• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    'דראקו מוטורס', חברת הסטארט-אפ מעמק הסיליקון בקליפורניה, חשפה בסוף השבוע את GTE – מכונית על חשמלית, במבנה סדאן-קופה עם ארבע דלתות וארבעה מושבים, שמונעת באמצעות מנוע שמספק 1,200 כוחות סוס ומאיץ אותה למהירות מרבית של 330 קמ"ש.

     

     

    אם מישהו מצמץ במהלך קריאת הפיסקה הקודמת ופיספס משהו, נאמר את זה שוב, והפעם לאט: מכונית חשמלית עם מנוע שמספק אלף ומאתיים כוחות סוס. לא מאה ועשרים, אלף מאתיים…
    כל הכח הזה מגיע באמצעות ארבעה מנועים חשמליים שכל אחד מהם מספק 300 כוחות סוס וכ-230 ניוטון מטר של מומנט, ומניע את אחד מארבעת הגלגלים. במילים אחרות, לפנינו מתרוצצת מכונית עם הנעה כפולה וכל משחקי האלקטרוניקה שאתם יכולים להעלות בדמיונכם מבחינת העברת כח מפינה לפינה והצמדתו לאספלט בעיתוי המדויק. דראקו GTE חולקת את הפלטפורמה שלה (למעשה שלדת מונוקוק) עם פיסקר קארמה, והאנרגיה למפלצת הזאת אגורה בסוללת ליתיום-יון במתח של 450 וולט ובהספק של 90 קילוואט שעה.

    המכונית מוצעת בשתי גרסאות – קרבית מאד ועוד יותר קרבית – ושתיהן מתגלגלות על צמיגי מישלן פיילוט ספורט S4 בקוטר 21 אינטש ועם בלמי ברמבו קרמיים עם שישה קליפרים מלפנים וארבעה מאחור. אפשר לבחור גם בגלגלי 20 אינטש לגרסת המסלול. מערכת הבולמים מתוצרת אוהלינס, כאשר הגרסה העוד יותר קרבית, כרסת המסלול, כוללת ארבעה סט-אפים לקשיחות ושיכוך החזרה.
    לדרקאו GTE יש מטען בהספק של 15 קילוואט שעה שמותקן בתוך המכונית עצמה, וכן אפשרות לטעון אותה בטעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט שעה. גרסת המסלול מאובזרת גם המערכת קירור שמאפשרת מחזורי טעינה ופריקה מהירים ואינטנסיביים יותר כמו גם הגדלת מספר מחזורי הטעינה של הסוללה ואורך החיים שלה.

    כצפוי ממכונית יוקרה שמחירה, איך לומר? "לא עממי" – דראקו מאובזרת כדבעי ובנויה מחומרים באיכות גבוהה, ובכלל זה חלקים בעבודת יד, ודיפוני פנים וריפודים יוקרתיים. ברור שכעת כבר הסתקרנתם לגבי המחיר, אז לא נחזיק אתכם במתח ונאמר שהוא… 1,000 דולר לכח סוס… מי שירשום צ'ק על סך מיליון ורבע דולר יוכל לכל הפחות להתנחם בעובדה שמדובר במכונית על שתיוצר בסדרה מצומצמת מאד, ורק עוד 24 לקוחות, חוץ ממנו, יזכו לרשום את שמם ברישיונות הרכב הזה בשנה הבאה.

     

     

    כמו לא מעט יצרניות רכב אחרות, גם 'דראקו' נקראת על שם ההוגה והמייסד שלה – דין דראקו במקרה זה – ומדובר באיש שהיה בגרעין המייסדים של חברות ברקודה נטוורקס, שאותה הוא ממנכ"ל, והוא חבר אל שיב סיקאנד – שהוא מהנדס חשמל ואחד ממייסדי חברת IC Manage. לא מדובר בהבלחה של רגע אחד – השניים שוקדים על הרעיונות שלהם מזה כעשר שנים ומפתחים אותם בקצב שלהם, וכעת הם טוענים שהמכונית הזאת "נמצאת במצב מוכן לחלוטין לייצור, והיא מוצעת ללקוחות ישירות ממסלול המירוצים".

    על העיצוב של דראקו GTE חתום לא אחר מאשר מעצב מכוניות-העל לואי ורמירש (Lowie Vermeersch) אשר חתום גם על מספר יצירות שמוכרות לנו תחת השמות הידועים יותר של פיננפארינה, פרארי ומזראטי, אבל מבחינתנו גם אם המכונית הזאת עוצבה על-ידי מחשב זה לא משנה שהיא נראית פשוט פצצה.

     

     

    אז מי שרוצה לנצל את השער הנמוך של הדולר ואת המיסוי הנמוך, בינתיים, על מכוניות חשמליות בישראל יכול לרשום את הצ'ק כעת ולקבל את היצירה החשמלית הזאת כבר במהלך השנה הבאה.

    The post טסלה, מאחוריך: נחשפה דראקו GTE – חשמלית עם 1200 כ"ס appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טסלה, מאחוריך: נחשפה דראקו GTE – חשמלית עם 1200 כ"ס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.