• Ad
  • ביגואר הבינו סוף סוף שעל מנת להתחרות בהגמוניה הגרמנית בשוק היוקרה על החברה להרחיב את ההיצע. בתוכנית רכבי פנאי ומנועים חדשים, כולל אחד שיסתפק ב-3 צילינדרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    יגואר XEבעוד שבעבר מספר הדגמים שהציעו יצרני היוקרה היה מצומצם למדי, הרי שבשנים האחרונות שוק הפרימיום עבר מהפכה והוא מוצף במבול דגמים בכל צורה וגודל, כחלק ממגמה אותה מובילים יצרני הפרימיום מגרמניה לאפשר לכל מי שהפרוטה מצויה בכיסו להתאים את הכרכרה היוקרתית לטעמו הייחודי.

    דוגמא טובה לכך היא ב.מ.וו שבשלהי המילניום הקודם ניתן היה לספור את הדגמים שהיא הציעה על אצבעות יד אחת וכיום מציעה לא פחות מ-21 דגמים שונים, וזה עוד לפני שנכנסנו לתת גרסאות ומנועים.

    בכל מקרה, אצל יגואר הבריטית העניינים התנהלו קצת יותר בעצלתיים וגם היום, בחצי השני של העשור השני של המילניום השלישי, אפילו לאחר הצטרפותה של ה-XE להיצע, מגוון הדגמים אותם ניתן לרכוש עם סמל החתול הבריטי עומד על חמישה בסך הכל.

    ככל הנראה הדבר עומד להשתנות בקרוב. עושה רושם שבחברה הבינו שבמידה שיש להם עוד שאיפות לתת פייט כלשהו להגמוניה המוחלטת של הגרמנים בשוק הפרימיום עליהם להרחיב את ההיצע בדחיפות.

    קברניטי יגואר הפנימו שההם לא יכולים לנוח על זרי הדפנה ולהתענג על הביקורות המחמיאות להם זוכה ה-XE (התשובה של יגואר לסדרה 3 ומרצדס C קלאס) ולרושם שהותירה חשיפת הדור החדש של ה-XF הסאלונית ממש לאחרונה, ועליהם ללחוץ על הדוושה לרצפה באופן בהול.

    במאמר שהתפרסם לאחרונה ב-"Motor Trend" נטען על פי מקורות בחברה על שורה ארוכה של פרויקטים המתבשלים בימים אלה בסיר של יגואר.

    הראשון והחשוב ביותר הוא כמובן ה-F-PACE, הקרוסאובר הראשון של יגואר שיבשר את סופה של החלוקה הברורה בין יגואר ללנד רובר ויעניק למותג היוקרה הבריטי נוכחות ראשונה בשוק רכבי הפנאי המהווה מנוע צמיחה מרכזי ליצרניות הרכב בכלל והפרימיום בפרט.

    בנוסף, יש לצפות בעתיד הקרוב לגרסת קופה של ה-XE שתוצע גם בגרסה קרבית (ככל הנראה XE-R) ותתחרה ב-ב.מ.וו M4.

    הדור הבא של ה-XK יהיה גדול ויוקרתי יותר ומבודל באופן ברור מה-F טייפ, כשעל הכוונת מכוניות GT יוקרתיות כמו בנטלי קונטינטל GT ומרצדס S קלאס קופה.

    ובהחלט יש גם שמועות, בינתיים ללא אישור רשמי, על דגם כניסה חדש של יגואר, ככל הנראה במרכב האצ'בק, שיתחרה באודי A3, מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה 1.

    כמו כן, בעתיד הרחוק יותר יתכן (בהתאם להצלחה של ה-F PACE) שנפגוש גם קרוסאובר בגודל מלא עם 3 שורות מושבים שככל הנראה יקרא J-PACE.

    בעתיד הקרוב ניתן גם לצפות לשורה של מנועים חדשים, שילוב של מנועי 4 צילינדרים ולקראת סוף 2016 החלפה בהדרגה של מנוע הוי 6 בנפח שלושה ליטרים של החברה במנוע חדש לחלוטין – 6 צילינדרים בטור, יעיל וחסכוני יותר, שיגיע גם בגרסאות עם מגדש טורבו (בניגוד למגדש על ב-וי 6 כיום). כמו כן, גרסאות הבסיס העתידיות של ה-XE וה-F-PACE יוצעו עם מנוע חדיש שיסתפק ב 3 צילינדרים.

    מעבר לכך יגואר ולנד רובר בוחנות בימים אלה אופציות במספר מדינות במטרה להקים באחת מהן מפעל חדש (מעבר למפעל הדגל בבריטניה ומפעלים בסין והודו המייצרים רכבים לשוק המקומי) במטרה להגדיל באופן משמעותי את היקפי היצור.
    עד כה הערכות דיברו על הקמת מפעל בצפון אמריקה,אך כעת ביגואר בוחנים באופן רציני כמה מדינות מזרח אירופאיות, בניהן פולין, צ'כיה, סלובקיה והונגריה.
    ביגואר מקווים שעלות השכר הנמוכה יותר במדינות הללו תאפשר להוזיל עלויות ולהפוך את החתול הבריטי לתחרותי יותר בדגמי הבסיס.

     

    Jaguar XE preview

    >> היפהפייה עשתה עליה: יגואר F טייפ קופה בישראל

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יגואר צפויה להרחיב את המשפחה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.