• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעל מוסך פחחות בבת-ים לא אהב את קביעת השמאי ושלח אותו לחדר המיון. השמאי: "מקווה שימצו את הדין עם בעל המוסך".

    חילוקי דעות בין שמאי רכב לבין בעלים של מוסך פחחות לגבי הערכת נזק של תיקון הסתיימו השבוע עם שמאי בחדר מיון של בית חולים, לאחר שהוכה על ידי בעל המוסך.

    השמאי, אורן יעקב ,הגיע ביום שני השבוע למוסך בבת ים שאליו נמסרו לתיקון מספר כלי רכב שבוטחו בחברת הראל. לדעת בעל המוסך היו הערכות הנזק שקבע השמאי מוטות כלפי מטה, והוא ניסה לשכנע את השמאי לאשר תיקונים והחלפת חלקים מעבר לקביעתו המקורית. יעקב מצדו סרב לשנות את הערכות הנזק.

    חילוקי הדעות החלו בשיחת טלפון ובעקבותיה הגיע השמאי למוסך כדי לנסות ליישב את ההדורים, אלא שבמקום להגיע לעמק השווה החלו הרוחות במוסך להתלהט ועברו לטונים גבוהים. "לפתע חשתי מהלומה עזה בפני, שפתי נחתכה, ומעוצמת המכה נפלתי ונחבלתי גם בידי" – סיפר אורן יעקב, אשר עזב את המוסך וניגש לקבל טיפול רפואי. לאחר מכן גם הגיש תלונה למשטרת בת ים כנגד בעל המוסך.

    "אני מכיר את בעל המוסך כבר 20 שנה", אמר לנו יעקב, "וחילוקי דעות בין שמאים לבין פחחי רכב הם דבר שבשגרה. גם בין שמאים יש במקרים רבים חילוקי דעות לגבי גובה הנזק וירידת הערך. אם הצדדים לא מצליחים לפתור את חילוקי הדעות קיימות דרכים מקובלות ליישב את הדברים. יש ועדת ערר במשרד התחבורה, ויש בתי משפט. בשום מקרה, וגם אם מדובר בחילוקי דעות על סכומים גדולים, אין מקום לאלימות. אני מקווה שבמשטרה ידעו למצות את הדין עם האיש" אמר יעקב.

    בשולי הדברים, וכמובן בלי להצדיק בשום אופן תגובה אלימה, וללא קשר למקרה ספציפי זה, צריך אירוע זה להוות תמרור אזהרה לאחראים על תחום שמאות הביטוח והמוסכים: הגיע הזמן שאת קביעת הנזקים לכלי רכב יקבעו שמאים שהאובייקטיביות שלהם גם תראה כלפי חוץ.
    כאשר שיעור נזק נקבע על ידי שמאים שעובדים עם, או עבור, חברות ביטוח, והם תלויים בהן לפרנסתם, חיכוכים בינם לבין בעלי מוסכים הופכים לבלתי נמנעים, ועלולים להיגרר למצבים מסוכנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השמאי סירב לאשר תיקון – בעל המוסך הכה אותו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.