• Ad
  • השינוי מגיע מלמטה: יותר ויותר בריטים אומרים "לא" למנועי דיזל

    נראה שהרומן של האירופאים עם מנועי הדיזל, המניעים כיום יותר מ-50 אחוזים מהרכבים ביבשת הישנה, נמצא בערוב ימיו ולאור הפרסום הרב לו זכתה פרשת "דיזלגייט" והבנה של הסכנות התמונות בפליטות גזי ה-NOX, כמעט שני שלישים מהבריטים סבורים כי בעתיד הם לא ירכשו רכבי דיזל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האירופאים היו ידועים בחיבתם הנמשכת כבר מספר עשורים למנועי דיזל, אך נראה שהרומן המעושן הזה נמצא כעת באחרית ימיו, כך לפחות עולה מתוצאות מחקר שערך אתר הרכב הבריטי CarBuyer.
    בעוד שעד לאחרונה יותר ממחצית מהבריטים העדיפו מכוניות דיזל, על פי המחקר החדש כיום כמעט שני שלישים של הצרכנים סבורים שלא ירכשו בעתיד מכוניות לוגמות סולר.

    החיבה היתרה ביבשת הישנה למנועי דיזל ככל הנראה נובעת, ממש כמו הבחירה המסורתית בגיר ידני, בשל החשיבות גבוהה שאנשים באירופה מייחסים לעלויות התחזוקה השוטפות של הרכב שלהם ומשום שמרבית מנועי הדיזל המודרניים הם חסכוניים בצורה ברורה ממקביליהם המונעים בבנזין, הם תפסו בשנים האחרונות נתחי שוק גדולים מאוד בכל הסגמנטים והמדינות באירופה עם ממוצע של יותר מ-50 אחוז בכלל היבשת כשבמדינות גדולות דוגמת צרפת, איטליה וספרד מנועי הדיזל תפסו כשני שלישים מהשוק.

    תקנות זיהום האוויר האירופאיות נחשבות אמנם מחמירות מאוד, אבל הנוסחה שלהן מיחסת חשיבות בעיקר לפליטות CO, גז הגורם לאפקט החממה, תחום בו מנועי דיזל מתקדמים מציגים נתונים נמוכים למדי ומאידך כמעט שלא מתייחסת לפליטות גזי NOX –  גזים שאמנם לא גורמים להתחממות גלובלית אך בעלי השפעה דרמטית על בריאות האוכלוסייה בסביבה בה הם נפלטים.

    עוד ב-TheCar:
    לא ממתינים לממשלה: נתוני זיהום אמיתיים כבר ב-2016
    הגודל כן קובע: יצרני הרכב ייאלצו להגדיל מנועים
    תשכחו מתאונות: כ-2,500 בני אדם מתים מזיהום בשנה

    גולף TDI: השקעה של שנים במיצוב מנועי דיזל כידידותיים לסביבה ירדה לטמיון
    גולף TDI: השקעה של שנים במיצוב מנועי דיזל כידידותיים לסביבה ירדה לטמיון

    לא לגמרי ברור אם האירופאים הבינו באמת את הסכנות הרבות הקשורות לפליטות גזי NOX רק לאחרונה, או שלמעשה במשך שנים הופעל על המחוקקים והרגולטורים לחץ על ידי גורמים אינטרסנטיים כמו לובי יצרני רכב להציג נוסחה שתחמיא למה שנמכר טוב.

    כך או כך, מחקרים חדשים שהתפרסמו לאחרונה הביאו ליוזמות מוניציפליות לאסור בתוך מספר שנים כניסת רכבי דיזל למרכזי ערים מסוימות ואי אפשר שלא לציין כמובן את פרשת "דיזלגייט", אשר התפוצצה בכל רעש גדול לפני כשנה וחצי בארצות הברית, שחשפה תוכנה זדונית שהותקנה במנועי TDI של רכבי קונצרן פולקסווגן שיודעת לזהות מתי הרכב נמצא בבדיקת זיהום אוויר או תקינה ומשנה את תוכנת הניהול של המנוע כדי להשיג נתוני פליטות מזהמים נמוכים ברכבי יצרנית הרכב הגדולה באירופה, העלו באופן ניכר את חשדנות הלקוחות והמודעות לסכנות הדיזל של הציבור וגרמו, כך מסתבר, לשינוי מלמטה בהרגלי הצריכה שמוביל יותר ויותר אנשים לחשוב אחרת ולשקול ברצינות אופציות אחרות במקום דיזל.

    כך למשל, מנתוני אגודת יצרני הרכב בבריטניה (SMMT) עולה כי ברבעון הראשון של 2017 מכירות רכבים עם מנועי דיזל ירדו ב-9.2 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת בעוד שהמכירות של רכבים חשמליים או כאלה עם מערכות הנעה היברידיות זינקו בלא פחות מ-49 אחוזים.

    בכל מקרה אין ספק שהמודעות לבעייתיות של פליטות הדיזל היא כבר לא נחלתם הבלעדית של חובבי הרכב ושוחרי איכות הסביבה ועל פי המחקר שנערך על ידי CarBuyer עולה שלא פחות מ-94 אחוז מכלל האנשים שמעו על הנושא.

    61 אחוזים מהאנשים, כאמור, אמרו כי לאור הנתונים החדשים ימנעו ככל הנראה מרכישת מכוניות דיזל בעתיד ואילו 33 אחוזים קבעו כי למרות מה שהתגלה הם ימשיכו לרכוש מכוניות עם מנועי דיזל גם בעתיד.

    לטענת עורכי המחקר, שילוב בין הנתונים שנאספו לנתוני המכירות בפועל בהחלט מצביע על שינוי מגמה: "אמנם למנועי דיזל עדיין אין תחליף עבור נהגים העושים קילומטראז' גבוה או מי שנוסעים במכוניות גדולות, אבל למי שמחפש מכונית חסכונית בגודל סטנדרטי והנסועה השנתית שלו ממוצעת יש כיום אלטרנטיבות אחרות בשוק". עורכי המחקר מציינים גם ש"אם עד ממש לאחרונה הלקוחות היו מסתכלים על דגמי בנזין או דיזל באופן שווה ומחליטים על סוג המנוע המתאים להם על פי שיקולי עלות ותועלת, כיום נראה שיותר ויותר אנשים ממש מסרבים לשקול מכוניות עם מנועי דיזל".

    לטענת עורכי המחקר שינוי המגמה המגיע מהלקוחות יחד עם שינויים רגולטוריים שצפויים לגרום לעליית מחירי הסולר ועלייה במחירי מכוניות דיזל בשנים הקרובות יביאו להעלמות מנועים אלה מסגמנט רכבי הסופר מיני התופס את נתח השוק הגדול ביותר באירופה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.