• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בצל עצי אקליפטוס ענקיים, בתוך מי מעיין צלולים, מעניקים דגים זעירים מסאז' לכף הרגל. 'עין אמפי' נקראת כך על שם מדרגות האבן העגלגלות שמקיפות אותה. פינת חמד ברמת הגולן

    צילומים: דובי זכאי

    לקראת שקיעת השמש נשלפו כל גווני הזהב. אור אחרון הוסיף חיים לאביב הפורח בדרכנו אל המעיין. עצי השיזף הטילו צל ארוך על שביל שפולח את הצמחייה, עיקול אחד נוסף ולפתע מתגלה המראה המרהיב של בריכת מים גדולה שבתוכה ממתינים שלושה מטילי זהב ענקיים.
    האשליה לא אורכת יותר מדקה: מטילי הזהב שנשקפים במים חוזרים להיות ההשתקפות הרגילה של גזעי אקליפטוס, השמש הזהיבה את גזעיהם וכך הם משתקפים במי הבריכה.

    המעיין, צלול כבדולח, נח בצל עצי הענק בדרום רמת הגולן. זהו עין אמפי, או 'עין אקליפטוס'.

    בריכה גדולה, עומקה כמטר, ולצידה מדרגות הסלע שמקנות לה את שמה מפני שהן מסודרות סביבה בקשת מעוגלת, כמו אמפיתיאטרון קטן.
    שטיח רך של עלי אקליפטוס מקיף את הבריכה, ובתוכה, במים הרגועים, שוחים להם דגיגים זעירים וזוממים: ברגע שנכנסת כף רגל אל המים הם מסתערים עליה בנשיכות עדינות ומעניקים מסאז' מדגדג, מענג, ובחינם.

    עין אמפי גובל בכפר צ'רקסי הרוס שממוקם מאחורי גדר גבוהה, ומאחוריה, בין הבתים, מתנשאים עצי אקליפטוס ענקיים נוספים. המראה אמנם מאד מפתה, אבל אסור בשום אופן לעבור את הגדר לתוך הכפר – היות שהשטח חשוד במיקוש.

     

    עין אמפי
    עין אמפי

    רמת הגולן עשירה במעיינות קטנים, רובם במקומות לא מוכרים. במקומות שונים אפשרו יוזמות מקומיות של תושבי הרמה להנגיש את המעיינות האלה לציבור המטיילים, ועין אמפי הוא אחד מהם.
    אלא שאין טוב ללא רע, ולמרבה הצער תרבות "טיסת השוקולד" פושה יתר על המידה אפילו בקרב מקצת מן המטיילים. היות שמקומות אלה לא מתוחזקים על-ידי רשות שמורות הטבע או קק"ל אין גם מי שינקה אחר מטיילים מלכלכים.
    בקשתנו, לכן, היא להשאיר את המקום נקי ואף לתרום על-ידי ניקוי מה שמותירים לעיתים 'טיפוסי השוקולד' למיניהם, כך שגם למטיילים הבאים יהיה נעים ונקי.

    אגב, גם במקומות שבהם ישנם פחים אנא אל תשאירו זבל, היות שחיות בר שמגיעות בלילה מפזרות את תוכן השקית, ועלולות גם להיפגע מבליעת חלקי פלסטיק.

    כך מגיעים:
    ברמת הגולן, פונים מכביש 91 בצומת בית המכס העליון אל כביש 888 שיורד דרומה, לכיוון חד נס. בפניה הראשונה שמאלה עולים על כביש משובש ונוסעים עליו לאורך כ-1.2 ק"מ. פונים שמאלה בפניה השנייה, ממשיכים כ-300 מ' וחונים. כאן, משמאל לכביש, ישנו מעבר זוויתי לאדם (מחסום לפרות).
    הולכים עם השביל כחמש דקות ומגיעים אל 'עין אמפי' (עין אקליפטוס). למבקשים טיול מודרך בתשלום: כפר הנופש נופי גונן, (יוסי), 04-6955308.

    בסביבה 1: בריכת קצינים, עין עלמין, (בריכת הקצינים ליד מחנה ירדן). בריכה גדולה ועמוקה שמוקפת בעצי אקליפטוס גבוהים.
    ממשיכים דרומה על כביש 888 לכיוון חד נס, עוברים את מחנה ירדן, וכעבור כ-250 מ' פונים ימינה אל דרך עפר שיורדת בתלילות. פונים ימינה לעבר עצי אקליפטוס.

    בסביבה 2: בקצה הדרומי של כביש 888, פארק הירדן, מקום לנופש, שייט קיאקים, מעיינות ועוד (הכניסה לפארק הירדן בתשלום).

    הצעות נוספות לטיולים לחג באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לחג: עין אמפי ברמת הגולן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.