• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עוד לפני שתסתיים פגרת הפסח, תתכנס ועדת הכלכלה לדון ברפורמה מקיפה בשוק הרכב, אותה מנסה משרד התחבורה לקדם כבר תקופה ארוכה. בדיון יוצגו תיקונים לכמה סעיפים, כאשר אחד מהם מבקש למנוע בכל דרך מיבואנים ותיקים מלסכל כניסת יבואנים חדשים לשוק

    בעוד כעשרה ימים, ועוד לפני שתסתיים פגרת הפסח, תתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת לדיון בעניין הצעת חוק ממשלתית, שנועדה ליישם רפורמה מקיפה בשוק הרכב ("הצעת חוק רישוי שירותים לרכב"). בדיון שיערך ב-27 באפריל יוצג נוסח מתוקן של כמה מסעיפי הצעת החוק, שכוללת קרוב ל-200 סעיפים והליך אישורה נמשך כבר חודשים ארוכים (וצפוי להימשך עוד תקופה ארוכה).

    אחד הסעיפים המתוקנים נוגע לטענה שהעלה משרד התחבורה בעבר, ולפיה יבואני רכב ותיקים מסכלים כל ניסיון להתחרות בהם. על-פי הנוסח החדש של הסעיף, "יבואן רכב מסחרי לא יתערב ולא יסכל בכל דרך שהיא יבוא רכב בידי יבואן רכב מסחרי אחר, או לא יפעל בכל דרך שהיא לסיכול קבלת רישיון יבואן רכב מסחרי בידי אדם אחר". בנוסחו בהצעת החוק המקורית, כלל הסעיף רק שורה אחת, שקבעה כי "יבואן רכב לא יתערב בכל דרך שהיא בייבוא רכב בידי יבואן מסחרי אחר".

    יש לזכור שבמשרד התחבורה מאשימים מזה כמה שנים את היבואנים הוותיקים בסיכול כניסתם של יבואנים חדשים לשוק הרכב. ב-2011 פנה מנכ"ל המשרד באותה עת, דן הראל, לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לבדוק "חשדות כי גורמים שונים הקשורים ליבואני הרכב בישראל פועלים למניעת פתיחת ענף הרכב ליזמים חדשים, ובולמים את כניסתם של 'יבואנים מקבילים' לענף". במשרד מיהרו אז להאשים את היבואנים הוותיקים בכישלון רפורמת "יבוא מקביל" – רפורמה שנועדה לאפשר יבוא של אותו מותג באמצעות יבואנים המתחרים ביניהם.

    ב-2013 אף נרשמה הסלמה משמעותית במאבקו של המשרד ביבואנים, כאשר שר התחבורה, ישראל כץ, האשים את יצרנית הענק פורד בכך שמנעה לכאורה מיבואנית חדשה מלהתחרות ביבואנית הוותיקה, חברת דלק רכב. השר אף זימן ללשכתו שלושה נציגים של שגרירות ארה"ב, בכדי לנזוף בהם על התנהלות יצרנית הענק. אלא שלמרות הרטוריקה הלוחמנית, עד כה לא ננקט אף הליך – משפטי או אחר – נגד יבואני הרכב.

    תיקונים נוספים להצעת החוק כוללים שינויים מסוימים בדרישות שיעמיד המשרד למי שיעסוק ב"תיווך" – סוחרים שעוסקים בעיקר ביבוא אישי עבור לקוחות. שינויים הוכנסו גם בסעיפים שעוסקים בהקמת מועצה מייעצת לשר התחבורה, שתפקידה יהיה ייעוץ בכל הנוגע למתן, שלילה או התליה של רישיונות יבוא. הרכב המועצה יקבע על-ידי השר עצמו, ולכן יתכן שתייצג בעיקר את עמדותיו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "יבואן לא יסכל בכל דרך שהיא יבוא בידי יבואן אחר"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.