• Ad
  • הקרוסאובר הראשון של יונדאי שיוצע עם שלוש תצורות הנעה אובזר בארצות הברית בכל פריט אפשרי, ויוצע שם עם 10 שנות אחריות ושלוש שנות טיפולים שוטפים בחינם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המאבק בגזרת הקרוסאוברים האמריקנית מתחמם כאשר יונדאי משליכה לזירה הזאת את טוסון החדש עם רשימת אבזור ארוכה מאין כמותה, אחריות חסרת תקדים, וגרסה היברידית-נטענת שמאפשרת טווח נסיעה "חשמלי" של 45 קילומטרים.

     

     

    לפני כחודשיים חשפה יונדאי באופן רשמי את העיצוב החיצוני והפנימי של טוסון, יחד עם פרטים לא מעטים אודות המפרט והמידות שלו. אלא שתחילת המכירה של טוסון החדש בפועל, בארצות הברית, תתחיל רק באביב הקרוב – וזה מותיר פרק זמן ארוך מידי ללא חשיפה תקשורתית. אנשי התקשורת של יונדאי יודעים מה הם עושים, וכעת הם זוכים לתשומת לב נוספת כאשר הם מפרסמים פרטים חדשים אודות מערכות ההנעה, האבזור, האחריות ועוד.

    אחד הפרטים המעניינים שנחבאים עמוק בתוך ההכרזות של יונדאי הוא שטוסון, אשר לראשונה בתולדותיו מוצע עם שתי תצורות של אורך בסיס גלגלים, ישווק בארצות הברית רק בגרסה הארוכה שלו. האם זה אומר שגם בשווקים אחרים יונדאי תשווק רק גרסה אחת מבין השתיים – קצרה או ארוכה? האם אנחנו, בישראל, נקבל את שתי הגרסאות או רק אחת מהן? ימים יגידו.

    פרט מעניין נוסף, שמאפיין את השיווק של יונדאי ושל קיה בעולם אבל לא חילחל עד היום מספיק לשוק הישראלי, הוא אורך האחריות: יונדאי תעניק לאמריקנים 10 שנות אחריות (או עד 160,000 קילומטרים, מה שבא קודם) למערכת ההנעה בכללותה, 7 שנות אחריות נגד חלודה, ו-5 שנות אחריות מלאה "מפגוש לפגוש" לרכב עצמו. בנוסף, החברה תבצע על חשבונה את כל הטיפולים השגרתיים, כולל החלפת שמנים ורוטציה בין הגלגלים, למשך 3 שנים או עד כ-60,000 קילומטרים.

     

     

    גרסאות הבנזין של טוסון האמריקני ייוצרו במפעל של יונדאי באלבמה, ארה"ב, ויושקו כאמור כבר באביב הקרוב, ואילו הגרסאות ההיברידיות ייוצרו באולסן, קוריאה ויגיעו לאמריקה בקיץ הבא. גרסאות ישראליות של טוסון מגיעות אלינו כיום מן המפעל של יונדאי בצ'כיה, ואילו מכוניות היברידיות מגיעות לכאן מקוריאה. העניין הוא שבשונה מאשר בשוק הצפון אמריקני – השוק האירופאי הרבה יותר רגיש לתקני זיהום אוויר, וסביר מאד, לכן, שיונדאי תייצר גרסאות היברידיות גם באירופה, ולא תצטרך לשלוח אלינו טוסונים היברידים מקוריאה. מה שבטוח זה שלפחות לעת עתה יש עדיין ליונדאי תמריץ מס, בעיקר בעת מכירת גרסאות היברידיות-נטענות (בין אם יגיעו אלינו מקוריאה או מצ'כיה).

    טוסון הוא הקרוסאובר הראשון של יונדאי שמציע שילוב של מנוע היברידי עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים, והקוריאנים טוענים שבדור הזה הוא מקבל את מערכת חלוקת הכח המתוחכמת ביותר שלהם עד כה, עם ביצועים טובים יותר במגוון תנאי מזג אוויר וסוגי שטח – וזאת באמצעות שיפור האלקטרוניקה והוספת שליטה ובקרה חשמלית לדיפרנציאל.

    המנוע הבסיסי לצפון אמריקה הוא בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטר שמספק 187 כוחות סוס ומחובר לתיבה אוטומטית עם 8 יחסי העברה, ואילו המערכות ההיברידיות מחוברות למנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 177 כוחות סוס בעצמו ו-226 כוחות סוס יחד עם מנוע חשמלי שמספק 44.2 קילוואט.

    המערכת ההיברידית הרגילה אוגרת את האנרגיה שהיא מצליחה להציל מן הבלמים והמנוע בסוללה שמכילה כ-1.5 קילוואט שעה, והיא מעבירה את הכח לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה. לטענת אנשי יונדאי, הגרסה ההיברידית מגדילה את המומנט ב-20%, חוסכת כ-30% מתצרוכת הדלק, ומאפשרת לטוסון טווח נסיעה של כ-800 קילומטרים בין תדלוקים.

    גם הגרסה ההיברידית-נטענת מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר אבל יש לה סוללה עם תכולת אנרגיה של 13.8 קילוואט שעה. זה – לטענת הקוריאנים – מאפשר לטעון את הסוללה תוך שעתיים בעמדת טעינה ביתית (רמה 2) עם מטען מובנה שמספק 7.2 קילוואט, ולקבל טווח נסיעה חשמלי טהור של 45 קילומטרים.

    רשימה מרשימה

    אחד הדברים המרשימים בגרסה האמריקנית של יונדאי, ונקווה שגם בגרסה הישראלית העתידית, הוא אורך רשימת האבזור ומערכות הבטיחות. כפי שכבר פרסמנו כאן, מערכת המולטימדיה משתקפת מבעד למסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינטש, ומערכת מיזוג האוויר בנויה כך שהיא מפזרת את האוויר בחלל תא הנוסעים בשקט, ולטענת יונדאי גם באופן אופטימלי, ו"ייחודי בתעשיית הרכב". סביבת הנהג, ותא הנוסעים באופן כללי, מעוצבים בעיצוב נקי ומודרני, שלפחות בתמונות נראה גם נוח ושימושי, אפילו "פרימיומי", ואם לשפוט לפי סונטה החדשה שנחתה בישראל הרי שיש למה לצפות.

     

     

    הקוריאנים מתפארים גם ב"תכונות בלעדיות בפלח השוק", שהמגניבה מכולן היא "סייען חניה חיצוני" (Remote Park Assist). מערכת זאת מאפשרת להחנות את טוסון באופן אוטומטי מבלי לשבת במושב הנהג, וגם לשלוף אותו מן החניה באותו אופן, וזאת – למשל – כדי לנצל אפשרות לדחוק אותו לתוך חניה צפופה שבה אי אפשר לפתוח דלתות. לצורך זה הנהג מפעיל את המכונית תוך שימוש במפתח "החכם" ומסיע את טוסון קדימה או אחורה לתוך מקום החניה.

    פחות מקורית, אבל עדיין חביבה, היא האפשרות להניע את הרכב מרחוק ולהכין אותו מראש לבואם של נוסעיו מבחינת חימום או קירור, וזה מבוצע באמצעות אפליקציה שמותקנת על הטלפון הנייד. אותה אפליקציה מספקת גם "מפתח דיגיטלי", כלומר לשלוט מרחוק במערכות שונות ברכב, למשל נעילה ופתיחה של דלתות, התנעת מנוע, הפעלת אזעקה, ובאופן עקרוני הוא מאפשר להשאיר את המפתחות המסורתיים בבית ולתפעל את הרכב מן הטלפון החכם בלבד. בשלב זה אפשר להשתמש בפונקציה הזאת אך ורק עם טלפונים מופעלי אנדרואיד.

     

     

    רשימת מערכות הבטיחות הסטנדרטיות כוללת כמובן בלימת חרום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים ותנועה חוצה בצומת, התרעת שמירת נתיב נסיעה עם היגוי אקטיבי, חיישן אורות, התרעת שכחת ילדים ובעלי חיים ברכב, התרעת ערנות ועוד. כאופציה בתוספת תשלום אפשר לקבל גם מערכת התרעה אקטיבית מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מניעת פתיחת דלתות כאשר יש תנועה חוצה, בקרת שיוט אוטונומית מתקדמת, סייען חניה אוטונומי, ומצלמת 360 מעלות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי טוסון החדש: פרטים נוספים נחשפים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.