"עומס יתר תרמי יכול להתרחש בסוללות המתח הגבוה" של יגואר I-Pace שיוצרו החל משנת 2019 ועד לשנה הנוכחית. כך עולה מהודעת קריאה לתיקון שפורסמה היום (שישי) באירופה וגם בישראל.
יגואר עצמה עדיין לא מסרה באופן רשמי אם התקלה קשורה לסוללה עצמה או למערכת הניהול שלה, כלומר אם תידרש החלפה של כל הסוללה או שהיצרנית רק תעדכן את תוכנת ניהול הסוללה במערכה ה-BMS.
בתיאור התקלה באירופה נכתב בפירוש שהעומס הטרמי יכול "ליצור סיכון לשריפה ופציעה" אבל באתר האומלל של משרד התחבורה כתוב, לא נגענו: "זוהה חשש של עומס תרמי שעלול להופיע כעשן או אש, שעלולים להתרחש מתחת לרכב שבו ממוקמת סוללת המתח הגבוה. יש להטעין את הרכב מ."
אז נכון, בימים הקרובים צפויים בעלי הרכב הנוגעים בדבר לקבל לכתובת שמעודכנת במשרד התחבורה מכתבים עם הנוסח המלא של ההודעה, אבל האם אנשי משרד התחבורה שלנו מנסים להזהיר שצריך לטעון את הרכב "מחוץ לבית"? "ממתח נמוך"? "מחשמל סטאטי"? וברצינות: מי מהם יהיה אחראי לשריפה שתתרחש בימים הקרובים ותצית, חלילה, בית מגורים על יושביו?
לאגף הרכב במשרד התחבורה ולשרת התחבורה מירי רגב פתרונים.
לקריאה נוספת: