• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היכן אפשר לראות שתי שקיעות ביחד ומי ינצח בקרב הצבעים? ולמה העננים מתערבים? מהטיילת החדשה בתל אביב תקבלו את הפתרונות

    העומס הרב בכבישים במהלך חול המועד האריך את משך הנסיעה לכל אתר לרמות מעצבנות, וכל יציאה מהבית הופכת לסיוט, במיוחד כשנוסעים עם ילדים.

    תל-אביבים, או תושבי גוש דן שמתמזל מזלם למצוא חניה בעיר ללא הפסקה, יגלו שאפשר למצוא כמה מקומות מופלאים גם קרוב לבית.

    בשעות בין הערביים מתחולל בתקופה זו של השנה 'קרב צבעים' במערב. השמש צובעת את השמיים בשלל צבעי שקיעה רגע לפני שהיא נעלמת מאחורי האופק.

    בעוד שהשמש שוקעת בפאתי מערב מוחזרים צבעי השקיעה במזרח כהד צבעוני, לוהט, מחלונות מגדלי הזכוכית של תל אביב ורמת גן.

    חלונות המגדלים משכפלים את ההצגה המרהיבה של השמש, וזו אוספת את עצמה ושוקעת במהירות (כעשר דקות), אולי כדי לקצר את משך הזמן שבו יכולים החלונות המשכפלים להתהדר בצבעיה.

    אלה, מצידם, מוסיפים לזהור עוד זמן ארוך לאחר השקיעה, ואלמלא העננים שלפעמים מתערבים היו מגדלי הזכוכית העירוניים מנצחים ב'קרב הצבעים'.

    הפעם אתם מוזמנים לטיול קרוב לבית, בתפר שבין היום והלילה. תוכלו לצפות ב'קרב הצבעים' הזה מן הטיילת שעולה לרמת אביב בתל אביב.

    רחוב קטן, ירוחם משל שמו, מטפס בתלילות אל גבעת הכורכר של רמת אביב. מכאן, במבט מזרחה, מבחינים בכתר האורות שזוהרים מראשי המגדלים. המון נקודות אור מרקדות דוחקות את הלילה העירוני מזרחה משם, אל הצללים הכהים של הרי שומרון.

    עד לבניית הטיילת היה סלול כאן שביל צר ולא מזמין, על שפת מצוק הכורכר, והמהלך עליו סיכן את נפשו. לפני מספר שנים נבנתה כאן טיילת אשר צופה אל הנוף האורבני. שלוש מרפסות נוף וספסלים פזורים לאורך הדרך, ומתכנני הטיילת פרסו לאורכה תאורה רכה שלא מפריעה למהלכים על הטיילת להתבונן בנוף, ובנו גם דרך סלולה לרוכבי אופניים.

    הטיילת מענגת במראות הנוף את היוצאים מתחנת הרכבת 'אוניברסיטה', ואת אוהבי ההליכה, הריצה והרכיבה, את המטיילים עם כלבם ואת הזוגות האוהבים. השעה המומלצת לשיטוט על הטיילת היא, כמובן, לפני השקיעה.

    כך מגיעים: ביציאה מנתיבי איילון לאוניברסיטת ת"א מטפסים צפונה לכיוון האוניברסיטה.

    בסביבה: קצת תרבות. מרכז יצחק רבין המרשים נמצא לא הרחק משם, משקיף על שדרות רוקח. תולדות מדינת ישראל רקומים בחייו של יצחק רבין.

    רח' חיים לבנון, 03-7453313. (בתשלום). גם מוזיאון ארץ ישראל שנמצא לא רחוק, ברח' חיים לבנון, 03-6415244. (בתשלום). לאחרונה נבנה גם גשר עילי להולכי רגל, אשר מוליך לפארק הירקון הסמוך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לחג: נשארים קל"ב בתל-אביב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.