועים ואת תצרוכת הדלק באמצעות הפחתת משקל, וגם את ביצועי הבטיחות במבחני הריסוק.
בנוסף, על אף שהקונפיגורציה של מערכת המתלים לא תשתנה – כנראה שבוצעו גם בהם שינויים וכיולים במטרה לשפר את התנהגות הכביש והנוחות.
לא צפויים שינויים גדולים בגזרת המנועים – למעט עדכון שלהם והתאמה לדרישות זיהום האוויר הנוכחיות – אבל כן צפויה השקתו של מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמשודך לתיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה והושק לאחרונה ב'טוסון' החדש. מנוע זה צפוי להחליף את מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר בחלק מן השווקים.
כאמור, מה שיונדאי חשפה עד עתה באופן מעט יותר גלוי הוא את עיצוב הפנים של המכונית, ובנוסף לדומיננטיות המובנת מאליה של מסך מגע גדול באמצע הדאש-בורד ניכר גם ניקוי של כל המתגים הקודמים וסידור שלהם מחדש באופן מודרני יותר, ושידרוג גם של גלגל ההגה על מתגיו השונים.
i35 החדשה פונה בעיקר לקהל אמריקני ולכן אמורה להיחשף בנובמבר בתערוכת לוס אנג'לס, אבל הצגת שני טיזרים במהלך אוגוסט, לפני תערוכת פרנקפורט, עשויה להעיד על האפשרות שכבר בגרמניה נוכל לחזות לפחות בדגם תצוגה בעל מראה קרוב לדגם הסדרתי. כמובן שזאת ספקולציה בלבד, אבל אם כך יהיה הרי שיונדאי תבצע בדרך זאת עוד פרקטיקה מקובלת אצל יצרני הרכב היפנים: הצגת דגם תצוגה שמדמה כמעט אחד לאחד את המכונית הסדרתית.
חזון המאבק בלקסוס
לזכותה של יונדאי צריך לשוב ולהזכיר שהיא עוקבת באדיקות אחר פעולותיהם של יצרני הרכב היפנים בעשורים האחרונים – ועושה את כל מה שהם עשו אבל בקצב יותר מהיר.
כעת, אחרי שכבר ביססה לעצמה מפעלי ייצור בכל רחבי העולם והוכיחה שדגמי המסה שלה לא נופלים מאלה של אף יצרן מסה אחר, יונדאי מטפסת שלב נוסף בדרך לביסוס מותג יוקרה שיתמודד לכל הפחות מול לקסוס, אינפיניטי ו'אקורה' (של טויוטה, ניסאן והונדה, בהתאמה).
את מכונית הקונספט Vision G חשפה יונדאי לפני כשבועיים בפני עיתונות הרכב העולמית במוזיאון לוס אנג'לס לאמנות (LACMA), תוך שהיא מבטיחה לכולנו "חזון של משפחת מוצרי פרימיום שיציגו יוקרה, ביצועים וסגנון עם 'תמורה למחיר' ואמינות מכאנית שהם היסוד של המותג של יונדאי".
אפשר כמובן לטעון שכמו כל מכונית קונספט אחרת גם Vision G יכולה להיות לא יותר מאשר עוד "פרצוף יפה", אבל הפעם נראה שיונדאי כבר לא נמצאת בשלב של לשחק משחקים אלא חושפת "משנה משחק" בעל חשיבות אסטרטגית.
אנשי יונדאי, תחת מנהל מחלקת העיצוב של קבוצת יונדאי-קיה – פיטר שרייר, מיזגו במכונית הקונספט הזאת רעיונות שגובשו בכל סדנאות העיצוב של יונדאי מסביב לעולם, והמושג שהם טוענים שסביבו גובש הקונספט הוא "אבירות" – מילה שלטענתם מייצגת את הרעיון שעיצוב מוצלח "לא צריך לצעוק כדי שישימו אליו לב והוא ייראה מכובד".
לדברי יונדאי, על אף גודלה והקווים הדרמטיים של מכונית התצוגה Vision G היא מכונית "מאופקת בכוונה" ומתאפיינת במכסה מנוע ארוך באופן מופגן, קו מותניים מוגבה ונוכח, "כזה שנראה כאילו שהוא בתנועה מתמדת" – כפי שמעיד עליו הנחתום – כריסטופר צ'פמן – שהוא ראש מרכז העיצוב האמריקאי של יונדאי ומי שהנהיג את צוות העיצוב.
מנוע בנזין בתצורת V8 ובנפח 5.0 ליטר שמייצר 420 כ"ס מניע את Vision G, וגם בכך יש אמירה מאד ברורה לגבי יכולותיה של היצרנית הקוריאנית.