• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל הופעל אמש, וכבר מעורר תגובות חריפות. נוסעים מתלוננים על פגיעה בשירות, והעובדים נוקטים עיצומים ומאיימים בהחרפתם. "נוסעי הרכבת ישלמו את המחיר של אוזלת היד של ההנהלה", מתריעים בוועד

    אמש (שבת) הפעילה רכבת ישראל לוח זמנים חדש, שכולל לטענתה הגדלה משמעותית של מספר הרכבות הפעילות מדי יום. לוח הזמנים החדש כבר עורר ביקורת חריפה מצד נוסעים בכמה מהקווים המרכזיים של הרכבת, וכעת מתברר שגם עובדי החברה אינם מרוצים: החל מהיום (א') נוקטים העובדים עיצומים שאינם אמורים לפגוע בשירות לנוסעים, אך אם לא ייענו דרישותיהם יחלו בשיבושים ואף ישביתו את תנועת הרכבות.

    לטענת העובדים, לוח הזמנים החדש יושם ללא היערכות מתאימה בכל הנוגע לכוח אדם וציוד נייד (קרונות וקטרים). בוועד העובדים אומרים כי כתוצאה מההיערכות הלקויה, אירעו היום במהלך שעות הבוקר "תקלות רבות וחמורות של איחורים, עומסים חריגים ואף השארת נוסעים ברציפים". כתגובה, החליטו בוועד העובדים להפסיק את ליווי הרכבות באמצעות מכונאים וחשמלאים – צעד שאינו אמור לפגוע בנוסעים. אולם, העובדים מאיימים כי "אם לא יוסדרו כלל הסוגיות בבהילות, הוועד ייאלץ להחריף את העיצומים".

    כאמור, מלבד הטענות שמעלים העובדים, נגד לוח הזמנים החדש נמתחה ביקורת חריפה מצד נוסעים בכמה קווים ראשיים – ביקורת שהחלה מיד עם פרסום לוח הזמנים החדש בחודש שעבר. כך למשל, נוסעים בקווי הרכבת באזור חיפה והקריות מתלוננים על הארכת זמן הנסיעה בכמה מהרכבות המופעלות במשך היום, בעוד שנוסעים מהעיר רחובות טוענים ששינוי זמני היציאה של הרכבות בשעות הבוקר פוגע קשות ביכולתם להגיע בזמן סביר לתל-אביב.

    ברכבת מנסים בימים האחרונים להרגיע את הנוסעים, ומסבירים שהשינויים נעשו מתוך "הסתכלות רחבה הלוקחת בחשבון את האילוצים התפעוליים והלוגיסטיים הקיימים, כגון כמות קרונות, זמינות רכבות ותשתית המסילות". עם זאת, ברכבת גם מודים כי "ברור שלא נוכל לרצות את כלל ציבור הנוסעים ולהתאים רכבת לכל נוסע ונוסע מכל תחנה ולכל תחנה באופן אופטימלי".

    "הנהלת הרכבת בחרה להתעלם"
    בוועד העובדים אומרים היום כי הם מתריעים מפני בעיות וליקויים בלוח הזמנים החדש כבר תקופה ארוכה. "במשך חודשים רבים הצפנו, בכתב ובעל-פה, את כל הבעיות", אמר יו"ר הוועד, ניקה שימחוביץ', "למרות זאת, הנהלת הרכבת בחרה להתעלם ולצאת ללוח הזמנים (החדש, ש.ה) למרות שאין לרכבת שום יכולת לבצע אותו. ההנהלה מפקירה את שלום הנוסעים והעובדים… התנהלות ההנהלה היא מחדל שעלול לעלות בחיי אדם. אני לא ממליץ לאף נוסע לנסוע עם נהג שעובד עשרה ימים ברצף ללא מנוחה – דבר שקורה ברכבת כמעט כל יום".

    למרות תקופה של שקט יחסי במערכת היחסים המתוחה שבין הנהלת הרכבת ועובדי החברה, ההידרדרות בתקופה האחרונה אינה מפתיעה: הצמיחה בהיקף הפעילות של הרכבת בשנים האחרונות דורשת התייעלות משמעותית, ולצורך כך נבחנים שינויים בנהלים פנימיים בכמה מחטיבות החברה – נהלים הקיימים כבר שנים ארוכות. בנוסף, תהליכים ארגוניים, כמו הפרטת חטיבת המטענים והפרטה של חלק מפעילויות התחזוקה, מעוררים מתחים וחיכוכים בין ההנהלה והעובדים כבר תקופה ארוכה, ולעתים מתבטאים בעיצומים שאינם מגיעים לכדי פגיעה בנוסעים.

    "מערכת יחסי העבודה הייתה מאוד מורכבת ברכבת, (ו)עדיין יש דברים מאוד קשים", הודה לאחרונה בכיר בהנהלת הרכבת. "למשל טריטוריות נהגים. נקבעו טריטוריות לקבוצות עובדים שרק הם מותר להם לנהוג שם, גם אם זה חוסר יעילות משווע. לנהג דימונאי אסור לעבור את אשדוד, נהג חיפאי לא יורד דרומה מבני-ברק, הדברים האלה נשברו בחודשים האחרונים… יש צעקות, יש דיון בבית הדין לעבודה. יש נושא שבגלל מחלוקת מי יניע את הרכבות בבוקר, הרכבות הונעו במוצאי שבת ודוממו ביום שישי אחרי זה, כי הייתה מחלוקת מי יניע את הרכבות בבוקר. אין עוד דברים כאלה, זה בזבוז אנרגיה, בזבוז כסף, עשרות מיליוני שקלים".

    לדברי הבכיר, "בחודשים האחרונים, הארגון מתנהל ביחסי עבודה יותר נאים, (אבל) אני לא בטוח שזה יימשך כך לאורך זמן ולא נרחיב על בית הדין לעבודה, שיש כמה תופעות שהוא מונע מההנהלה ליישם, דבר שגורם נזק מאוד גדול לכספי הציבור ולא פוגע בעובדים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ועד עובדי הרכבת החל בעיצומים, ומאיים בהשבתה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.