• Ad
  • וולוו ובעלת הבית הסינית שלה, ג'ילי, מעבירות את כלל פעילות פיתוח וייצור מנועי הבעירה הפנימית לחברה נפרדת בבעלות ג'ילי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עוד אחד מסממני הגסיסה של מנוע הבעירה הפנימית: חברת וולוו השבדית, אשר עד היום בנתה בעצמה ועבור עצמה כ-600 אלף מנועי בעירה פנימית בכל שנה, תתנתק מחטיבת המנועים שלה ותעביר אותה לידי חברה חדשה ונפרדת. במקביל, גם בעלת הבית של וולוו, ג'ילי הסינית, תבצע מהלך דומה ותעביר את חטיבת המנועים שלה, אשר מייצרת כ-1.4 מיליון מנועים בשנה, לשליטת אותה חברה חדשה.

     

     

    התוצאה היא שגם וולוו, וגם ג'ילי, יפסיקו לפתח ולייצר מנועי בנזין ודיזל ויתרכזו בייצור מערכות הנעה אלטרנטיביות, בעיקר חשמליות. בשנים הקרובות, ככל ששתי החברות תידרשנה להשתמש במנועי בעירה פנימית, הן ירכשו אותם מן החברה החדשה. החברה הזאת תספק מנועי בעירה פנימית גם ללקוחות אחרים, למשל המותגים לינק אנד קו, המונית הלונדונית, פרוטון, ולוטוס – שבבעלות ג'ילי.

    החברה החדשה תקלוט את כל 3,000 העובדים של וולוו ואת כל 5,000 עובדי ג'ילי אשר עוסקים כיום באופן ישיר או עקיף במחקר ופיתוח ובייצור מנועי בעירה פנימית, ותקבל את כל המשאבים הנחוצים להמשך הפיתוח שלהם כך שיעמדו בדרישות ההולכות ומחמירות של זיהום אוויר. כך, למשל, יצרנית המנועים החדשה, ששמה טרם פורסם, תתמחה במנועי בנזין ודיזל מותאמים למערכות היברידיות.

    ג'ילי היא אחת מיצרניות הרכב המרתקות ביותר בתעשייה כיום, בעיקר לאחר שרכשה נתח בעלות משמעותי במרצדס כמו גם את מחצית הבעלות במותג 'סמארט'. בשנת 2010 היא ביצעה את הרכישה המשמעותית הראשונה והחשובה ביותר שלה כאשר קנתה את וולוו מידי פורד, ומאז הספיקה לבצע מספר רב של רכישות – החשובה ביניהן היא של נתח השליטה בחברת פרוטון המלזית, ושל הקמת מותגים חדשים, סינים מקומיים וגם בינלאומיים.

    לקריארה נוספת: ג'ילי לקחה את שבדיה ועכשיו רוצה את העולם

    ג'ילי השתמשה בידע ובטכנולוגיה של וולוו כדי לפתח דור חדש של פלטפורמות מודולריות אשר משמשות את וולוו, ג'ילי ואת לינק אנד קו, היא בונה מכוניות וולוו בסין ובמקביל כבר ממילא משתמשת במנועים מתוצרת (ו/או מפיתוח) וולוו במכוניות שהיא מייצרת בסין. לפי התוכנית האסטרטגית של וולוו תחת ג'ילי, כל דגם חדש של מכונית מתוצרת וולוו יקבל לכל הפחות גרסה היברידית קלה, חלק מן הדגמים יקבלו גם גרסאות חשמליות טהורות, כמו למשל XC40 חשמלית שתושק בשבוע הבא, ועד לשנת 2050 יהיו לפחות מחצית ממכוניות החברה חשמליות טהורות.

     

     

    יחד עם זאת, אנשי וולוו מסכימים שמנועי בעירה פנימית לא ייעלמו בוקר בהיר אחד אלא בתהליך הדרגתי. מנכ"ל וולוו, האקן סמואלסון, אמר לאחרונה שלמרות שהחברה הכריזה על כך שהיא מפסיקה לייצר ולהציע מנועי דיזל – מנועי בנזין יישארו כחלק מרכזי בהיצע הדגמים שלה. הקמת חברת המנועים העצמאית החדשה תאפשר, לדבריו, להשקיע את המשאבים הנחוצים לפיתוח טכנולוגיה למנועי בעירה בשוק ש"לא צפוי לצמוח", ובמיוחד עבור מערכות היברידיות.
    בין הטכנולוגיות שעליהן יושם דגש בולטת הדיגיטציה של ניהול המנוע עצמו וניהול מערכות ההזנה והפליטה שלו, שיפור הגדשת הטורבו ופיתוח טכנולוגיות לאיסוף אנרגיה כמו מערכות בלמים רגנרטיביות. בנוסף, ביצוע רכש ממוקד לייצור של יותר מ-2 מיליון מנועים בשנה צפוי להוזיל את עלויות הייצור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    וולוו מפסיקה לייצר מנועים באופן עצמאי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.