• Ad
  • טיול לסופש אל פלגי המים והשלג בשולי החרמון

    טיול לסופ"ש: אל פלגי המים והשלג בשולי החרמון

    במקום להמתין שעות בעומסי התנועה בדרך שעולה לחרמון אפשר לבחור בדרכי העפר בין הכפרים הדרוזים בצפון רמת הגולן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רמת הגולן בכלל, וצפון הרמה בפרט, מהנים לטיול בכל ימות השנה, גם כאשר העצים שבמטעים פורחים בפריחה צבעונית ומשגעת, גם כאשר הם עמוסים בפרי וקטיף הדובדבנים בשיאו, וגם כעת – בתקופה הקצרה שבה מתקיימים תנאים מתאימים להצטברות שלג על הקרקע.

     

    טיול לסופש אל פלגי המים והשלג בשולי החרמון

     

    גם סוף השבוע הנוכחי צפוי להיות סוער, אמנם לא כמו קודמיו אך בכל זאת צפויים ממטרים עזים בצפון הארץ ושלג בצפון הרמה, וזה אומר שבין אם נצליח להשליך כדורי שלג או לא – זרימות המים בערוצי הפלגים והנחלים כבר מרשימות ומענגות.

    כרגיל, בשעה שהמוני בית ישראל ישקיעו שעות בעומסי התנועה, אלפים מהם על הכביש המתפתל בין הישוב מ'גדל שמס לאתר החרמון – אנחנו נצפה בחרמון מזוויות אחרות, עם נוף לא פחות מרשים, ונתור אחר מרבצי שלג ובעיקר אחר זרימות המים בפלגים.

     

    טיול לסופש אל פלגי המים והשלג בשולי החרמון

     

    השבוע אנחנו מכוונים את 'וויז' אל הישוב 'בוקעתא' במטרה להגיע ולהסתובב על הכבישים המקומיים הצרים שבין הישובים מסעדה למג'דל שמס. דרכים אלה, חלקן מחופות באספלט וחלקן דרכי עפר כבושות, מתפתלות בין שדות חקלאיים של אדמה כהה שחלקים ממנה מלבינים כעת עם ציפוי מושלג, לבין מטעי עצים נשירים שבימים אלה מכוסים גם הם במעטה לבן. בחלק מן השדות נערם שלג לגובה של כ-20 סנטימטרים והרגל שוקעת בתוכו עד מעבר לנעל.

    בין לבין זורמים מים בפלגים קטנים במורדות תלולים ונאספים אל נחלים קטנים של מים צלולים כבדולח, ובחלק מן המקומות נצברות שלוליות חורף בגדלים שונים בסמוך לכביש או על הדרך עצמה.

     

    טיול לסופש אל פלגי המים והשלג בשולי החרמון

     

    כל היופי הזה נמצא משני צדדיו של כביש 98 שמתפתל צפונה בין בוקעתא למסעדה, וכדאי להתחיל את הטיול כ-500 מטרים צפונה לבוקעתא, על כביש קטן שפונה מזרחה לכיוון הר ורדה והר כרמים. משני צידי הכביש הצר נטועים מטעי דובדבן שכעת עומדים בשלכת, והכביש המפותל מטפס בתלילות לכיוון שני ההרים. בשעה שאלפי אנשים רומסים את השלג על מורדות החרמון כאן אפשר למצוא שלג רך ובתול וליהנות ממראה ההרים שמעוטרים לבן. מכאן מקליקים ל'וויז' את היעד הבא – 'נבי יעפורי' וממשיכים על דרך יפהפייה בין מטעים עמוסי שלג.

     

    טיול לסופש אל פלגי המים והשלג בשולי החרמון

     

    אפשרות אחרת היא להמשיך צפונה על כביש 98 לכיוון מסעדה, וומש לפני הכניסה לישוב לפנות ימינה אל כביש זעיר ומשובש שלצידו סימון 'שביל הגולן' (לבן, כחול, ירוק). גם לאורך הדרכים האלה נמצאים מרבצי שלג בתוליים והמוני פלגים זעירים של מי שלגים מופשרים. כדאי לסיים את הטיול בבקעת יעפורי בסמוך למבנה הענק, והקדוש לדרוזים, של נבי יעפורי. ממש בסמוך לשם נמצא השוק הדרוזי שבו נמכרים תוצרת חקלאית מקומית, סילאן, דבש, תפוחים, וחמוצים ועוד.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.