• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סיכום השליש הראשון של שנת 2014 בשוק הרכב הישראלי מלמד שיונדאי נחלשת בעקביות, בזמן שטויוטה מתחזקת משמעותית. האם היצרנית היפנית תכבוש השנה את השוק המקומי?

    831 מכוניות בלבד מפרידות בין יונדאי וטויוטה בצמרת טבלת המסירות החודשית של שוק הרכב הישראלי, שמפרסם היום (א') איגוד יבואני הרכב. מאחורי הנתון הזה מסתתר השינוי העיקרי בשוק הרכב, לפחות כפי שעולה מנתוני השליש הראשון של שנת 2014: יונדאי מציגה חודש רביעי ברציפות של ירידה במספר המסירות, וזאת למרות שהשוק כולו צמח בכ-18% לעומת השליש הראשון ב-2013. מנגד, טויוטה רושמת חודש רביעי של צמיחה דו-ספרתית, ומתקרבת אל המקום הראשון.

    את השליש הראשון של 2014 סיימה יונדאי עם 11,311 מסירות – ירידה של כ-9.7% לעומת 2013 (אז מסרה 12,529 מכוניות). טויוטה מסרה מתחילת השנה 10,480 מכוניות לעומת 6,363 בתקופה המקבילה אשתקד – זינוק של כ-65%. האם המגמות המנוגדות ביונדאי וטויוטה מבשרות על חילופי שלטון בשוק הרכב הישראלי? כמובן שעוד מוקדם מכדי לדעת (או אף לנחש) כיצד תסתיים 2014, אך כדאי לזכור הערת-אגב שמשמיעים בכירים בשוק המקומי כבר שנים רבות: כיבוש השוק הישראלי הוא רק עניין של החלטה עבור טויוטה.

    אילו גורמים עשויים להשפיע על ההחלטה של טויוטה? אם היצרנית היפנית רוצה לבצר את מעמדה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם, מול תחרות עזה מצד ג'נרל מוטורס וקונצרן פולקסווגן, עליה להשיג צמיחה. השוק הישראלי, למרות גודלו (או קוטנו) יכול לתרום לצמיחה הזו: גם בגלל שהשוק כולו צומח (וצפוי להמשיך לצמוח בשנים הבאות), וגם בגלל שהיבואנית יכולה לצמוח על-חשבון מתחרותיה. נתוני השליש הראשון של 2014 מלמדים שגם אם טויוטה עוד לא החליטה לכבוש את השוק הישראלי, היא לכל הפחות נהנית משיעור צמיחה מרשים מאוד.

    את הנסיגה של יונדאי כדאי לבחון גם מול היבואנית שבמקום השלישי: קיה (חברה-בת של יונדאי, זוכרים?) מסכמת שליש ראשון מצוין, עם 8,913 מסירות ועלייה של כ-30% לעומת 2013. מיד אחרי ניצבת מאזדה, מלכת המכירות בדימוס, שרושמת צמיחה חדה בחודשים האחרונים: בשליש הראשון מסרה היצרנית היפנית הקטנה 7,043 מכוניות לעומת 4,088 בתקופה המקבילה אשתקד (זינוק של כ-72%). כמו טויוטה, גם מאזדה נהנית משער ין ידידותי-ליבואן, אך כדאי לזכור שהיצע הדגמים של היצרנית הקטנה מוגבל – נעדרות ממנו מכוניות בכמה קטגוריות חשובות, כמו למשל מכונית מיני (דוגמת יונדאי i10 וקיה פיקנטו) ורכב פנאי קטן (דוגמת הלהיט של ניסאן, הג'וק).

    את החמישייה הראשונה סוגרת סוזוקי (5,162 מסירות, צמיחה של כ-46%), ומיד אחריה סקודה (5,063 מסירות, צמיחה של כ-24%) ושברולט – שזינקה ב-148%, מ-2,020 מסירות בשליש הראשון של 2013 ל-5,020 מסירות מתחילת 2014. מיצובישי, במקום השמיני, היא הזוכה בתואר "המזנקת" של השליש הראשון: מול 1,411 מסירות בשליש הראשון של 2013, היצרנית היפנית זינקה בכ-237% ל-4,753 מסירות. פורד, במקום התשיעי, ממשיכה להיחלש (4,139 מסירות, ירידה של 28%), וניסאן רושמת ירידה קלה (4,114 מסירות, ירידה של כ-3%).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה תכבוש את שוק הרכב הישראלי?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.