• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שביל כורכר שפולח את המרחבים של רמת צבאים, 16 ק"מ של יופי, לאורכו תצפיות נוף, פינות לקפה וסלעים שחצובים בהם מילות שירה

    האביב הקדים להגיע השנה, וכבר גווע, עניין של ימים בהם החרקים ממהרים לנצל כל טיפת צוף, לחבוט ולהתגולל עם האבקנים בעבודת ההפריה, רגע לפני שהכל יקמל באובך ובחום הכבד. צבעי הפרחים הופכים כהים, זוהרם מועם, ואפילו אחרוני האדומים, הפרגים, נראים כאילו השלימו עם סיום העונה.
    דרך הנוף שבראש 'רמת צבאים' נמצאת כרגע בשלהי יופייה וממש כדאי להזדרז לבקר בה. עמוד אבק שירדוף אחרי מכוניתכם יזכיר לכם שחלף כבר זמן רב מאז ירד כאן גשם אחרון.

    הרב אשתורי פרחי, שחי בימי הביניים כתב: "פתחו של גן עדן בבית שאן". לו חי הרב המכובד בימינו, והיה נוסע לאיטו לאורך דרך הנוף שפולחת את רמת צבאים, ודאי היה קובע שדרך זו מוליכה אל פתחו של גן עדן. ואמנם, השביל שגולש אל בית שאן מרהיב ביופיו.

    כמו נערה יפה אשר נמה את שנתה, שערה הרך פזור כמניפה ענקית על כר, ושביל בשערה מוליך אל פניה היפות. כך חוצה שביל הכורכר הזהוב את הגבעות הירוקות, הרכות, של טבע נקי מסימני אדם. דרך הנוף רמת צבאים מוליכה לאורך 16 ק"מ של נסיעה בלב הטבע, וזו דרך מתאימה לכל כלי רכב.

    מדרום מתנשאים הרי הגלבוע, למרגלותיה נפרסים נופי עמק חרוד, שדות תחומים בבריכות דגים, ועדרי פרות שרועות בשלווה. מצפון גולשים מדרונות רכים אל ערוצו העמוק של נחל יששכר, עטופים, עדיין, בשטיח ירוק של שדות שנפרש עד לאופק. פה ושם מרשת שביל חום את הפסיפס הצבעוני, המשכר, ועץ בודד מזדקר בלב הירוק. לאורך דרך הנוף ישנן נקודות תצפית אחדות, ולא מעט מקומות שבהם אפשר לעצור, לשבת בנחת על כוס קפה, ולהתאחד עם היופי.

    בני הקיבוצים בסביבה התקינו את מקומות המרגוע מול הנוף לזכרם של חברים, ובכל מקום מצורפת בקשה כתובה שאמורה הייתה להיות מובנת מאליה: "אנא, שמרו על הניקיון וקחו עמכם את הפסולת".

    בתחילת הדרך ממערב למזרח נמצאת בריכת מים של קיבוץ תל יוסף, תצפית יפה על עמק חרוד מצפון לדרום. בהמשך, חורשת יואב, עם דשא, חורשה, ושולחן פיקניק.
    על גבעה יפה אחרת ניצב 'מצפה יוס ודוד', לכבוד ראשוני הפלאחים בני קיבוץ בית השיטה, וממנו ישנה תצפית מדהימה אל עמק חרוד, רכס הכרמל, ולשדות שיורדים לכיוון הישובים מולדת וא-טייבה. בהמשך ניצב טרקטור D4 עתיק על גבעה, אנדרטה לזכר החקלאים הראשונים וממנה תצפית מרהיבה לצפון, מזרח ומערב.

    במורד הדרך ניצבים סלעי בזלת כבדים, ובהם חצובות שורות שירה. במזרח השביל מתגלים עמק בית שאן הירוק, וההרים שגולשים אל מעבר לגבול בצבעים של לבן ואפור. דרך הנוף מוקדשת לזכרו של עובד דרור ז"ל, שכיהן כמנהל רשות ניקוז ירדן דרומי. יוזמתו וחזונו, בשיתוף עבודתם הברוכה של אנשי קק"ל, יצרו את דרך הנוף הזאת.

    מול הישוב רמת צבי מתחילה "דרך נוף גבעת המורה – רמות יששכר". אופטימיסטים קוראים לדרך זו 'רמת צבאים', ואמנם, עם מעט סבלנות ובשעות הנכונות תגלו כאן משפחות צבאים מנתרות על הגבעות, משפחות חזירי בר רצות בכבדות תוך כדי נחירות קולניות, דיות מרחפות במעגלים ומחפשות את מזונן בין הגבעות, חיוואים עם מוטת כנפיים אדירה, תרים בריחוף עדין אחר נחשים שהתעוררו משנת החורף, ופרות חומות אשר יורדות בדרך התלולה אל מי נחל יששכר.

    איך מגיעים: על כביש 71 (עפולה- בית שאן) פונים בצומת יששכר צפונה לכביש 716, במזלג הכבישים בוחרים בימני (717) לרמת צבי. לפני הפניה לישוב, מצד ימין, נמצאת הכניסה לדרך נוף רמת צבאים. 16 ק"מ כבושים ומתאימים לכל רכב. היציאה באזור תעשייה צבאים, על כביש 71 ליד שדה נחום, בתחנת הדלק. (מפת טיולים וסימון שבילים מס' 3 הגליל התחתון העמקים והגלבוע).

    בעלי רכב שטח יכולים לשדרג את החוויה ולהמשיך בשביל מזרחה. שתי דרכים לפניכם: האחת, לרדת צפונה בדרך תלולה אל ערוצו של נחל יששכר ולצאת לכביש 90, ליד חוות דושן וליד הגשר העתיק של הרכבת התורכית. נ.צ. 717248 / 246976. דרך שניה, יפה יותר לטעמי, היא להמשיך מזרחה בשביל ולגלות את נופי עמק בית שאן. יורדים בירידה תלולה אל גשר הרכבת התורכית. נקודת החיבור חוות דושן ואחרי כך כביש 90 (צמח- בית שאן)

    מקום להניח את הראש: ברמת צבי חדרי אירוח יפים, עם נוף מרהיב אוכל משובח בוילה פיורנטינו, אפשר להזמין גם ארוחה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לשבת: הדרך ל"גן העדן"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.