• Ad
  • חגיגת שבועות: טרקטור מאניה

    לכבוד שבועות, החג המשמעותי ביותר לחקלאים, החלטנו שזו הזדמנות מצוינת למחווה לכלי המוטורי ששינה את פני החקלאות ולמעשה מאפשר להפיק מן האדמה מספיק יבול כדי להאכיל את כל האנשים בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ממש כמו שהמכוניות שינו את הדרך בה אנו חיים על פני כדור הארץ, כך גם כניסתו של המיכון הממונע לתחום החקלאות שינתה אותו מהקצה אל הקצה.
    כיום היצע הכלים הממונעים היעודיים הוא עצום וכמעט לכל סוג גידול או צורך חקלאי קיים כלי ייעודי ומתוחכם, אבל אין ספק שהטרקטור הוא זה שבישר את המהפכה וככל הנראה הכלי המשמעותי ביותר בכל משק חקלאי עד היום.

    הטרקטורים הראשונים

    הטרקטור הראשון שזכה להצלחה מסחרית. צילום: וויקימדיה
    הטרקטור הראשון שזכה להצלחה מסחרית. צילום: וויקימדיה

    בתחילת המאה ה -19 החל שימוש במנועי קיטור ניידים בחקלאות. ב-1850 ג'ון פאולר, שהיה מהחלוצים בשימוש כוח הקיטור לחקלאות, לקח את המיכון החקלאי צעד גדול קדימה והמציא מכשיר עם גלגלים, בעל יכולת הנעה עצמית לחריש וחפירת תעלות ניקוז שהיה למעשה הטרקטור הראשון.
    בהמשך הדרך ההמצאה של פאולר זכתה לעוד הרבה גרסאות ושדרוגים, אבל בעיות כמו מימדים עצומים, משקל כבד ויעילות מוגבלת הקשו על הטרקטורים הראשונים להפוך להצלחה של ממש ומרבית החקלאים העדיפו להמשיך להשתמש בסוסים, חמורים ופרדות כדי לגרור את הכלים החקלאיים.
    ב-1892 אמריקאי בשם ג'ון פרויליך המציא ובנה את הטרקטור הראשון עם מנוע בעירה פנימית שכלל מנוע חד צילינדרי מונע בבנזין. פרויליך מיהר לרשום פטנט והשקיע את כל חסכונותיו בפיתוח, אך ב-1895 הוא פשט את הרגל.
    הטרקטור הראשון שזכה להצלחה מסחרית נבנה ב-1901 על ידי ממציא בריטי בשם דן אלבון. הוא היה קל משקל, חזק וקומפקטי, ועשה שימוש במנוע בנזין עם קירור מים.
    היה לו גלגל אחד קדמי עם צמיג גומי מוצק ושני גלגלים אחוריים גדולים בדומה למקובל בטרקטורים מודרניים. בנוסף ניתן היה להשתמש בטרקטור כמנוע נייח להפעלת מגוון מכונות חקלאיות. מחירו עמד בראשית המאה העשרים על כ-300 לירות שטרלינג.
     
    הטרקטור המהיר בעולם
    על אף שהטרקטורים מצוידים במנועים עוצמתיים ובשלל מערכות מתוחכמות שלא היו מביישות רכבי על ספורטיביים, בכל הנוגע למהירות ולהאצות כל מכונית מיני בסיסית שמה אותם בכיס הקטן ולרוב המהירות המרבית שלהם עומדת על פחות מ-50 קמ"ש.
    לפני מספר חודשים יצרנית צמיגי הטרקטורים NOKIAN, המציעה גם ליין המתאים מיוחד לתנועה בשדות מושלגים או קפואים, החליטה להוכיח את היעילות של הצמיגים מתוצרתה בעזרת קביעת שיא גינס למהירות של טרקטור ולעשות זאת ביערות הקפואים של פינלנד.

    לצורך המשימה גויס טרקטור סדרתי לחלוטין מדגם T234 של חברת וולטרה שהשינוי היחידי שנעשה בו הוא בתוכנה לניהול המנוע, ומאחורי ההגה התיישב נהג הראלי האגדי יואה קנקונן שזכה בארבע אליפויות עולם בסבב ה-WRC.
    באחד מימי פברואר הקרים קנקונן התייצב על קו הזינוק והצליח להאיץ את הטרקטור השוקל מעל 7 טון למהירות של קצת מעל ל-130 קמ"ש.
    על מנת להפוך את ההישג לשיא מהירות רשמי וכדי לבטל השפעות של שיפועים בשטח ורוח גבית, קנקונן האיץ את הטרקטור לכיוון השני ובסופו של דבר השיא הוכר רשמית ונקבע על 130.1 קמ"ש.

    מרוצי טרקטורים – הספורט מוטורי החזק בעולם 
    בהתאם ליצר האדם להתחרות עם כל מה שזז, לצד כל מיני תחרויות טרקטורים הזויות – מתחרות ווילי על שני גלגלים ועד לפורמולה דריפט לטרקטורים, לכלים החקלאיים יש ענף ספורט מוטורי ייחודי שמושך אליו קהל רב ותקציבים שלא היו מביישים מכוניות מרוץ ברמות הגבוהות ביותר.
    מדובר ב- Tractor pulling – תחרות משיכת מזחלת במסלול שאורכו 100 מטרים כשהזוכה הוא הטרקטור שהצליח למשוך את המזחלת למרחק הגדול ביותר.
    נשמע לכם פשוט? חשבו שוב. מדובר במזחלות כבדות מאוד במשקלים של עד 29 טון.
    המרוצים זוכים לפופולריות גדולה בארצות הברית, הולנד, גרמניה, דנמרק, אוסטרליה וברזיל וכוללים כמה קטגוריות, מטרקטורים סדרתיים ועד לכאלה עם מנוע בהספקים של עד עשרת אלפים(!!!) כוחות סוס.

    הטרקטור החקלאי הגדול בעולם

    הטרקור החקלאי הגדול בעולם, צילום: וויקימדיה
    הטרקור החקלאי הגדול בעולם, צילום: וויקימדיה

    חקלאי מברקפילד שבקליפורניה שכנראה מעריץ את תרבות ה"סופר-סייז" האמריקאית החליט בשנות ה-70 שהוא חייב כלי מפלצתי לחריש עמוק בשדות.
    הוא פנה ליצרנית טרקטורי קאסטום ממונטנה ובשנת 1977 "ביג באד 747" היה מוכן.
    מדובר במפלצת באורך 8.2 מטרים, רוחב של 6.1 מטרים, גובה של 4.3 מטרים ומשקל של כמעט 50 טון.
    כדי להניע את התפלץ הותקן בו מנוע מתוצרת חברת "דטרויט דיזל" בנפח 24.14 ליטר בתצורת V16, שבסיוע צמד מגדשי טורבו וצמד מגדשי על מפיק 900 כ"ס ומומנט מפורר טרשים של 316.2 קג"מ.
    לאחר 11 שנים של שימוש, הענק הוצא משירות בשדות והועבר למוזיאון החקלאות בקלריון שבאיווה.

    הטרקטור הכי חזק בייצור סדרתי
    עם כל הכבוד לביג באד, הטרקטורים הגדולים בייצור סדרתי מציגים מימדים שפויים יותר ומנועים קונבנציונליים יותר, אבל אם אתם בכל מחפשים משהו חזק באמת שאפשר להזמין בלי בעיה אין ספק שה-T9.670 של חברת ניו הולנד הוא בדיוק בשבילכם.
    יש לו שמונה גלגלי ענק ומנוע 6 צילינדרים בנפח 12.9 ליטר שמפיקים 669 כ"ס ו-290.5 קג"מ של מומנט. אף אחד לא יעז לטעון בפניכם ששלו גדול יותר.

    6565656
     
    הטרקטור הכי יקר בייצור סדרתי
    אמנם אין להם את המראה היוקרתי של מכונית פרימיום ואת הסקסיות של מכונית ספורט אקזוטיות, אבל יש טרקטורים שבמחיר שלהם ניתן לקנות כמה מכוניות על. הטרקטור היקר ביותר היום בייצור סדרתי הוא Quadtrac בגרסה עם מנוע המפיק 600 כ"ס וזחלי שלג במקום גלגלים. 2,400,000 שקלים לפני מסים והוא שלכם.

    543545545
     
    חריש עמוק: מספר הטרקטורים הגדול ביותר שחרשו שדה במקביל
    מאות חוואים אירים הגיעו בספטמבר בשנה שעברה עם טרקטורי הפרגוסון שלהם לשדה מסוים עם מטרה ברורה: לשבור את שיא גינס לחריש משותף על גבי טרקטורים מאותה תוצרת.
    הם עשו זאת בענק ומוטטו את השיא האוסטרלי שנקבע ב-2004 וכלל 385 טרקטורים שחרשו שדה במקביל, עם לא פחות מ-800 טרקטורים שדאגו להפוך היטב כל פיסת אדמה עצומה שהוכשרה במיוחד לכבוד האירוע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.