• Ad
  • טיול לסופ"ש: נחל כזיב עדיין שופע

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חלק מן המים של נחל כזיב משוחררים אל האפיק והנחל שופע וגועש, כמעט כמו בימים עברו. ארבעה וחצי קילומטרים של הליכה בנוף קדומים לצד מים זורמים

    גשמי אפריל המאוחרים הוסיפו עוד תקופת חיים קצרה לפריחה ולירוק, כאשר צהוב הקיץ כבר מאיים להשתלט על הנוף.

    כעת, בין יום העצמאות לחג שבועות, צפויים מטיילים רבים לפקוד את הגליל המערבי בטרם קמילה, ואחד המקומות המומלצים הוא אפיקו המגוון והמהנה של גדול נחלי הגליל – נחל כזיב.

    רשויות המים של ישראל "שחררו אל הטבע" את מימי מעיין זיו, אשר עד כה נשאבו לצרכי חקלאות, וכעת הם שבו לפכות בערוץ העמוק והמפותל של הנחל ולהעניק לנו, המטיילים, תחושה שמזכירה קצת את ארצות הניכר.

    למרבה הצער, הכביש שיורד מן העיר מעלות אל המעיין מזכיר היטב היכן אנו חיים – הוא צר ומסוכן, ובמקום שישופץ הוא פשוט נסגר לתנועת כלי רכב. מטיילים שחפצים להגיע אל המעיין נאלצים לכתת את רגליהם למרחק של כ-2.5 ק"מ לכל כיוון.

    למרבה המזל כאן נכנס לתמונה פרויקט התנדבותי ראוי שנקרא "אוצרות הגליל" ומוגדר כך על ידי מפעיליו: "מיזם ללא כוונת רווח חדשני ורחב היקף, שנועד לעודד את התיירות בגליל המערבי באמצעות שדרוג וייעול הכלים לבחירת החוויה שלכם: מבילוי חד-יומי ועד נופש ממושך. ייחודו טמון… בתהליך בחירת התוכן… באפשרות ליצירת קשר עם בעלי העסקים המארחים לשם תיאום והזמנה ישירה… אתר המספק מידע איכותי ובדוק, ואינו אתר הזמנות".

    בין השאר הכינו אנשי אוצרות הגליל אפליקציה לטלפונים חכמים (אנדרואיד ו-iOS) שדרכה אפשר לקבל מידע אודות פעילויות וטיולים רבים ושונים בצפון הארץ, ובאמצעותה אפשר למצוא את המיקום ישירות על תוכנת הניווט 'וויז'.

    אחת מיוזמות המיזם, בשיתוף רשות הטבע והגנים, היא מסלול הליכה במים שזורמים כעת בנחל כזיב, ולטובתה אורגנו על-ידם בסופי שבוע ובימי חגים הסעות ללא תשלום מן החניון שבחלקו העליון של הכביש ועד למעיין זיו, ובחזרה.

    ההסעות יוצאות ממגרש חניה באזור התעשייה קורן, שבעיר מעלות, ומשם מסיעים אוטובוסים קטנים את המטיילים עד לתחילת המסלול.
    באמצעות האפליקציה אפשר לדעת מבעוד מועד אם ומתי צפויה הסעה כזאת, ומסלול ההליכה לאורך הנחל פתוח כמובן, ובכל מקרה, למטילים בכל ימות השנה, וללא דמי כניסה.

    נחל כזיב, כאמור, הוא הגדול והנהדר בין נחלי הגליל, והוא מפכפך בתוך שמורת טבע עשירה בצמחיה ובנופי קדומים. אורך הנחל כ- 20 קילומטרים, והוא מסיים את נתיבו בים התיכון, בסמוך לתל אכזיב. המסלול שלנו, לאורך 4.5 קילומטרים של הנחל הזורם, אורך כשלוש שעות של הליכה נינוחה הלוך וחזור.

    שלושה מעיינות נוספים לעין זיו מעשירים את הנחל: עין חרדלית, עין טמיר ועין ברתות. כ-2.5 קילומטרים לאחר נקודת היציאה מגיעים לעין טמיר, שם ישנן בריכות טבעיות ומשטחי סלע.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 89 (נהריה – מעלות) ופונים צפונה לאזור התעשיה קורן שממוקם בין איזור התעשייה מעיליא לבין העיר מעלות. שם נמצא שילוט שמכוון אל מגרש החניה.

    הצעות נוספות לטיולים באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.