• Ad
  • סוזוקי קרוסהייקר קונספט

    השלישיה של סוזוקי בטוקיו: קלים, כפולי הנעה, ועדיין רחוקים מביצוע

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוזוקי כבר חשפה תמונות ראשונות של מחליפת הויטארה, אבל בתערוכה הביתית שלה היא מכוונת רחוק יותר מעבר לאופק

    בעוד פחות מחודש תיפתח תערוכת המכוניות הבינלאומית של טוקיו, יפן, וסוזוקי מזדרזת להראות כמה מן החידושים שהיא מתכננת להציג שם.
    כאשר מדובר ביצרני רכב יפנים, ובתערוכת טוקיו בפרט, כדאי לזכור שחלק גדול ממכוניות הקונספט שמוצגות על-ידיהם לעולם לא מגיעות לכלל ייצור, חלקן נועדו בעיקר כדי לשעשע את הקהל, ואחרות הופכות לכלי רכב אמיתיים אבל הרבה יותר מיושבים בדעתם.
    זה דווקא חבל מפני שבתמונות הראשונות של מכוניות הקונספט של סוזוקי דווקא נראים כלים משעשעים למראה, אפילו חביבים, ומעניין יהיה לדעת מה יעלה בגורלם.
    הראשון מבין שלושת החידושים של סוזוקי נקרא "קרוסהייקר" (כנראה שכל המונחים הטובים שמכילים את המילה "קרוס" כבר תפוסים) והוא (ולא אס-קרוס החדש) מייצג כנראה את מה שבסוזוקי חושבים שצריך להתחרות בקטגוריית הג'וק.
    קרוסהייקר מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי של סוזוקי ואנשי החברה מגדירים אותו כאלטרנטיבה למכונית עירונית קטנה, אך כזאת ששוקלת פחות (רק 810 ק"ג!) ולכן זקוקה למנוע קל וקטן יותר כדי לנוע.
    ואכן, את קרוסהייקר מניע מנוע בנזין תלת-צילינדרי חדש לגמרי בנפח 1.0 ליטר. ככל שאפשר להעריך לפי התמונות הראשונות זהו כלי מעוצב בעגלגלות שאמורה ליצור כלפיו חיבה מיוחדת, כמו אל צעצוע נחשק.
    בניגוד לג'וק זהו כלי בעל שלוש דלתות (בתצורת הקונספט לפחות) ולכן יכול אולי לשמש תחליף למכוניות סופר-מיני או מיני.
    מכונית התצוגה השניה של סווקי נקראת X-Lander והיא מבוססת על הפלטפורמה של ג'ימני, הג'יפון הקטן של החברה. אקס-לנדר הוא ג'יפון מנופח ואגרסיבי, שלא לומר מופרך, עם מרכב פתוח והנעה כפולה. החידוש החשוב בו הוא מערכת ההנעה ההיברידית שמשודכת למנוע ה-1.3 ליטר הקיים של סוזוקי.
    מכונית הקונספט המדליקה והמאכזבת ביותר של סוזוקי נקראת, להחזיק חזק, "האסלר". היא מדליקה מפני שלפחות בפרופיל יש בה סממנים שמזכירים קצת את 'מיני' או אפילו משהו מעולמה של פיאט 500 (הפרצוף דווקא יותר ריבועי וסתמי) אבל היא מאכזבת מפני שזהו קונספט שמייצג מכונית מיקרו מן הז'אנר שמיועד ליפן בלבד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.