יונדאי ממשיכה לגנוב את תשומת הלב שלנו עם טפטוף נוסף של תמונות ופרטים לקראת השקתו הוירטואלית של נושא האנשים החדש שלה, 'סטאריה', שמתוכננת לקיץ הקרוב.
לא היינו נופלים בתרגיל כזה לולא הרגשנו שמבחינת העיצוב עושה 'סטאריה' את מה שעשו רנו עם 'אספאס' בשנת 1984, קרייזלר עם 'וויאג'ר' ארבע שנים לאחר מכן וטויוטה עם 'פריוויה' בשנת 1990, כאשר הוא מגדיר מחדש את קונספט "נושא האנשים" – המיניוואן.
כבר לפני כשבוע הבטיחו לנו הקוריאנים הפתעה, ואפילו דיברו על "עיצוב של חללית", אבל אנחנו הרי נמצאים בתקופת בחירות מתמשכת ככה שקצת קשה לנו להאמין להבטחות… אז קבלו הפתעה: הבטחה שמתחילה לקרום פח ופלסטיק עם עיצוב שנראה כאילו נחת אלינו מסרט עתידני או מאיור של סטודנט מוכשר במיוחד לעיצוב.
סטאריה, וזאת כבר המצאה של פולקסווגן עם 'טרנספורטר', תוצע במגוון גרסאות – החל מטנדר מטען דו מושבי עם ארגז פתוח ועד מוביל אנשים עם 11 מושבים, וגרסאות נפוצות יותר יציעו 7 מושבים מפוארים או 9 מושבים מעט יותר צפופים. בשונה מן העיצוב הגרמני התכליתי של טרנספורטר בחרו המעצבים (הגרמנים בחלקם) של יונדאי לצייר כלי מאד נעים לעין גם מבחוץ וגם מבפנים, ובעיקר להציע רמות איכות ופאר לא שכיחות בסקטור הזה בכלים סדרתיים (להבדיל מגרסאות יקרות שנבנות לרוב על-ידי סדנאות מיוחדות). מדובר אמנם בעיצוב מאד פשוט ונקי, שאפילו מזכיר בזויות שונות מיניוואנים יפנים מן העשור הקודם, אבל דווקא בכך טמון האתגר הגדול: בסופו של דבר מדובר הרי בקופסא שצריכה להציע מרחב פנים מירבי. אנשי יונדאי התמודדו בדרך מקורית מאד עם הגוף הזה, ובניגוד להרגלם הם הצליחו להתאפק ולא לפסל אותו עם זוויות מיותרות באף פינה אלא לכלול בו פרטים שמקנים לו אופי "חללי" עתידני ונעים לעין.
בעיקר בולטים לעין חזית מעוגלת אך מאד אנכית, עם חלק עליון אטום שכולל מכסה מנוע קצר ביותר ופגוש אנכי ענק עם סורג ייחודי, קו חלונות מאד נמוך עם חלנות צד גדולים במיוחד, אחוריים שנחתכים בבת אחת והם אנכיים לחלוטין, כמקובל בוואנים וכלים מסחריים, דלתות הזזה גדולות מאד ופנסי LED מודרניים.
עיצוב הפנים מושקע במיוחד עם "מושבי קברניט" שאפשר לסדר בתצורות ישיבה שונות, ואת חלקם אפשר לסובב סביב צירם כדי לקבל "פינת ישיבה" ידידותית. המושבים עצמם, ככל שאפשר להתרשם מן התמונות והאיורים, מושקעים ונוחים במיוחד, ויש אופציות למערכות פינוק שונות. מול הנהג מותקן מסך מולטימדיה גדול ובין המושבים הקדמיים יש קונסולה שרוב רובה תא אחסון גדול במיוחד. בגרסאות המפוארות יותקנו ברחבי התא צגי מולטימדיה גדולים, ויש גם תאורת אווירה מושקעת.
סטאריה, שתחליף את i800, אמנם מוכרת את עצמה באמצעות גרסאות הפרימיום שלה, אבל היא מיועדת למכירה גם במדינות מתפתחות שבהן יוצעו גרסאות בסיסיות עם תיבות הילוכים ידניות. העניין הוא שאנשי יחסי הציבור של יונדאי רוצים שנדבר על סטאריה פעם נוספת, ולכן עדיין לא מספרים לנו אילו מערכות הנעה יהיו זמינות, וגם לא באיזו תקינה היא תיוצר, כלומר אם ומתי היא תוצע באירופה. לא יהיה זה מוגזם להניח שמנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר, ומנועי 2.4 ליטר, יהיו בתפריט, ואם (או "כאשר") היא תוצע בארה"ב היא תונע גם עם מנוע V6.
מעבר לעיצוב המקסים, והנועז, צריך להרים לסטאריה ולאנשי יונדאי שזיהו את החלל שנותר במקום בו התקיים בעבר שוק גדול למדי של "נושאי אנשים". החזרה הזאת, לנישה שהתרוקנה לאחר ש"נשתתה" על-ידי הקרוסאוברים הרבים, מזכירה גם את ניצני החזרה לחיים בקטגוריית הג'יפים "האמיתיים".
אבל צריך לומר עוד דבר חשוב לנוכח העיצוב הייחודי הזה, שבעיקר מדגים שימוש נבון ונעים לעין בחלל. זה כנראה כלי הרכב האחרון, פחות או יותר, שהונדס לקבל מנועי בעירה פנימית, ולמרות זאת העיצוב השימושי והיעיל שלו לא ייעלם. נהפוך הוא: זה יהווה השראה לכלי רכב שייבנו על הפלטפורמה החשמלית הטהורה החדשה של יונדאי-קיה, וכנראה גם לכלים של מתחרותיה.