• Ad
  • חתול על בטריות: יגואר I פייס הושקה בישראל

    יגואר השיקה את I Pace אשר משיגה טווח נסיעה מרשים של 470 ק"מ בין טעינות, באריזה של קרוסאובר מעוצב ויוקרתי. המחיר: כחצי מיליון ש"ח, אבל לפחות תוכלו "לתדלק" בעלות של כ-55 שקלים "למיכל"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות הרכב נמצאות במירוץ היסטרי בפיתוח טכנולוגיית הנעה חשמלית, אולם מספר הדגמים החשמליים-טהורים שמוצע בסוכנויות הרכב בעולם המערבי מצומצם (סין במקרה זה מקדימה את העולם, אבל זה כבר סיפור אחר). אצלנו, בישראל, מוצעים בקושי ארבעה דגמים כאלה.

    יגואר, החל מהיום (ד), היא יצרנית היוקרה הראשונה שמשיקה בישראל מכונית חשמלית טהורה גדולה, וזאת היא I פייס, שעולה בין 454 ל-508 אלף ש"ח.

    יגואר I פייס הוצגה בתחילת השנה ומתחת לעיצוב הקרוסאובר/קופה הנאה שלה נמצאת פלטפורמה חשמלית מתקדמת עם צמד מנועים חשמליים – אחד מלפנים ואחד מאחור. כל מנוע מספק 200 כ"ס ושניהם יחד 400 כ"ס. סוללת ליתיום-יון, בקיבולת גבוה של 90 קילוואט, מותקנת לאורך רצפת המכונית ומאפשרת טווח נסיעה מרשים של 470 ק"מ לפי תקן WLTP העדכני.

    עוד ב-TheCar
    יגואר D טייפ חוזרת לייצור
    יגואר E פייס מושק בישראל
    יגואר XE במבחן דרכים

    הצד האחר של קיבולת הסוללה הגבוהה הוא שמשך זמן הטעינה שלה משקע ביתי ארוך גם הוא, ועומד על 13 שעות לטעינה מלאה, או 10 שעות ל-80% תכולה. לקוחות שיעדיפו לטעון את הסוללה בעמדת טעינה במתח גבוה יוכלו אמנם לקצר את משך הטעינה לסדרי גודל של בין 50 דקות לשעתיים (בהתאם להספק העמדה), אלא שתשתית עמדות הטעינה המהירה בישראל עדיין בקושי קיימת. טעינה מהירה גם מקצרת את אורך החיים של סוללות בכלי רכב חשמליים. בכל מקרה, מחיר החשמל לטעינה מלאה של הסוללה הוא כ-55 שקלים בלבד.

    ליגואר I פייס יש מרכב שעשוי מאלומיניום, אלא שמשקל הסוללה עושה אותה לחתולה שמנה למדי, במשקל של כ-2.2 טונה. למרות המשקל הביצועים מרשימים גם ביחס למכונית ספורטיבית מובהקת, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד ומהירות מרבית שמוגבלת ל-200 קמ"ש (כדי לחוס על טווח הנסיעה).

    אם מתעלמים משלל רכבי הפנאי היוקרתיים שמחירם פלוס מינוס חצי מליון ש"ח מסתבר שליגואר I פייס אין כרגע מתחרות ישירות. טסלה לא נמכרת בישראל, אאודי E Tron נמצאת כאן רק לצרכי הדגמה ומכירתה לא תחל בחצי השנה הקרובה, ומרצדס EQC, שרק הושקה לאחרונה בתערוכת פריז, תנחת אצלנו לקראת סוף שנת 2019.

    מכונית חשמלית שעולה כחצי מיליון ש"ח לא תהפוך כנראה לרבת מכר, אבל אנשי חברת 'המזרח', יבואני יגואר לישראל, מקווים למכור בין 50 ל-100 יחידות של I פייס בשנה, וזה לא מעט עבור המותג בישראל.

    כשנתיים לאחר שזיכיון היבוא של יגואר עבר לידי חברת 'המזרח', על אף שיפור עקבי במכירות, יגואר עדיין לא התרוממה אצלנו לגבהים של שאר מותגי היוקרה. עם רשימת אבזור מכובדת, מערכות בטיחות שמאפשרות יכולת נהיגה חצי אוטונומית, והילה עתידנית, ל-I פייס יש סיכוי להציע נקודת פריצה למותג מקובנטרי בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.